Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Slappe nek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Slappe nek
    Posted: 11 Juli 2013 om 10:37
Ik heb aan jullie een vraagje. Wanneer ik een grotere knuffel haak/brei en ik naai het hoofd op de romp vast dan heb ik telkens dat de nek te slap is waardoor het hoofd voorover of achterover kiepert. Wout (mijn man) kwam al met het idee om een gedeelte van een wc-rol in het midden te doen als ondersteuning en dat is eventueel nog wel kindvriendelijk. In het konijn wat ik ooit gemaakt heb zitten sateprikkers.... LOL niet echt kindvriendelijk dus. Maar mijn vraag is dus, hoe lossen jullie dat op?
Back to Top
madebyhome View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 13 April 2013
Status: Offline
Points: 91
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer madebyhome Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 10:47
ik maak ook veel grote knuffels en poppen,
ik vul dit op tijdens het dichtnaaien met heel veel vulling om het stevig te maken (dus als je bijna klaar bent met het hoofd op het lichaam te naaien een klein gaatje over te houden en hier heel veel vulling in stoppen en het zo stevig maken)
om dat de knuffels die ik ontwerp veelal voor kinderen zijn dus toch in de was moeten. 
 
wat ook helpt is als je het lijf hebt, de armen aan de opening naaien en dat opvullen dan het hoofd volgens bovenstaande erop naaien
 
succes
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 11:00
Ik gebruik een opgerold stuk plastic  van een lege verpakking om de scherpe kantjes doe ik tape van Action  de holle ruimte vul ik gewoon met hetzelfde vulmateriaal als de rest..
het voordeel is je kunt het wassen .en het is niet scherp.
 
groet Ap
 
oant Sjen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 11:22
een pijpenrager kan ook als eens helpen, en tis ook kindvriendelijk
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 11:36
Bij bouwmarkt verkopen ze een soort piepschuim stengel, wat om buizen wordt gedaan ter isolatie.
Werkt perfect. Als de stengel ( weet niet hoe het echt heet) te dik is kun je hem zo losbuigen en over de lengte een stukje
Afknippen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 11:40
Of een hele plastic fles, die je anders in de plastic container zou gooien. Die kan vast wel op 30 graden gewassen worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 12:10
Wat een geweldige ideeën zie ik voorbij komen dames, dank jullie wel, hier kan ik zeker wat mee Thumbs Up
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 18:03
super creatief allemaal  
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2013 om 19:04
Bedankt voor alle ideeën. Ik heb inderdaad zo'n lange satéprikker in de hals van een pop gedaan. Maar hier zijn betere tips voorbij gekomen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns