Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenroyaal van Zeeman

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Onderwerp: royaal van Zeeman
    Posted: 19 Oktober 2007 om 16:11

Heb wat problemen met de pols , dus breimachine boven gehaald... Is namelijk geen probleem dan. Nu heb ik Royaal-wol van Zeeman meegebracht en die breit heerlijk op de machine, én is zo goedkoop dat het bijna griezelig is...

Iemand ook al kinderkleding mee gemaakt? (want dat is toch weer iets anders dan een knuffel of zo...) Ik heb er een vestje in gemaakt, en is heerlijk zacht..; ben eens benieuwd wat bibieke er van gaat vinden..; is fuchsia en ik ga het afwerken met oranje... lekker fel dus...

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 18:47
is dat die superzacht die ze nu in lichtpaars en zo hebben? ik heb mn wikkels overal af maar volgens mij is het die. daar heb ik een sjaal mee gemaakt in weefpatroon
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 18:51
O die, zijn inderdaad lekker zacht. Heb er al een paar keer bijgestaan, maar nog niets gekocht.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 18:58
mijn schoonzusje heeft er heel mooi donkerbruin en beige in gekocht om beertjes te maken. En ik heb dus die felle genomen..; lekker zacht, voor knuffels wel heel goed zo te zien... Voor kinderkleding denk ik nogal snel haakjes er in..; Maar ja, een vestje voor 3 euro... kan je niet moeilijk over doen, vind ik...
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 23 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2042
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 19:52
ik wil ook een breimachine
Groetjes Syl
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 22:14

Originally posted by Syl*** Syl*** wrote:

ik wil ook een breimachine

heel ondankbaar ben ik, maar ik vind er niet zo veel aan...  (is beetje saai)

 

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 22:58

hoi hoi,

ik brei al mijn hele leven met de wol van zeeman,albijna weer 27jaar!!!,

heb wel geen breimachine,maar vind dat het heel mooi breid,

en ik was het gewoon in de machine,op 40 graden blijft altijd mooi,

heb gisteren ook de soft gekocht van zeeman dat zijn de bolletjes van 69 euro cent,

lekker zacht en goed voor breinaalden 2-2,5 en mooi om poppen mee tebreien of baby kleding,

pas sinds een paar jaar brei ik met de wol van wibra,ongeveer 3jaar,die is iets dunner maar breid ook net zo mooi en de zelfde prijs!!!!

en de gewone bravo wol vind ik ook heel mooi breien!!!

groetjes hesterkerstgek1

 

GROETJES HESTER
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 10:26

op de wikkel staat handwas, maar doe ik meestal maar alleen de eerste keer, dan gewoon op de wolwas...  Vestje wordt leuk, moet alleen nog een kraagje aan! (moest alleen de boorden handwerk doen, dus wel gesmokkeld, hé! )

Ik heb van wibra alleen de nova (katoen) veel gekocht, maar met die actie volgende week ga ik zeker ook eens kijken!

Back to Top
schippersvrouw View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 407
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 14:06
Die Royaal heb ik ook gekocht vanochtend voor de ballerina. Voelt heerlijk zacht aan. ben nu met royaal aan een poppen poncho begonnen. Haakt lekker.
De groetjes van Wendy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 14:15
Ik doe alle handwas in de machine op het wolprogramma, dan spoelt het beter dan ik op de hand kan. Beha's en ander klein spul wel in een netje, want het kost een lieve duit om een beugel uit de machine te laten halen. Ik heb een jongensdas van Zeemanwol op pen 8 staan en een damessjaal op haakpen 6, heerlijke wol. Van de Wibra Saskia heb ik net een roze meisjessjaal af, d.w.z. in grof filethaakwerk en toen doorweefd met die gemêleerde rozige wol van de Action.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
schippersvrouw View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 407
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 15:16
Kun je eens een foto laten zien Magtelt? Vooral die sjaal van filethaakwerk daar ben ik erg benieuwd naar
De groetjes van Wendy
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 16:22
van de action heb ik grote bollen van 100gr liggen, maar die zijn lang zo goed niet als die van zeeman..; Die van de Action zijn niet zo zacht...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 19:33
Originally posted by schippersvrouw schippersvrouw wrote:

Kun je eens een foto laten zien Magtelt? Vooral die sjaal van filethaakwerk daar ben ik erg benieuwd naar


Helaas. Wij hebben een klein digitaal kameraatje, dat geen display geeft van de genomen foto en tot nu toe alleen maar onthoofde katten liet zien. De webcam is oud en geeft vage foto's. De sjaal was gewoon gehaakt met stokjes en lossen, dan krijg je langwerpige vierkantachtige gaten, waardoorheen je dan dik pluizig garen rijgt. De pleegzoon van de buren heeft hem voor zijn kleine zus doorgeregen en nu heeft hij hem al meegenomen omdat hij haar in de vakantie ziet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
happyknitter26 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 17 November 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 554
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 06:03

ZEEMAN / WIBRA...niks mis mee...
Ben begonnen aan een zeemannijntje...
Brei of haak eigentlijk met niets anders en nog geen slechte ervaringen met wassen

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 09:17
Ik brei eigenlijk weinig met zeemangaren, maar dat komt vooral doordat de keuze vrij klein wordt als je niet met wol kunt breien (en ik wil ook wel eens wat anders dan acryl)

Gelukkig brei ik niet zo snel, anders zou ik het niet kunnen bekostigen met mijn studentenbudget.
Groetjes van Lieke

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 09:56

Ik heb onlangs een ladingske soft gekocht van zeeman,meer bepaald in dat soort mushroom kleurtje en ik was verkocht door die intense zachtheid!

Mushroom is een soort champignonkleurtje dat gemakkelijk combineert en ook heel mooi staat op zwart!Is hot momenteel!

Zal er coltruitjes mee breien met breimachine!

Zelf ben ik heel tevreden van mijn machientje en het geeft me de kans om vlugger verschillende items te maken dan met de hand!

Perlefientje heeft met zeemanwol een kussen gehaakt en we stonden versteld van de mooie kleuren en goede kwaliteit die je krijgt voor zo weinig geld!

Ook Wibra heeft mooie wol liggen maar die heb ik nog niet aangekocht!

ik ben de laatste tijd enkele keertjes naar Moeskroen geweest en heb mijn kastjes wat aangevuld met wolletjes voor breimachine,en ligt leuk gestapeld in kast ,sweet Hair van pinguin(kid mohair) aangekocht in terug een soort creme-mushroom,een prachtige fluffy roze en een soort turqoise(eendengroene)kleur.Verder met papillon(harige wol met snippers lint in)Lollypop(een soort bouclette met witte sneeuwpompontjes)en Creole(een glanzende bouclette) in zwart om es een mooi vest te breien.30 bollen bouclette in een veranderlijk groen,oranje kleurtje en een mooie babyblauwe bouclette in dikke kwaliteit om een kapmanteltje te breien (afgewerkt met pop-corn of Mango)Witte bontboordjes

Ja,kan het niet laten,hé!

Momenteel ben ik tevreden!Nu kijk ik enkel nog uit naar Pop-corn en Annecy van Bergere.Maar ik wacht tot het in Moeskroen ligt,scheelt pakken in prijs!Pop-corn ipv 9.90 voor 2.24 en Annecy ipv 3.99 voor 0.89.

Groetjes,Perle!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns