Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

probleem patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kleineken View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2017
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kleineken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: probleem patroon
    Posted: 15 Mei 2017 om 22:42


Dag allemaal, Heb volgend probleem, ik geraak maar niet gestart met patroon voor driehoekssjaal.. Je begint met 2 lossen, dan maak je vaste in laatste losse,wat ik ook al niet logisch vind maar da lukt me nog.dan 2losse en vaste in eerst gemaakte losse.. dat was toer 1.dan 1 losse, welke keerlosse is, werk draaien, vaste in diezelfde losse, 1losse en dan 1vaste om de 2 lossen boog van 1e toer dan 2 lossen en weer 1 vaste in dezelfde 2 lossen boog, 1losse en 1 vaste in de eerste vaste van eerste toer. Zou dus begot nie weten hoe ik hieraan moet beginnen.. iemand woordje hulp in duidelijkere taal, beginnerstaal maw..
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 00:05
Hebt ge misschien een link naar het patroon?

Ge begint dus met 2 losse (de laatste ervan is uw keerlosse)
Dus een vaste in de laatste (en enig overblijvende) losse 2 losse en nog een vaste in diezelfde losse.
1 keerlosse en werk draaien
vaste in de vaste van de vorige toer en 1 losse    dan 1 vaste, 2 losse en 1 vaste in het onderliggende 2lossengat en terug 1 losse en 1 vaste in de laatste vaste.
Back to Top
Kleineken View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 Mei 2017
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kleineken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 01:01
linkje

https://nl.pinterest.com/pin/330803535119755088/

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 10:18
Niet iedereen is lid van pinterest en kan  zien wat je bedoelt
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 10:20
Hoi Natalie, misschien even voorstellen in de desbetreffende rubriek?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 12:20
Zo te zien bestaat de sjaal uit lossenboogjes tussen vasten en meerder je aan twee kanten? Of aan één kant, tot het midden, waarna je gaat minderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 12:30
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 12:54
op het schema kunt ge zien waar ge begint, waardat die 2 donkere rondekes dicht tegen elkaar staan, een pluske erboven, 2 rondjes naar links en terug een pluske. De volgende toer is in een lichtere kleur getekend en gaat van links naar rechts
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2017 om 19:31
Je hebt het begin - ook al klinkt het niet logisch - het is je gelukt. Even knippen & plakken
Dan 1 losse en je werk keren, (dit is je keer-losse)
1 vaste in de losse die je net gemaakt hebt,  (bij de reacties staat dat je een vaste om de 2 draadjes van de losse maakt)
1 losse en dan (een losse is simpel)
1 vaste om de 2-lossen-boog van de 1e toer, (in toer 1 heb je een boogje van 2 lossen gemaakt, hieromheen maak je een vaste)
dan 2 lossen en weer (een losse is simpel)
1 vaste in dezelfde 2-lossen-boog, (net als net)
1 losse, en dan (een losse is simpel)
1 vaste in de eerste vaste van de eerste toer, dit was toer 2.
Volgens mij is het een hele toer, maar wordt het eenvoudiger als de sjaal groter wordt dan het priegelniveau
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns