Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ster van kraaltjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ster van kraaltjes
    Posted: 20 December 2017 om 14:54
Nadat ik een tijd niets meer met kleine kraaltjes heb gedaan, heb ik vandaag een ster afgemaakt, voor in de kerstboom. Ik zag allerlei sterren op een facebookgroep en die vond ik zo mooi, die moest ik ook gaan maken vond ik. Eigenlijk wil ik er nog veel meer maken, maar het viel me nogal tegen hoeveel kraaltjes ik nodig had, eigenlijk is het nog best een dure ster geworden. Maar wie weet maak ik er toch nog meer, ik kan het rustig aan doen (en de kraaltjes in gedeeltes kopen) want voor deze Kerst haal ik het toch niet meer, zal het voor volgend jaar kunnen gaan maken dus dan heb ik nog ruim 365 dagen om het af te krijgen.


Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 15:05
wow die is mooi!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 15:13
Gaaf!!
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 15:17
Mooi hoor.
Lijkt me errug ingewikeld
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 15:37
Heel bijzonder geworden. Doe je dat met een speciale handwerkloep of zoiets? Het lijkt me enorm fijn en nauwkeurig werk.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 17:42
prachtige ster geworden  
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 18:11
Heel mooi geworden, ik doe het je niet na!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 20:26
Prachtig. Ik heb werkelijk geen flauw idee hoe je zoiets moet of kunt maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 21:19
schitterend.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2017 om 21:33
Ik heb ook een poos met kleine kraaltjes bezig geweest, dus ik weet wat voor freubel werk dit is. Heel knap en erg mooi!
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 00:48
alleen het geduld daarvoor hebben vind ik al heel knap.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:14
Heel mooi gemaakt!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 09:39
Heel mooi, de ster zelf en het motief. Blijft hij uit zichzelf zo uitstaan of is hij wat gevuld ?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 10:34
Dat is gaaf en een werk zo te zien...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 11:58
Kamilla, ik gebruik geen loupe maar merk wel dat het me nu moeilijker valt dan een tijd terug, vooral de draad door de naald is een ramp, steeds maar gokken of hij erdoor gaat. Maar verder is het me nu ook wat vermoeiender aan de ogen.

LW1463, hij bleef wel goed in model maar toch heb ik hem voor alle zekerheid opgevuld, met aluminiumfolie.

Iedereen, het lijkt moeilijker dan het is, je moet gewoon opletten wanneer je weer ergens een kraal in welke kleur tussen moet doen. En hoe je de onderdelen aan elkaar maakt, hij bestaat uit 5 onderdelen.

Werken met kraaltjes lijkt moeilijker dan het is, het is best simpel als je het patroon maar goed leest en opvolgt. Maar, soms wel een gepriegel dat is waar.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 13:02
Ik heb ooit een workshop met kraaltjes gedaan. Er waren witte transparante kraaltjes bij ter grootte van een suikerkorrel. Toen we thee met koekjes kregen waar suikerkorrels op zaten, vielen een aantal van die korrels tussen de kraaltjes...     Het werd hilarisch. Zelfs mijn beste leesbril was er niet op berekend. Vandaar mijn vraag naar een loupe/loep.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2017 om 19:32
Die heb je heel mooi gemaakt.

Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 18:55
De ster is prachtig.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns