probleem patroon |
Reageer |
Autheur | |
Kleineken
Newbie Lid sinds: 15 Mei 2017 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 Mei 2017 om 22:42 |
Dag allemaal, Heb volgend probleem, ik geraak maar niet gestart met patroon voor driehoekssjaal.. Je begint met 2 lossen, dan maak je vaste in laatste losse,wat ik ook al niet logisch vind maar da lukt me nog.dan 2losse en vaste in eerst gemaakte losse.. dat was toer 1.dan 1 losse, welke keerlosse is, werk draaien, vaste in diezelfde losse, 1losse en dan 1vaste om de 2 lossen boog van 1e toer dan 2 lossen en weer 1 vaste in dezelfde 2 lossen boog, 1losse en 1 vaste in de eerste vaste van eerste toer. Zou dus begot nie weten hoe ik hieraan moet beginnen.. iemand woordje hulp in duidelijkere taal, beginnerstaal maw.. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hebt ge misschien een link naar het patroon?
Ge begint dus met 2 losse (de laatste ervan is uw keerlosse) Dus een vaste in de laatste (en enig overblijvende) losse 2 losse en nog een vaste in diezelfde losse. 1 keerlosse en werk draaien vaste in de vaste van de vorige toer en 1 losse dan 1 vaste, 2 losse en 1 vaste in het onderliggende 2lossengat en terug 1 losse en 1 vaste in de laatste vaste. |
|
|
|
Kleineken
Newbie Lid sinds: 15 Mei 2017 Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
linkje
https://nl.pinterest.com/pin/330803535119755088/ |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Niet iedereen is lid van pinterest en kan
zien wat je bedoelt
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Natalie, misschien even voorstellen in de desbetreffende rubriek?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo te zien bestaat de sjaal uit lossenboogjes tussen vasten en meerder je aan twee kanten? Of aan één kant, tot het midden, waarna je gaat minderen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
op het schema kunt ge zien waar ge begint, waardat die 2 donkere rondekes dicht tegen elkaar staan, een pluske erboven, 2 rondjes naar links en terug een pluske. De volgende toer is in een lichtere kleur getekend en gaat van links naar rechts
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je hebt het begin - ook al klinkt het niet logisch - het is je gelukt. Even knippen & plakken
Dan 1 losse en je werk keren, (dit is je keer-losse)
1 vaste in de losse die je net gemaakt hebt, (bij de reacties staat dat je een vaste om de 2 draadjes van de losse maakt)
1 losse en dan (een losse is simpel)
1 vaste om de 2-lossen-boog van de 1e toer, (in toer 1 heb je een boogje van 2 lossen gemaakt, hieromheen maak je een vaste)
dan 2 lossen en weer (een losse is simpel)
1 vaste in dezelfde 2-lossen-boog, (net als net)
1 losse, en dan (een losse is simpel)
1 vaste in de eerste vaste van de eerste toer, dit was toer 2.
Volgens mij is het een hele toer, maar wordt het eenvoudiger als de sjaal groter wordt dan het priegelniveau
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |