Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Russische stola of omslagdoek

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 13:56
Op pinterest staat -Noessies patroon - een uitgeschreven en een schema -gratis patroon van een russische omslagdoek .
Misschien kan je daar wat mee
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 14:10
Veel succes met zoeken!
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 16:59
Thnx

Op pinterest kan ik hem niet vinden, maar die van Noekkie staat wel ergens anders gaat maar tot toer 6 en zit klopt niet
Dat schemahaken kan ik helaas niet.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 18:36
Als je op de link van Prideke klikt dan staat hij aan de rechterkant Russische stola. Als je daarop klikt dan krijg je het schema en idd de eerste 6 toeren. Meer heb je niet nodig want alles staat in die 6 toeren geschreven. Als het te moeilijk is; kan je het schema uitprinten en de eerste toer met een lichte kleur kleuren, de tweede overslaan, de derde terug kleuren enz. En dan is het gemakkelijk te volgen en weet je welk teken wat wil zeggen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 21:32
Originally posted by bep bep wrote:

Als het te moeilijk is; kan je het schema uitprinten en de eerste toer met een lichte kleur kleuren, de tweede overslaan, de derde terug kleuren enz. En dan is het gemakkelijk te volgen en weet je welk teken wat wil zeggen.
Wat een goeie tip trouwens Thumbs Up
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 22:30
Dank jullie allemaal voor het meedenken
Maar ik kan echt niet van een schema werken, weet niet eens wat die tekentjes betekenen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 23:37
dat staat uitgelegd in die 6 beschreven toeren. Als je de eerste 4 doet volgens het geschrevene en de tekening ernaast houdt dan heb je alle steken gehad.

° = een losse
de rechte lijn naar beneden met een klein streepke vanboven door is een stokje

het streepke met die halve vijf aan is een stokje rond het onderliggend stokje

+ = een vaste

en dan de wolkjesbogen wil zeggen hoeveel losse je moet maken vooraleer met een vaste in een opening van de vorige toer vast te maken

van zogauw je een gat van 2 losse hebt en meer is het altijd maar in dat gat de (meestal stokjes) steken maken
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 10:17
Het is ook 1 keer een haakboek kopen, eventueel een lekker oubollige op MP, ik heb zelf geloof ik maar 3 haakboeken (nou ja misschien 4)
maar die tekens zijn redelijk universeel - je wint er wat mee als je dat kunt leren. Of gewoon het boek naast je opengeslagen houden.
En mijn ervaring is, is dat dingen vooral moeilijk zijn omdat we dat tegen onszelf zeggen. Als jij die stola mooi vindt - gewoon doorzetten
en als je vastzit kom je om hulp vragen. Je drukt die tekeningen af en je kaapt de kleurpotloden van de kleinkinderen en dan maar proberen.
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 10:44
Thnx, ik ga dit uitprinten en er eens voor zitten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 11:31
Of een haakboek uit de bieb lenen en een kopie maken van de bladzij met afkortingen en tekeningen van steken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 11:40
Op internet zijn ook genoeg sites te vinden waar de symbolen worden uitgelegd .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 11:52
Ik bedacht me ineens dat ik een patroon van die omslagdoek opgeslagen had die toen in omloop was ,maar dat is precies dezelfde als waar het nu omgaat .

Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2017 om 12:05
O dat zou mooi zijn als je die nog hebt.
Als je hem wilt delen natuurlijk
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 09:59
Ik ben nu verder met de Russische stola maar ik krijg de lijn niet recht.
Ook kom ik niet uit als ik na de grannysteek de boogjes weer ga haken.


De grootste van de drie is wel recht, maar zodra ik met het virus of de russische ga beginnen krijg ik hem niet recht
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 11:46
die virussjaal zag er bij mij in het begin ook zo uit en dat komt rechter naarmate je verder bent. En als het toch zo blijft is het ook geen ramp, dan blijft die goed in uw nek en over de schouders hangen.
En anders eens proberen met een dikkere haaknaald maar hetzelfde garen
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 12:52
Originally posted by bep bep wrote:

die virussjaal zag er bij mij in het begin ook zo uit en dat komt rechter naarmate je verder bent. En als het toch zo blijft is het ook geen ramp, dan blijft die goed in uw nek en over de schouders hangen.
En anders eens proberen met een dikkere haaknaald maar hetzelfde garen

Dank je, loop ook al vast na de granny steek, dan moet ik terug naar de virus steek en dat komt niet uit
Dus ga ff verder puzzelen hoe ik dat ga doen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2017 om 16:22
Originally posted by CorryO CorryO wrote:

Originally posted by bep bep wrote:

die virussjaal zag er bij mij in het begin ook zo uit en dat komt rechter naarmate je verder bent. En als het toch zo blijft is het ook geen ramp, dan blijft die goed in uw nek en over de schouders hangen.
En anders eens proberen met een dikkere haaknaald maar hetzelfde garen

Dank je, loop ook al vast na de granny steek, dan moet ik terug naar de virus steek en dat komt niet uit
Dus ga ff verder puzzelen hoe ik dat ga doen.

Heel herkenbaar; ik heb ook soms patronen die ik wel 3 keer goed moet doorlezen voordat ik weet wat er eigenlijk staat en dat het wel uitkomt met de steken. Succes Corry!
Back to Top
CorryO View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Maart 2017
Locatie: Gelderland
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer CorryO Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2017 om 20:18
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Originally posted by CorryO CorryO wrote:

Originally posted by bep bep wrote:

die virussjaal zag er bij mij in het begin ook zo uit en dat komt rechter naarmate je verder bent. En als het toch zo blijft is het ook geen ramp, dan blijft die goed in uw nek en over de schouders hangen.
En anders eens proberen met een dikkere haaknaald maar hetzelfde garen

Dank je, loop ook al vast na de granny steek, dan moet ik terug naar de virus steek en dat komt niet uit
Dus ga ff verder puzzelen hoe ik dat ga doen.

Heel herkenbaar; ik heb ook soms patronen die ik wel 3 keer goed moet doorlezen voordat ik weet wat er eigenlijk staat en dat het wel uitkomt met de steken. Succes Corry!

Komt gewoon niet uit, hoe vaak ik ook opnieuw begin. De eerst rij naar de granny gaat goed, de tweede ronde komt niet uit, de gaten komen niet boven elkaar, heel frustrerend
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 09:52
Als je het schema van noesie ziet, dan staan daar nummers naast, bij welke toer ben je ? En hoeveel gaatjes heb je tussen de stokjes -
misschien even met een foto erbij zodat we mee kunnen kijken.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2017 om 13:42
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns