Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schrik, verdriet en opluchting

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schrik, verdriet en opluchting
    Posted: 29 Juli 2017 om 21:10
Gisteren was onze kat Archie geopereerd aan zijn gebit. We hebben hem lang in de bench gehouden, omdat hij zo slaperig was. Maar vanavond mocht hij naar buiten. Even later komen er een vrouw en tienermeisje aanbellen. Heeft u een cypers met witte kat? Ja, hebben we. Helaas die ligt in onze tuin, dood, met bloed aan zijn bekje. Op de foto zag ik duidelijk, dat het onze Archie moest zijn. Ik mee met een ligmandje. Alles klopte, de witte buik en poten, de cyperse rug, de cypers/witte kop, de bruinrode kleuraccenten op zijn rug. Ik heb hem er netjes in gevleid en in tranen naar huis gebracht. Man ook overstuur. En wie zien we even later op zijn stoel bij de tuindeur liggen? Archie. Springlevend. Aan de ene kant opluchting, maar toch ook verdriet om de vreemde kat. Hij is door de dierenambulance opgehaald, hij heeft een chip, dus de mensen hoeven zich niet ongerust te maken, maar treurig is het wel. Zo'n mooie grote kat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 21:43
Oei. Gelukkig alles OK met jouw kat, maar iemand anders rouwt nu. Met bloedende bek, enig idee wat er gebeurd is dan?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2017 om 22:05
Hij was gevonden aan de kant van de autoweg, een toegangsweg naar onze wijk, dus best druk. En hij had bloed aan zijn bek en neus, verder zag hij er goed uit. Ik had hem al aaiend in een ronde mand gelegd, zodat hij netjes lag, en ik voelde ook geen botbreuken. Hij was koud, maar nog niet stijf. Later toen hij opgehaald werd, wel. We zijn nog steeds van slag. Ik houd niet alleen van onze schurkjes, maar van alle katten, die ik zie. En dan eentje, die zo op Archie lijkt!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 07:21
Wat een verhaal ,en wat een opluchting,behalve voor de andere mensen ,we houden toch zo van onze huisdieren dat we er altijd niet bij stilstaan ,nog veel geluk en vriendschap met Archie de wonder kat😺
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 09:23
Meestal probeerde ik de dood van een kat een plekje te geven door herinneringen op te halen hoe hij was, hoe hij speelde en zich waste. Nu zie ik aldoor die mooie kat in ons mandje liggen en maak ik me zorgen over de eigenaar. Is die op vakantie of kwam het slechte nieuws gisteravond hard aan? Ik zou Archie wel op willen tillen en dicht tegen me aandrukken, maar daar moet hij niets van hebben. IK mag aaien en kopjes incasseren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 11:23
Oei, daar zul je zeker van geschrokken zijn. En later weer dolblij met een dubbel gevoel.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 11:29
Wat een verwarrend gevoel moet dat geweest zijn. Heel triest voor de eigenaars van de poes. Wel frappant dat de twee dieren zo veel op elkaar leken dat het jou in eerste instantie niet opviel. Fijn dat Archie springlevend bleek te zijn.    
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 11:37
Wat zal je daar van streek van zijn geweest ,en nog zijn . Ik hoop dat de eigenaar niet op vakantie is en een ander voor hem zorgde vooral omdat jij dan toch eigenlijk moet weten dat er een kat in de buurt woont die heel sterk op Archie lijkt .

Het is de laatste tijd mijn grote angst dat er iets met een oppasdier gebeurt .

Ik ga nu in het vervolg afspraken maken ,willen jullie het tijdens je afwezigheid weten of pas na terugkomst ??
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 13:45
Die afspraak maak ik altijd. Meestal moet ik de ouders van de vakantiegangers op de hoogte brengen van rampen en die bellen dan het nieuws door.

De kat in kwestie werd vaak gezien op een drukke weg, net een blok bij ons vandaan. Wij lopen daar nooit, we zitten altijd in de auto en hadden die kat nooit gezien. Maar als hij bij ons in de buurt liep, zal hij wel een groet van mij gekregen hebben. Ik praat tegen dieren, apparaten enz. Dus ik roep vrolijk: "Dag Archie, ik doe even boodschappen, straks ben ik weer thuis". Mensen die me gek vinden, zijn dat zelf ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 13:56
Ik praat ook altijd tegen dieren hoor Machteld .

Zeg ze gedag als ik weg ga ,vertel ze dat ik weer terugkom . Geef ze iets lekkers bij vertrek en bij thuiskomst .

Zelfs de vogels zeg ik goedemorgen en wens ze wel te rusten .

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 14:55
Wat ik hierboven lees is wat mij betreft volkomen natuurlijk gedrag. Ik heb heel wat afgekletst tegen mijn konijnen en ik wens zelfs mijn auto welterusten.

Als ik op iemands dier moet passen, maak ik vooraf ook altijd afspraken en vraag welke dierenarts ze hebben.   
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 14:57
Zo dat is een verhaal zeg, maar wat een opluchting voor jou.
En ja veel verdriet voor andere mensen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2017 om 21:47
Dat is idd verschieten en erg maar sorry, ik vind het ook komisch omdat ik mij dat dus voorstel in beelden. Thuis komen in alle staten met het verongelukte dier, er afscheid van aan het nemen en dan op de stoel de echte Archie zien liggen. Kan zo in een toneelstuk.

Wij zijn zo ook eens thuisgekomen en aan de voordeur hing een briefje dat we vooraleer binnen te gaan eerst bij de buren moesten aanbellen (die traiteur speelden voor de katten). En dit was ook omdat er een kat dood lag.
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2017 om 16:38
Dat is met recht een rollercoaster van emoties. Maar gelukkig is met die van jullie alles goed, maar triest voor de baasjes van de andere kat.

wij hebben het op dit moment met de poes van mijn zusje. Mijn ouders geven hem eten terwijl zij in italie zitten. Nu is de poes zondag aangereden en gevonden door de overburen. Hele achterlijf kapot en kon niet meer bewegen. Dus mijn vader en mijn man hebben hem naar de dierenarts gebracht en daar hebben ze hem in laten slapen. Maar ja hoe vertel je dat ik heb nog 2 nichtjes van 7 en 4 die stapel op die kat zijn. Aanstaande vrijdag komen ze naar huis.Unhappy
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2017 om 17:45
Dat is een heel moeilijke boodschap om te moeten vertellen. Jullie hebben gedaan wat je kon door naar de dierenarts te gaan. Sterkte vrijdag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2017 om 17:48
Dat is erg. Ik zou zorgen voor een soort monumentje voor de kat, van steen, pluche of gehaakt. Ik heb zelf in de tuin een stenen konijn, kat en cavia om alle dieren, die daar begraven zijn, te gedenken.

Ik zorg nu voor twee poesjes, die alleen in de huiskamer bivakkeren. Ze zijn zó bang voor me, dat ze pas eten, als ik de deur heb dichtgetrokken. Ik probeer wel door het raam te gluren, maar dan zie ik mezelf. Ze lusten de snoepjes en catmilk, die ik neerzet en de speelmuisjes, die ik in de kamer had gelegd, zijn weg. Ze waarderen me in stilte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2017 om 20:59
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Dat is een heel moeilijke boodschap om te moeten vertellen. Jullie hebben gedaan wat je kon door naar de dierenarts te gaan. Sterkte vrijdag.

We hebben mijn zusje al op de hoogte gebracht via de telefoon. Mijn vader heeft hem bij hun in de tuin begraven. Mijn nichtje zel al"opa ik kom eerst na jullie hoor ik wil bij het graf kijken. Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2017 om 21:13
Originally posted by Juul Juul wrote:

Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.

Wat lief van je vader. De kinderen voelen ongetwijfeld de toewijding waarmee de poes omringd is.  
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2017 om 09:58
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by Juul Juul wrote:

Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.

Wat lief van je vader. De kinderen voelen ongetwijfeld de toewijding waarmee de poes omringd is.  

Nou Kamilla mijn vader heeft niets met katten al zorgt hij wel voor die van ons en mijn zusje als we op vakantie zijn. Hij was er dan ook zo klaar mee "het is niet anders dat beest lijdt dus in laten slapen".
Het is dat wij er anders instaan anders had hij het mijn zusje ook gewoon bot door de telefoon verteld. Niet bewust, maar gewoon omdat hij er anders in staat. ( het is een hele lieve man hoor).
Maar nu voor de kleinkinderen wordt er een echt graf gemaakt. ( in zijn tuin)
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2017 om 15:26
Als iedereen gelijk zou zijn zou het een saaie boel worden. Maar hij is overduidelijk niet harteloos.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.688 seconden.
Lang Yarns