Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

soepel vallende wol voor omslagdoek gezocht

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lemonita View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lemonita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: soepel vallende wol voor omslagdoek gezocht
    Posted: 08 December 2015 om 16:45
Dag allemaal,

Ik heb net een heerlijk zachte boord gehaakt met casseiopeia van SMC ( had die wol gekocht om een beertje te haken, maar dit bleek te moeilijk) en ik zou die graag op een soepelvallende omslagdoek bevestigen. Welke wol raden jullie aan? Ik wil hem soepelvallend, licht van materiaal en warm!

groetjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 17:25
Kijk eens hier op de site van hobbydoos Winkel aanklikken bovenaan Bij garens van garnstudio van Drops Daar zitten prachtige garens tussen . Momenteel zelfs enkele met 25% korting
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 19:08
Hoi Nathalie, misschien dat jij jezelf even kunt voorstellen en verder raad ik jou aan om eens op de site van garnstudio te kijken, hier staan heel veel patronen.
Back to Top
Lemonita View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lemonita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:07
Hey,

Ik zal me even voorstellen :
Ik ben Nathalie, 30 jaar, Belgische en getrouwd met een nederlander. Eerste keer mama sinds september dit jaar van een prachtige dochter.  Al 5 jaar werkonbekwaam wegens ziekte. Mijn hobby's zijn mijn moestuin, kleuren, muziek,naaien, haken en creatief omgaan met het leven.

Ik haak nu al 3 jaar knuffels, rammelaars en andere grappige dingetjes en begin nu pas met kledingstukken. 

@dilianne : Ik zal die zeker bekijken, ik heb net de DROPS air besteld, die leek me op plaatjes wel zeer knus en toepasselijk. Ik denk dat ik eens een wolwinkel moet binnengaan om de verschillende texturen en sterktes van wol te bekijken. Tot nu toe heb ik enkel met katoendraad gewerkt voor de knuffels, maar dit is toch wat stug om kleding van te maken. Maar goede moed dus voor de DROPS...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:29
Hey... Lemonita. Welkom hoor.
Een babydochter wat leuk! Nog een heel kleine kleine dus.
Druk zat he?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lemonita View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lemonita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:48
Dank je,
Ja druk en rust op hetzelfde moment, ik wist niet dat het kon Smile.
Al een geluk heb ik wat handwerk her en der liggen om mijn hoofd af en toe vrij te maken, je gaat zo hard op in al dat babygedoe dat je jezelf af en toe vergeet Big smile.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 21:55
welkom lemonita. Profiteer van de rust en vooral nooit jezelf vergeten.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 22:15
wekomSmile
Groetjes Maria
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2015 om 22:39
gezellig! welkom
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 21:02
Hoi Lemonita,
Het ligt er een beetje aan wat je wilt, denk ik.
Ik brei veel omslagdoeken van sokkenwol. Omdat ik ze meestal met een kantpatroon brei, neem ik veel dikkere naalden dan bij de wolsoort hoort. Alleen dat al maakt dat de shawl soepel valt.
Ik vind zelf Drops delight erg mooie en prettige wol, en het 'lace' garen van Drops vind ik ook soepel en kwalitatief mooi.

Bij de Wibra en de Zeeman hebben ze prima garen voor wat grovere omslagdoeken. Daar is het een kwestie van regelmatig binnenlopen want in mijn woonplaats verschilt het assortiment zo ongeveer per week. Omdat dat wat dikkere draad is, wordt je shawl groter/dikker/grover. Het is maar net waar je hem bij wilt dragen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 21:39
Ik zou inderdaad een wolwinkel binnenlopen om te voelen wat je het fijnst vindt. Ik vind de kleur altijd verschillen op plaatjes op internet. Voor kleding vind ik het dan altijd fijn om het gewoon te zien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2015 om 22:24
Wil je het soepel vallend dan inderdaad zoals zakdoek zegt dikkere pennen nemen dan voor de wol geadviseerd wordt. Mag zelfs een heel nummer of meer dikker zijn.
Oh ja, welkom. Zou ik nog vergeten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 08:11
Welkom, ik vind zelf alpacawol fijn voor een omslagdoek. Dikkere haaknaald geeft een soepele sjaal.
Annemarie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2015 om 08:39
Welkom op het forum. Ik ben allergisch voor wol, ik haak en brei met de garens van Wibra en Zeeman en die bevallen me prima. Ik heb er vorige zomer 7 stola's en 4 sjaals mee gehaakt. Voor anderen. Nu ben ik bezig met poppenkleren, ook met garens van die winkels en de garens van Action, Euroland, Voordeelboekwinkel, Big Bazar en Hema. Voor mijn eigen plezier en als ik voldoende met de poppen gespeeld heb, gaan ze naar een goed doel. Eén van mijn katten slaat zijn nagels geregeld in een Wibra woondeken en na de was zie je geen lusjes meer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns