Russische stola of omslagdoek |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Op pinterest staat -Noessies patroon - een uitgeschreven en een schema -gratis patroon van een russische omslagdoek .
Misschien kan je daar wat mee |
|||
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Veel succes met zoeken!
|
|||
CorryO
Groupie Lid sinds: 29 Maart 2017 Locatie: Gelderland Status: Offline Points: 58 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Thnx
Op pinterest kan ik hem niet vinden, maar die van Noekkie staat wel ergens anders gaat maar tot toer 6 en zit klopt niet Dat schemahaken kan ik helaas niet. |
|||
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Als je op de link van Prideke klikt dan staat hij aan de rechterkant Russische stola. Als je daarop klikt dan krijg je het schema en idd de eerste 6 toeren. Meer heb je niet nodig want alles staat in die 6 toeren geschreven. Als het te moeilijk is; kan je het schema uitprinten en de eerste toer met een lichte kleur kleuren, de tweede overslaan, de derde terug kleuren enz. En dan is het gemakkelijk te volgen en weet je welk teken wat wil zeggen.
|
|||
|
|||
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
CorryO
Groupie Lid sinds: 29 Maart 2017 Locatie: Gelderland Status: Offline Points: 58 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Dank jullie allemaal voor het meedenken
Maar ik kan echt niet van een schema werken, weet niet eens wat die tekentjes betekenen. |
|||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
||
dat staat uitgelegd in die 6 beschreven toeren. Als je de eerste 4 doet volgens het geschrevene en de tekening ernaast houdt dan heb je alle steken gehad.
° = een losse de rechte lijn naar beneden met een klein streepke vanboven door is een stokje het streepke met die halve vijf aan is een stokje rond het onderliggend stokje + = een vaste en dan de wolkjesbogen wil zeggen hoeveel losse je moet maken vooraleer met een vaste in een opening van de vorige toer vast te maken van zogauw je een gat van 2 losse hebt en meer is het altijd maar in dat gat de (meestal stokjes) steken maken |
|||
|
|||
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Het is ook 1 keer een haakboek kopen, eventueel een lekker oubollige op MP, ik heb zelf geloof ik maar 3 haakboeken (nou ja misschien 4)
maar die tekens zijn redelijk universeel - je wint er wat mee als je dat kunt leren. Of gewoon het boek naast je opengeslagen houden.
En mijn ervaring is, is dat dingen vooral moeilijk zijn omdat we dat tegen onszelf zeggen. Als jij die stola mooi vindt - gewoon doorzetten
en als je vastzit kom je om hulp vragen. Je drukt die tekeningen af en je kaapt de kleurpotloden van de kleinkinderen en dan maar proberen.
|
|||
CorryO
Post Options
Thanks(0)
|
||
Thnx, ik ga dit uitprinten en er eens voor zitten
|
|||
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Of een haakboek uit de bieb lenen en een kopie maken van de bladzij met afkortingen en tekeningen van steken.
|
|||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|||
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Op internet zijn ook genoeg sites te vinden waar de symbolen worden uitgelegd .
|
|||
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik bedacht me ineens dat ik een patroon van die omslagdoek opgeslagen had die toen in omloop was ,maar dat is precies dezelfde als waar het nu omgaat .
|
|||
CorryO
Post Options
Thanks(0)
|
||
O dat zou mooi zijn als je die nog hebt.
Als je hem wilt delen natuurlijk |
|||
CorryO
Post Options
Thanks(0)
|
||
Ik ben nu verder met de Russische stola maar ik krijg de lijn niet recht.
Ook kom ik niet uit als ik na de grannysteek de boogjes weer ga haken. De grootste van de drie is wel recht, maar zodra ik met het virus of de russische ga beginnen krijg ik hem niet recht |
|||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
||
die virussjaal zag er bij mij in het begin ook zo uit en dat komt rechter naarmate je verder bent. En als het toch zo blijft is het ook geen ramp, dan blijft die goed in uw nek en over de schouders hangen.
En anders eens proberen met een dikkere haaknaald maar hetzelfde garen |
|||
|
|||
CorryO
Post Options
Thanks(0)
|
||
Dank je, loop ook al vast na de granny steek, dan moet ik terug naar de virus steek en dat komt niet uit Dus ga ff verder puzzelen hoe ik dat ga doen. |
|||
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
||
Heel herkenbaar; ik heb ook soms patronen die ik wel 3 keer goed moet doorlezen voordat ik weet wat er eigenlijk staat en dat het wel uitkomt met de steken. Succes Corry! |
|||
CorryO
Post Options
Thanks(0)
|
||
Komt gewoon niet uit, hoe vaak ik ook opnieuw begin. De eerst rij naar de granny gaat goed, de tweede ronde komt niet uit, de gaten komen niet boven elkaar, heel frustrerend |
|||
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
||
Als je het schema van noesie ziet, dan staan daar nummers naast, bij welke toer ben je ? En hoeveel gaatjes heb je tussen de stokjes -
misschien even met een foto erbij zodat we mee kunnen kijken.
|
|||
bep
Post Options
Thanks(0)
|
||
|
|||
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |