Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Saai

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Saai
    Posted: 20 Februari 2017 om 10:08
Waarom vind ik het hier zo saai op het moment.
Is er misschien iemand die een leuk onderwerp kan bedenken ,om de leden wakker te schudden.
en een beetje leven in de brouwerij te brengen ???????




oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 10:25
Ik weet niet, zou het komen omdat we niets samen doen ? Dat er geen CAL of KAL is die we volgen zoiets ? Of zou het aan het weer liggen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 10:30
Oh ik bedenk me net iets - zouden we samen iets kunnen maken ? Ik ga even op mijn stokpaardje zitten, ik zag bij mijn moeder
dat een van de medebewoonsters zo'n frunnik lap voor haar op tafel had liggen formaat placemat met poppenkleding erop en andere dingen.
Dus ik zocht zoiets en vond alleen moffen (met lintjes en knopen) en ik zag heel leuk een speelmat voor kinderen met een landschap erop.
Met bomen en struiken en water en groente en zoiets leek me leuk alleen dan moeten die boompjes en struikjes en bruggen niet loskunnen.
Zouden we dat in ons hebben, dat we zoiets ontwikkelen ? Zonder te verzanden . . . best moeilijk lijkt mij. Vind je dat wat ?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 10:54
ik vind het ook best saai
heb gister volgens mij geen enkele melding gehad van de hobbydoos terwijl ik er normaal wel 10 op een dag heb
het was mij ook opgevallen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 11:15
Al zijn we ijverige handwerksters, toch zullen we met onze resultaten niet dagelijks kunnen pronken. Dus er zouden andersoortige interessante, leuke en leerzame topics bij moeten kunnen komen. Als je het begrip "hobby" ruim neemt, komt er misschien ook plaats voor andere zaken:

--- tuinieren, bloemschikken
--- muziek 
--- tekenen, schilderen & beeldende kunst



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 11:40
Ik vroeg vroeger nog wel eens naar andere liefhebberijen zoals boeken, muziek, films, tv series, maar zo'n topic verzandt dan weer snel onder het gebruikelijke praatje over het weer, goeiendag en weetjes. Dus ik begin er niet meer aan. Ik vertel hier ook niet meer over museumbezoekjes, ik zet ze wel op Facebook. Hier was weinig belangstelling. Ik ben een beetje forum-moe. Als een ander een cultureel topic zou opzetten, doe ik wel mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:23
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

.... maar zo'n topic verzandt dan weer snel .....

Voor de culturele zaken zijn we aangewezen op de "koffiecorner" en dat leidt ook tot verzanden omdat dat de vergaarbak is die niet specifiek met handwerk te maken heeft. Zo'n onderwerp zakt naar onderen en je bent het kwijt. 

Ik ken een forum waar iedereen (die dat wilde) een eigen hoekje had. Er kon door iedereen op geantwoord worden, maar de betreffende persoon bleef daar de verantwoordelijke. Met een beetje beleid en onderlinge afspraken zou zoiets hier toch ook van de grond kunnen komen voor diegenen die daar behoefte aan hebben?    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:24
Met een beetje zelfcreativiteit is zo een cal gemakkelijk in het leven te roepen. Iedereen zegt zijn lievelingssteek (= mooi van uitzicht) met de lievelingskleur erbij en het aantal steken om het patroon te laten uitkomen. Bij sommige zal dat bv. een veelvoud van 4 zijn +1, bij andere een veelvoud van 6 +3. Dan moet je zelf nog wel omrekenen met hoeveel vaste, stokjes, halve stokjes, je moet beginnen en eindigen. Of is dit te gemakkelijk gedacht?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:31
Je kunt hier ook wel een eigen topic beginnen, waar ieder wat op kwijt kan, neem het grote poppentopic, bijvoorbeeld. Waar is dat gebleven? En ik heb heel vaak gevraagd of iemand nog een tip had over handwerkromans, en dan kwam ik weer met de hele lijst, die ik ken, nou lauw loene, zeiden we vroeger in Amsterdam.

Een KAL of CAL heb ik helaas geen tijd voor. Ik heb nog een stuk of 100 blote poppen in allerlei maten liggen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:35
Tja.... ik héb een soort van 'eigen' topic.
Het goedemorgen/goedemiddag/goedeavond topic.
Ik plaats daar zelf elke dag iets en vaak is er respons.
Ook reacties die niets met de topic titel te maken hebben.
Ik vind dat leuk.

Maar je moet wél zelf elke keer een posting doen, doe je dat niet dan zakt het naar beneden.

Ik heb zelf niet veel met films, ik kijk ze wel maar er over praten heb ik geen behoefte aan.
Zelfde als met boeken, lezen wel, praten niet.

Musea...ik bezoek ze zelden
Dus....ik bén saai. Embarrassed
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:36
Volgens mij is het gewoon, nou ja gewoon, komkommertijd en trekt het wel weer aan óf is inderdaad Facebook het alternatief voor sommigen...like me .. Ik bedoel : zoals ik ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:48
Het voorsteltopic is minder openbaar. Daar zouden we ieder "één eigen hoekje" kunnen aanmaken. Daar kan de oprichtster dan zelf (zoals Lao-tse beschrijft over haar "Goeiemorgen-topic") de verantwoordelijkheid nemen. Het wordt dan een soort "blog-vorm" waarin je datgene beschrijft wat jou bezighoudt. Lamp
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 12:56
Ik denk inderdaad dat het een beetje komkommertijd is

Ik kreeg van de week van het geleidehonden forum ook al een mail dat er zo weinig gepost werd .
Als er dan een onderwerp zo als problemen met vlooien teken pil langs komt stroomt de mail weer vol .

Ik kreeg gisteren een mail van de wolgeit webshop en daar hadden de het over een soort wol "golf "genaamd . Je kreeg dan vanzelf blokken . Op facebook waren daar hele patronen voor in omloop .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 13:01
Saai wil ik het niet perse noemen...
Ben nog niet zo heel lang lid dus wat niet saai was ken ik denk ik niet...
Er zijn sommige topics die ik meer lees als de andere...
En denk ook dat er veel wordt gedaan via facebook, instagram en andere social media...
Een CAL heb ik nog nooit gevolgd en vind het bijhouden van mijn eigen blog al een opgave...
Ben inmiddels 3 keer opnieuw gestart en nu komt het pas een beetje van de grond voor mijn gevoel...
Merk zelf ook dat me vaak de tijd ontbreekt om foto's te maken van alles wat ik afgemaakt heb...
Dat wordt na het lezen van dit topic wel een puntje waar ik mezelf strakker op wil zetten...
Meer posten van wat ik gemaakt heb en dat delen met jullie allen...
Ben benieuwd naar de ideeën die hier nog naar boven gaan komen...
Want een club aan creatieve breinen hebben we hier zeker...
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2017 om 20:18
Ik heb het ook hoor...saai.
Daardoor merk ik dat ik minder snel op t forum ga kijken.
Moet ook zeggen dat ik minder tijd heb om te haken en achter de laptop te kruipen.

Wel ben ik begonnen aan die Cal "Hygge"
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 07:58
Ik kijk naar mijn mails en op Facebook en geef antwoord op beide, en daarna zeg ik, dat ik me even ga vervelen en dan stap ik in het forum.
Ik kijk een paar keer per dag, maar meer dan een minuut zal het niet zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 16:02
Ik héb wel een grappig verhaal. Ik ging vorige week naar het Coda museum om naar meubels van De Stijl te kijken, van die strakke meubels in primaire kleuren, zonder tierelantijnen. Maar....toen ik het museum betrad, zag ik alleen levensgrote foto's van een blote dame in allerlei standen. Lilith heet ze. Ergens in een hoek stonden wat poppenmeubeltjes in De Stijl.

Afijn, ik trok een geïnteresseerd gezicht en wandelde rond. Daarna snel de koffiehoek ingedoken. Hè hè, de mensen die er zaten waren tenminste aangekleed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 16:08
oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 17:47
Dat was dus meer géén stijl. 

LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2017 om 18:03
Ha-ha, dat was dus een allerminst saai bezoekje aan het museum. Cool
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.639 seconden.
Lang Yarns