Sokken |
Reageer |
Autheur | |
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 06 Juni 2015 om 09:47 |
Kun je sokken en kousen ook breien met een ronde breiring?
Of moet het een speciale loom zijn? |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
De Beekbergse wolhal had speciale sokkenringen, ik heb ze gezien. En in het breiringbreiboek stonden ook sokken, je maakte dan geen speciale hiel, omdat de boel toch wel oprekt waar het bol is. Zeeman heeft ringen in drie maten en de kleinste zou best geschikt zijn. Je kunt eerst één proefsok maken en die later voor je mobieltje gebruiken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Marileen
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Post Options
Thanks(0)
|
Magtelt, ik ga het proberen, want ik heb die
breiringen van Zeeman ook. Je hebt het over een breiringenboek......hebben ze dat ook bij Zeeman? |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het zelf eens geleend van de bieb.
Volgens mij is een speciale loom ook gewoon rond, maar op breiringen zitten denk ik te weinig - hoe noem je dat - uitsteeksels. Dan krijg je eerder
een bedsok, dan een echt mooie sok lijkt mij.
|
|
dientjes
Duizendpoot Lid sinds: 20 Januari 2015 Status: Offline Points: 197 |
Post Options
Thanks(0)
|
die van de zeeman zijn wat grof het moet wel kunnen misschien is leuk om de boord met de hand te doen
|
|
dientjes
Post Options
Thanks(0)
|
tot nu toe heb ik de speciale sokken loom gebruikt andere zijn minder mooi maar denk dat op de recht met de klemmetje ook wel gaat
|
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
dientjes
Post Options
Thanks(0)
|
de hak maakt geen verschil met een speciale loom of de breiring
|
|
dientjes
Post Options
Thanks(0)
|
Marileen
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb een video gevonden op YouTube.
Met uitleg om sokken te breien met een breiring https://www.youtube.com/watch?v=4g8P8NUz5XE
|
|
dientjes
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb ooit een proefsok gemaakt vond he breed daarom type ik het boordje op de hand te breien
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |