Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Steken breiend opnemen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Steken breiend opnemen
    Posted: 18 Oktober 2015 om 12:51
Bij mij wordt het nooit mooi, breiend steken opnemen. Ik doe het dus met een haaknaald en dat wordt veel netter, zonder rare lussen of gaatjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2015 om 14:39
als het de kol is dan brei ik die, brei een aantal naalden extra gewoon tricot met een andere kleur. Haal alles van de pennen en naai dan de kol steek per steek aan de trui vast.

En als ik het ineens aan de trui brei, doe ik het ook altijd met een haakpen op de breipen zetten.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2015 om 17:03
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Bij mij wordt het nooit mooi, breiend steken opnemen. Ik doe het dus met een haaknaald en dat wordt veel netter, zonder rare lussen of gaatjes.

Dat doe ik ook Magtelt.....het is veel mooier. Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 09:05
Hijsen.

Wat ik met poppenjurkjes vaak doe, is het aantal breisteken voor de zoom als lossenketting haken met twee extra. Picots haken en bij de laatste steek de lus aan de andere kant optrekken en op de breinaald zetten, vervolgens uit elke opzetlosse een lus trekken en op de breinaald zetten, even steken tellen en met breien beginnen. Dan krult het jurkje/rokje niet bij de zoom en het is meteen mooi afgewerkt, dat scheelt draadjes wegwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2017 om 15:20
Hijs.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns