Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schoon tostiapparaat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schoon tostiapparaat
    Posted: 15 Juni 2013 om 10:06
In de Telegraaf/Vrouw staat een stukje over tostizakjes, die je in de broodrooster kunt gebruiken. Erg tevreden was de schrijfster niet. Maar in de laatste Boodschappen stond een gouden tip: bakpapier gebruiken in je tosti-ijzer. En dat werkt fantastisch. Ik heb een heel oude Tefal Reverso met allerlei bakplaten, voor tosti's, pannekoeken, hamburgers, twee soorten wafels en poffertjes. De platen waren nog wel te krijgen, maar nu hoef ik ze niet zo vaak meer schoon te maken, dus ook niet nieuw te kopen. Zelfs een croque monsieur (met een plak kaas op de bovenkant van het brood) maakt het apparaat niet meer vies.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 11:04
dat ga ik zeker ook eens proberen.
ik koop altijd een goedkoop crocque monsieurmachine omdat die na x aantal keren gebruiken (telkens voor 5 personen) toch niet meer helemaal proper te krijgen is en dan gooi ik die weg en koop mij een nieuw. nu dat iedereen het huis uit is kom ik misschien toe met nog 1 nieuwe aankoop en bakpapier.
en eigenlijk logisch als je bedenkt dat je in de taartvormen ook bakpapier doet maar je moet er maar opkomen
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 11:18
Goed plan!!
Maar is t ook hufter(puber) proef?
Bedoel vliegt t niet in de fik?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 11:45
Magtelt : bij ons leggen we een sneetje kaas en ham tussen 2 boterhammen die we van de korsten ontdoen. Daarna strijken we de buitenkanten van de boterhammen in met een beetje boter. Zo verbrandt er niks. Wink
  
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 14:23
Meteen schoonmaken na gebruik doet ook wonderen..
 
Je kunt hem ook nieuw in doos laten zitten, wordt ie ook niet vies ;)
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 14:33

ik maak hem anders ook altijd meteen proper maar na verloop van tijd zijn er toch altijd dingen die er aan blijven plakken en die je er alleen afkrijgt met een scherp voorwerp of een schuursponsje en dan is het leed al geschied want dan bakt hij elke keer op die plekken aan

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 19:02
Originally posted by dine dine wrote:

Magtelt : bij ons leggen we een sneetje kaas en ham tussen 2 boterhammen die we van de korsten ontdoen. Daarna strijken we de buitenkanten van de boterhammen in met een beetje boter. Zo verbrandt er niks. Wink
  



Dat deed ik, maar dan nog bakte het aan en de dietiste was er niet blij mee. Ton pakt altijd de harde kant van het schuursponsje om schoon te maken, dat is ook al slecht voor mijn tefalpannen. Misschien moet ik daarin ook maar bakpapier i.p.v. boter gebruiken.

Overigens is er niets bestand tegen het geweld van tieners. Als ze de deur uit zijn kun je alles vervangen én je hebt een hobbykamer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 19:10
ha magtelt bof ik ff!!!!!
hier lopen 3 van die stampers, dus straks 3 hobbykamers!!!!!!!
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 20:19
Ja, Magtelt de harde kant van de schuursponsjes zijn niet tefalvriendelijk en croques behoren ook niet tot de lievelingskost van de diëtistes.

Hier is nog maar 1 (van de 2) overjaarse puber buiten : ik ben dus volop kamers aan het reorganiseren.
1 hobbykametr voor mij (stapels wol en naaimachine), het borduurmateriaal bevindt zich in nog een andere kamer. Embarrassed
1 hobbykamer die ik deel met mijn 2de zoon : helft bibliotheek (zoon) en helft puzzelruimte (mijn collectie Van Haaren puzzels).Wink
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 21:02
bedankt voor de tip. Bij mij ook een ramp en maak het ook altijd meteen schoon. Ga het uit proberen.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2013 om 22:38
Er bestaat nog iets ergers voor tosti apparaten dan tieners: zet zo'n ding op een willekeurig kantoor neer en binnen 1 week is dat ding zo vies, dat je het het liefste het raam uitgooit. Mannen op kantoor gebruiken zo'n apparaat dan vervolgens nog een jaartje of wat zonder schoon te maken. Hun beredenering: het verhit, dus evt. schimmels verdwijnen zo.

dit heb ik ooit aan een oud collega gevraagd hahahaha!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2013 om 16:31
Dan lusten ze die aangekoekte zwarte broodkruimels zeker ook graag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2013 om 18:59
Die tostizakjes was een tip die ik van de diëtiste kreeg, maar ik vond het makkelijker om een eigen tosti apparaat te kopen. De "oude" wordt nog door mijn man en zoon gebruikt, de nieuwe door mijn dochter en mij
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
miraatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Januari 2013
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 354
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miraatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 om 18:34
dit vind ik nou is echt een SUPER tip, bedankt lieve magtelt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns