Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

schildpadden nachtmerrie!!!!

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 11:41
ik heb eens van de gemeente gehoord dat het rattengif wat zij gebruiken niet gevaarlijk is voor honden en katten
slakkenkorrels zijn overigens wel dodelijk voor honden

als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik n beetje moeite heb met wat ik 'selectieve liefde' noem. we zijn zo dol op dieren maar ratten en muizen moeten dood, maakt niet uit hoe.
persoonlijk ga ik ervanuit dat ratten en muizen daar leven waar ze gemakkelijk voldoende voedsel vinden. als wij hen niet op bezoek willen hebben is het dus aan ons om het hen zo min mogelijk naar de zin te maken.
een poes die muizen en/of ratten vangt is de natuur maar gif of vallen zetten daar heb ik moeite mee
de rat en muis zijn door dezelfde God geschapen als de koe en de poes en alleen al daardoor voor mij even waardevol.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 12:19
Trop is nog altijd teveel hoor.

1 muis of 1 rat ja, maar als het een populatie is waar je de rattenvanger van Hamelen voor nodig hebt moeten er maatregelen genomen worden vind ik. Straks zitten we terug met de pest.

En in dit specifiek geval kies ik toch voor de schildpadden die zich niet kunnen verdedigen en waar gewoon aan het schild wordt geknaagd ipv voor de rat.

En van die pindakaas wist ik. Toen mijn dochter haar thesis maakte over de effecten van de polutie op de voedselkeuze van knaagdieren vertrok zij hier met muizenvallen, handschoenen en potten pindakaas naar alle uithoeken in vlaanderen om muizen te vangen en te onderzoeken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 14:54
Uhm uhm even iets rechtzetten, de pest kwam met de zwarte ratten (zitten nu zuidelijker) . . . en zijn verdrongen door . . . de bruine rat.
Wij zetten vallen omdat we kippen hebben, ratten nemen het hele kippenhok over en maken nesten onder de pannen en terwijl ze daar toch
zijn knagen ze alle dakbedekking tot nestelmateriaal - we hebben geprobeerd alle gaten af te sluiten met frettengaas. Maar ze zijn erg slim.
In de winter zetten we vallen in de kippenren, daarbuiten gaan ze hun gang maar.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 20:24
Wij wonen op het platteland en hebben beesten dus ratten zijn onvermijdelijk. Het is vooral belangrijk te zorgen dat het geen plaag wordt. Dus: het kippenvoer zo opstellen dat de ratten er niet bij kunnen. De compost in een gesloten vat. Als ze geen overvloed aan eten hebben komt er geen overvloed van ratten. Zorgen dat ze niet binnen kunnen komen. En: de vijanden van mijn vijand zijn mijn vriend. We laten de marters dus met rust (zorgen dat ze niet bij de kippen en de konijnen kunnen komen) en moedigen uilen aan.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2015 om 23:25
engeline fijn dat de rest van de schilpadden niet van slag zijn door dit gebeuren en ik hoop dat je toch nog een rustige vakantie hebt met dit in gedachten en word er goed voor ze gezorgd als je weg bent dat denk ik wel maar toch
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns