Raglan Mouwen breien |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ja ik zat daar ook mee, maar soms schrijven ze het zo ook op dat je eerst die om de vier moet doen en dan om die 2. En ook omdat er eerst expliciet aan de rechterkant staat en pas nadien dat je aan die linkerkant moet gaan minderen en toen dacht ik, dat gaat nen teut geven aan die mouw. Want als je het zo breit zoals het er staat minder je eerst aan de rechterkant en als al die minderingen gedaan zijn, begin je aan de linkerkant te minderen, maar dan hebt ge een kop van een mouw die langer is dan heel de voorkant.
|
|
|
|
Sas-22-kia
Newbie Lid sinds: 19 Juli 2016 Locatie: Opmeer Status: Offline Points: 16 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dan ga ik hem voor de tweede keer uithalen, want hoe ik het gisteren heb gedaan door 23 stk in elke 2de regel te doen (om en om 2de en 4de regel, dus van 1 t/m 4 geteld en daarna opnieuw) kom ik nog steeds (wel flink minder tekort, maar nog steeds) een cm. of 4 tekort.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kunt ook vergelijken met je achter en voorpand ,want daar moet de mouw tenslotte inpassen .
Ik denk vaak dat die patronen vertaald zijn door mensen die totaal geen kijk op breien hebben ( Ik zou ook niet weten hoe ik een technische beschrijving zou moeten vertalen) Of ze denken ,iemand die kan breien heeft maar een half woord nodig . Ze vergeten daarbij dat je op deze manier iemand de lust tot breien kan ontnemen . Een pluim voor jou Sas -22-kia dat je doorzet |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
dan had je niet in 4 8 12 16 20 24 28 32 36 38 40 42 44 .... geminderd.
Maar dat geeft niet want het was toch verkeerd. Sorry daarvoor. |
|
|
|
Sas-22-kia
Post Options
Thanks(0)
|
Geeft niet Bep, dat gevoel had ik al, maar wist niet hoe dat te omschrijven.
Vandaar deze aanpak, maar snap nu pas na de nieuwe uitleg hoe het wel moet. Ik denk dat ik dan inderdaad die tekort komende cm. wel erbij heb. Dank je Mutti voor de nieuwe uitleg. Ik wil deze trui graag af, want ik weet als ik nu niet door ga, ligt hij 5 tot 10 jaar in de kast net als een vorig project. Nu kan ik hem van de winter ook daadwerkelijk aan en kan mijn vriendin hem misschien nog in haar winkel tonen bij haar voorraad. Dank Dames, ik kom erop terug of hij na deze nieuwe poging correct is, want ik heb nu net de tweede mouw opgezet. Moet eerst nog een stukje voor ik de juiste methode dus kan proberen. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben dol op dappere breisters vooral met dit weer. Ik heb gister een stukje gehaakt en bezweek haast van de hitte.
Als je echt denkt dat je lengte tekort komt zou ik misschien een paar naalden smokkelen en iets later beginnen met minderen.
Het is zoals mutti zegt, patronen zijn vaak vertaald - dus ik ben nooit al te blij met die na-x-cm-beginnen-met-minderen patronen.
Denk maar niet dat die patronen schrijfster de wijsheid in pacht heeft, jij kunt het beste zien of het goed gaat.
|
|
Sas-22-kia
Post Options
Thanks(0)
|
Het is mijn eerste keer, dus nog een hoop dingen uitvinden. Maar ik heb bijna de tweede mouw zover dat ik de juiste beschrijving kan uit proberen.
|
|
Sas-22-kia
Post Options
Thanks(0)
|
Het is gelukt, ben nu de mouwen in de trui aan het zetten, daarna alleen de hals nog afbreien.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Voor deze doordouwer. Velen hadden al afgehaakt (om in de hoobydoostermen te blijven) |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
'k ben blij voor je dat het dan uiteindelijk toch nog goed gekomen is.
|
|
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gefeliciteerd!
Dit hele hoofdstuk ga ik ook nog eens goed ter harte nemen. Want ik heb nog nooit een raglanmouw gebreid terwijl ik hem erg mooi vind. Succes met het breien van de hals.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Petje af voor je doorzettingsvermogen . Je hebt nu een werkstuk met een verhaal .
Zo zie je maar weer 2 weten meer dan 1 en vragen staat vrij . Heb je dat andere breiwerk nog ?? Wie weet lukt het met behulp van het forum dat ook tot een goed einde te brengen |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gelukkig dat de mouwen af zijn. Ik brei mouwen altijd naast elkaar op de pen, want als je dan in spiegelbeeld moet breien, komt het altijd goed. Voorpanden ook.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
brinkie
Newbie Lid sinds: 28 Juli 2016 Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Weet iemand hoe ik de raglanmouwen van de bloeson jacket nr104 T13 399 moet breien , is het de bedoeling dat je de mindering alleen aan het goede kant van het werk doet en de terug gaande nld breit zoals hij zich voordoet?
zoals ik zie 8x herhalen in de 2e en 4e nld maar dan heb ik toch nog veelste veel steken erop staan ipv de 3 wat er over moet blijvennadat ik ook op 56.5 cm 2x4 en 1x3 heb geminderd |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Het patroon heb ik niet dus even wat meer hier neerzetten . Hoeveel steken je op de pen moest zetten . Hoeveel je er over moet houden . Een mouw moet je in ieder geval aan weerszijde minderen |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
http://forum.hobbydoos.nl/vraag_topic43941.html
gaat het over diezelfde bloeson jacket als in bovenstaande link? |
|
|
|
KoosjeK
Newbie Lid sinds: 08 Juli 2016 Status: Offline Points: 12 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, dat is hetzelfde patroon
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |