Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenS.o.s. slabbetjes!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lilly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Augustus 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1
Direct Link To This Post Onderwerp: S.o.s. slabbetjes!
    Posted: 14 Augustus 2006 om 14:09

Hallo!

Ik zou dolgraag leren naaien. Aangezien ik echt nog wel een beginner ben, dacht ik om maar kalmpjes aan met iets niet te ingewikkelds te starten. Ik heb een aantal erg leuke oude handdoeken van m'n oma gekregen en nu zou ik deze erg graag willen omtoveren tot slabbetjes voor de koters. Erg leuk, nuttig en ook wel een goede oefening, dacht ik zo. Ik heb echter geen flauw idee wat ik zou moeten gebruiken om deze slabbetjes af te werken en wat ik het best gebruik als "lintjes" om ze rond de halsjes te bevestigen. Weet iemand raad? Alle tips zijn welkom!

Groetjes en alvast bedankt!

 

 

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2006 om 16:37

Katoenen stofjes schuin knippen dan heb je biesband, doe ik ook kun je ze breder maken dan biesband is voor als je pas begint iets makkelijker.

Knip ze 3 cm en stik ze aan je slabbetje een omslagje maken en nog een x omslaan en vaststikken.

Lang genoeg maken maak je de strikbandjes gelijk mee.

weet wel als je je bandjes lang genoeg knipt dat het makkelijker werkt dan stukjes aan elkaar stikken want dat kun je niet recht doen, moet elkaar overlappenen de schuine kanten aan elkaar stikken dus voor het gemak neem een lap katoen van 1.50 bij 1.50 en leg hem schuin, knip hem nu schuin door en knip dan bandjes van 3 cm breed dan zijn ze lekker lang.

Ik hoop dat je het begrijpt en anders kom je maar even bij me op les oke?

 

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Viola View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 188
Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2006 om 19:05
Misschien is biasband kant en klaar iets makkelijker. Is te koop op de markt en in heel veel kleuren. De bandjes zijn dan recht dat scheelt een hoop
http://ensaid.webklik.nl/page/ensaid-rotterdam
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.485 seconden.
Lang Yarns