Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Regen

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 09:22
Op het nieuws hoorde ik vanochtend dat er geleerd kan worden van kweekmethoden die ontwikkeld zijn voor de Sahara.   
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 10:07
Volgens mij heb ook ooit zoiets gelezen .
Dat Nederlanders uit Wageningen die kant op zijn gegaan om het in de praktijk te testen .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 10:47
Een echte ramp vind ik het nog niet, dat weer. Het is meer hoe er mee wordt omgegaan. Ik hoorde dat boeren wel 's nachts mogen beregenen. Daar zit logica in, want dan verdampt het niet zo snel. Maar ik zag een paar dagen geleden nog op TV een bericht, dat mensen hun tuin niet mochten sproeien, maar dat de plantsoenendienst in die zelfde plaats zo veel extra werk had aan het vele bewateren van de beplanting. Je zag ze met een tankwagentje met water aan de gang, ook in de volle zon, want die mensen gaan echt niet 's nachts werken. Plantsoenen worden kennelijk belangrijker gevonden dan voedsel.

De waan van het bestuur is misschien de echte ramp.
We zijn het ook niet gewend om met dit weer om te gaan. In zuid Frankrijk hebben ze dit vaker en daar bevloeit de landbouw echt wel. Mensen hebben daar ook vaker een eigen water voorraad.

Bij mij zelf staan de bomen er goed bij. Ik geef bomen en struiken alleen water als ze geplant zijn, daarna moeten ze hun wortels dieper laten groeien en dat zit nu wel diep genoeg om deze periode door te komen. De notenboom laat wat meer onvoldragen noten vallen, maar er is nog veel over. Met de appels komt het ook wel goed, hoewel de vogels dit jaar eerder mee eten. Waarschijnlijk zoeken die ook vocht. Andere jaren komen ze pas appels eten als die rijp en zoet worden.

Maar ik heb buiten tomaten in bakken gezet en dat gaat goed, De meeste jaren moest dat echt onder glas en dit jaar gaan de tomaten goed in de volle zon. We moeten met dit weer leren omgaan. In Zuid Frankrijk konden ze het al jarenlang, dus waarom zouden wij dat niet kunnen leren?

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 11:29
Ik las net een reportage ,dat er soms maar 5 tot 10 meter verschil zit of je mag sproeien of niet .

Het zouden je buren maar zijn .
Jij wel en zij verpieteren.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 16:14
voor de durvers :
dit stond er bij ons in de gazet.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 16:16
cocos ge gaat zuid frankrijk toch niet vergelijken met onze contreien?

zuid frankrijk is 2 keer een half zo groot als de hele Benelux samen en er wonen maar zoveel mensen als in luxemburg alleen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 16:38
Mijn zoon met zijn gezin was naar Italiรซ en dan verder naar Frankrijk waar de moeder van schoondochter woont ,maar gisteren zijn ze terug naar huis gekomen na een week puffen ,het was er nog warmer dan hier ook Frankrijk is snikkend heet ,dus we zullen hier maar rustig blijven en wachten op die gouden regen๐Ÿ˜Ž
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 16:47
Allemaal naar Best .Daar ligt sneeuw en gooien ze sneeuwballen .

Stunt van een frisdrankenfabrikant
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 09:30
Woensdag gaat het regenen ,hoe blij kan men zijn met regen ,ik denk vooral aan de natuur en de diertjes ze snakken naar water๐Ÿ๐Ÿž๐ŸŒ๐Ÿฆ๐Ÿฆ†๐Ÿ‡๐Ÿข๐Ÿฟ๐Ÿ€
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 10:48
Voor het volgende tuinierseizoen ga ik met elektriciteitsbuizen knutselen om het watergeven effectiever te maken. Ooit had ik dat gemaakt, maar die zijn in de loop der tijd verdwenen.

Iedereen verheugt zich op regen. Toch moeten we aan het einde van de gure winter niet meer zo hard roepen dat we zon en warmte willen... pfff. Volgens mij is daar naar geluisterd.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 11:59
Er zijn druppelslangen te koop .

Die hebben wij ooit bij nieuwe beukenaanplant gelegd en daar de slang op aangesloten .

Bedoel je zo iets die zijn soepel en kun je verleggen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 13:38
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Woensdag gaat het regenen ,hoe blij kan men zijn met regen ,ik denk vooral aan de natuur en de diertjes ze snakken naar water๐Ÿ๐Ÿž๐ŸŒ๐Ÿฆ๐Ÿฆ†๐Ÿ‡๐Ÿข๐Ÿฟ๐Ÿ€

Hebben ze ook gezegd waar het gaat regenen?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 23:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Er zijn druppelslangen te koop .

Die hebben wij ooit bij nieuwe beukenaanplant gelegd en daar de slang op aangesloten .

Bedoel je zo iets die zijn soepel en kun je verleggen

Een dergelijk systeem had mijn vader zelfgemaakt, maar hij had een veel grotere tuin met lange rijen dan ik hier achter het huis. Jaren terug had ik elektriciteitsbuizen in stukken gezaag van 30 CM. Schuine kant aan de onderkant gemaakt en mooi glad bijgeschuurd. Die stak ik bij elk sla-andijvie- koolplant bij het uitpoten. Daarna vulde ik die buizen dagelijks met een trechter en een gieter zolang het nodig was. Water komt direct bij de wortels terecht en er verdampt niets. Ideaal. Die buizen zijn inmiddels versleten en verdwenen.

Een druppelslang zou ideaal zijn bij gezaaide rijtjes wortels e.d. Alleen zijn mijn rijtjes hoogstens 1.20 M lang. Dan is zo'n professionele slang een beetje te veel van het goeie. Iets dergelijks zou ook zelf te maken zijn op de afmetingen voor mijn tuin.     
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2018 om 15:27
Lijkt mij wel, zoiets moet ik ook voor de kas hebben - ik heb nu wel een slang met druppelpunten, maar dat is het nog net niet.
Zodra je het ei van Columbus uitgevonden hebt hoor ik het graag
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2018 om 17:20
Vorig jaar kocht ik voor ongeveer 10 euro een druppelslang bij Lidl in de webshop. Werkt goed, maar ik had de slang langs de aardbeien gelegd en de winter door laten liggen. De vorst heeft de slang gescheurd. Maar op 1 plaats, zodat het nog gerepareerd kon worden. 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 08:21
   vandaag is het zover ,maar ben toch wat bang van de onweders die erbij komen ,eindelijk kan de natuur her ademen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 11:39
Hier nog steeds droog. Het gras begint inmiddels aardig bruin te worden (te veel om te sproeien en met het sproeiverbod ook geen optie, dikke boetes, want ze controleren met drones), maar dat trekt vanzelf wel weer bij.
Voor de dieren vind ik het 't allerergst, dus ik sjouw en sleep met bakjes water op diverse plaatsen, en vaak zijn ze leeg, maar ik vrees dat onze hond en/of kat daar buiten gebruik van maken (hoewel ze zelf op verschillende plaatsen ook gevulde drinkbakken hebben staan...).
Nou, we wachten het maar af. Dit weer vind ik hรฉรฉrlijk, ik heb een topzomer (en handwerk dan op dit moment ook weinig, dat komt wel weer als het wat kouder/regenachtiger is).

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 20:10
@Bep - heb je al regen ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 08:51
Het begon om 3 uur af te koelen met een frisse bries en later ging het onweren, maar heel ver. En het heeft geregend. Nu is het binnen 24 graden en in de achtertuin 21, wat we vroeger strandweer hadden genoemd. Er is geen zon te zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:18
we hebben vannacht een heel klein buitje gehad, binnen is het nog 25 graden. buiten ook.
het begint nu wel harder te waaien. windkracht 4 schat ik 
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns