Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

statiegeld /wel/niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: statiegeld /wel/niet
    Posted: 08 Augustus 2018 om 17:33
Mijn man is vrijwilliger bij een hockeyclub .

Na het weekend verzamelt hij altijd de lege plasticflessen .

Dan komt het . Hij brengt ze weg . Er staat statiegeld op .
Hij stopt ze in het apparaat en 5 van de 10 komen terug .
Hij doet de zelfde flessen nog een keer 3 komen er weer terug .
Dan de laatste keer 1 komt er weer terug .
Hoe kan dat nu ?
Hoeveel zullen ze daar aan verdienen ? Wel statiegeld betalen ,maar zonder geduld niet teruggeven
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 17:42

Al die flessen zien er iets anders uit of het etiket is net iets anders. Je hebt dus flessen, die je overal in kunt leveren en flessen van de jumbo

aldi en lidl (ik noem er even drie). Zo'n fles wil per se terug naar zijn baasje . . . soms lukt het je het apparaat te foppen door het etiket eraf te
slopen - soms niet. Maar ook gedeukte flessen doen vaak moeilijk. En ik kan het weten, want ik rem voor flessen met statiegeld LOL en ook
wel voor gewone flessen, als ik mijn goede daad van de dag nog niet gedaan heb.
Thuis vooraf de flessen goed sorteren en eventueel even uitdeuken scheelt een hoop ergernis. Zo heb ik dus nog een Lidl fles staan, die ik
binnenkort denk ik doneer - want dat is geen super die ik in de buurt heb.
 
Ik heb dus ook een uitgebreide kudde kratten in mijn tuin staan (reuze handig daar niet van) maar allemaal kratten, die op een bepaald
moment niet meer geaccepteerd werden - iet wiet geld kwiet
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 18:04
dat iedere fles terug wil naar zijn eigen baasje snap ik ,dat het apparaat een hekel heeft aan deuken ook nog, maar dat b.v de eerste fles terug komt ,dat je dan de eerste fles ,dus dezelfde ,als laatste nog eens in het zelfde apparaat hem wel statiegeld geeft is me een raadsel .

Zo kwam hij er laatst achter dat lege pils kratten ( ook van het veld geraapt )ook geen statiegeld geven ,dan moeten de lege flesjes erin zitten .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 20:24
Wat ben ik blij dat ik geen plasticflessen heb!
Ik koop sowieso geen frisdrank.
Manlief drinkt bier uit een blikkie.

Maar wel een leuk sommetje af en toe voor de hockey club van Muttiman.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 07:57
De enkele keer dat ik een grote frisdrankfles heb, gaat het geld naar de Stichting Leergeld. Kleine flesjes en blikjes gaan naar iemand van de sportschool, die een pasje heeft van Apeldoornse Boys. Hij krijgt 5 cent per item voor zijn club. Mijn vriendinnen sparen ook mee. En als ik onderweg naar de supermarkt een flesje of blikje zie, neem ik dat voor hem mee. Andere plastic zooi gaat in de "drektas" en daarna in de goede container bij de super.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 20:09
En mijn Lidl fles gaat waarschijnlijk naar een zekere M te A. Wink
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 23:36
Vandaag bij Lidl 3 van de 4 flessen retour gekregen. In de winkel gekeken, of het wel echt Lidl flessen waren, en jawel. Die flessen worden in Lidl verkocht en er staat statiegeld op. Waarom worden die flessen dan niet door de automaat geaccepteerd?

Een storing, werd me gezegd. Een reset helpt niet. Opnieuw in de machine dumpen, tot het wel wordt geaccepteerd.

En dat werkte.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2018 om 22:54
Oh dat hebben wij nog wel eens met flessen die In gevroren zijn geweest...
Mögen ze dan altijd ruilen zodat we toch het statiegeld terug krijgen...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns