Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stil

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 17:59
Wij slapen zelfs beneden . . . maar ja overdag wordt het meer dan 25 graden en die raak je 's nachts niet zo maar kwijt . . .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 18:01
we hebben natuurlijk wel de toer de Fiets .zoals ik dat noem. en in het kader van hitteplan zit ik daar heerlijk in onze koele woonkamer voor. benen op de poef ,glas koel water bij de hand. dan is het best uit te houden. 
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 18:34
In de woonkamer is vandaag voor het eerst 28 graden gehaald. Vanochtend een grote pan tomatensoep gemaakt omdat de tomaten prachtig rood waren geworden aan de plant. Hete klus... pffff. Vanavond ook weer gekookt. Tussendoor aan mijn korte broek genaaid. Verder doe ik het rustig aan.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 19:36
Zodra het buiten koeler wordt dan binnen gaan hier alle ramen open. Vanmiddag stond ik de was op te hangen ik dacht dat ik een appelflauwte
kreeg wat een hitte. En natuurlijk de voetzolen aangebraden op het terras omdat de klompen iets te ver stonden LOL
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2018 om 19:15
Ik heb ook zo'n plat dak. Vannacht was het lekker warm in mijn slaapkamer. Om 2.00 uur keek ik op de thermometer: 29,5. Vanochtend om 6 uur ben ik naar buiten gegaan en daar was het heerlijk koel geworden. Samen met de kat, die helemaal niet meer binnen komt, even op mijn bankje onder de notenboom gezeten.

Daarna ben ik ijs gaan maken.
Het is me eindelijk gelukt goed bevroren en toch zacht ijs te krijgen. Ik heb nu geen bessensap gebruikt, maar de uitgestoomde bessen die na het sap maken overblijven heb ik door de passeerzeef gehaald. Dat wordt dan een puree, zonder pitjes en steeltjes, maar met fijngemalen velletjes en nog genoeg sap voor de smaak. Suiker door de puree geroerd en dan de ijsmachine in. Verder niks meer toegevoegd. Resultaat was een bak mooie zachte bessen ijs, die goed aanvoelt en waarvan mooie bolletjes te scheppen zijn.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2018 om 21:16
het is erg donker buiten misschien een buitje? was vandaag ion de tuin 38,4. We zitten zo ongeveer de hele dag binnen is nog redelijk onder 25,5 graden. Voor mij mag het wel iets koeler worden zodat we ook eens wat leuks buiten de deur kunnen doen nu we vakantie hebben.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 11:49
Ik rij veel met fiets en dat is zo fris tussen de bomen maar dan als ik afstap....alles druppelde van mijn hoofd tot aan mijn voeten,ik denk dat ik goed gezuiverd ben
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 13:08
Hier natuurlijk ook erg warm, en het gras is inmiddels eerder bruin dan groen te noemen, maar met een sproeiverbod heb je weinig keus... Al zie ik de boeren hun weilanden rondom ons heen dan overal met geweld sproeien. Met slootwater, wat dus verboden is... En dan denk ik: 'zouden we toch ook maar...?', maar ja, zul je net zien dat wij een vette bekeuring krijgen voor die (in verhouding) paar liter die wij gebruiken, terwijl het met grote tanks en alles met duizenden liters wordt opgepompt. Maar goed, ik durf het toch niet aan. Tuin is te groot om met kraanwater aan de slag te gaan, dus dan maar laten verdorren die boel... komt vanzelf wel weer in orde, maar dat zal wel een tijd duren. Gras maaien hoef je nu ook niet aan te beginnen... Maar handwerken en 'computeren' doe ik ook allemaal niet veel hoor. Was ook al een tijd niet op dit forum geweest, gewoon omdat het me teveel energie kost, haha. Dit jaar voor het eerst echt last van de warmte. Maar wij kunnen nog wel afkoelen, voor de dieren vind ik het erger. Afgelopen week 3 kittens in de tuin ontdekt, waarvan er één in de eikenboom hing... Was een naar gezicht, ik zag hem aan de achterkant, staart naar beneden, achterpoot bungelde van een tak... dacht dat het beestje niet meer leefde, dus tussen de takken (bramen, au!) door en naar de voorkant van het diertje. Toen zag ik een oogje opengaan, dus hij leefde in ieder geval. Snel bakjes water gaan halen en een beetje zacht kattenvoer uit een zakje, dat was later op en toen waren alle drie de katjes op de 'begane grond'. 's Avonds heeft moeder poes ze blijkbaar een voor een opgehaald, want op een gegeven moment zaten er nog twee, later één en die was na een tijd ook verdwenen. Waarschijnlijk katten van de buren (boerderij), maar ik houd nu dus constant in de gaten of ze niet weer ergens hier in de tuin zitten, die beestjes hebben toch echt wel iets extra's nodig met dit weer. Denk dat de kittens een week of zes zijn als ik ze zo zie. Voor die diertjes vind ik het allemaal nog erger dan voor mezelf.
Zo, nu weer een fles water vullen en achter de pc vandaan :).

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 14:15
Een paar jaar geleden vond ik een kat in het kippenhok. Hij lag halfdood, slap, zonder enige reactie. Maar hij leefde nog. Ik heb hem een paar dagen water gegeven en eten. Ik dacht, hij gaat dood of hij knapt op en gaat weer naar huis. Maar na een paar dagen liep hij om het huis heen naar het terras waar ik met de buurman zat. Ik gaf de kat maar weer wat eten en water en dat bleef hij wekenlang halen. Hij ging wonen onder de struiken. Tot buurman hem in huis nam. "Dat beest heeft een huis nodig. Hij mag bij mij wonen."

We gingen met de kat naar de dierenarts, die vertelde dat de kat tandsteen, kanker en een zwak hart had. "Hartruis, dat kan geopereerd, maar hij kan aan de verdoving overlijden." We hebben besloten om de kat geen onnodige behandelingen te laten geven en hij heeft nog jaren geleefd. Heel tevreden bij buurman in huis, vriendschap gesloten met de andere katten, een lieve zindelijke aanhankelijke huiskat.

Zijn hart was inderdaad zwak. Twee keer is hij nog wankelend op zijn poten naar huis gekomen en daar op een veilig plekje in elkaar gezakt. Verzorgd en na een paar dagen weer opgeknapt. Totdat een nieuwe buurtkat zijn huis binnendrong en in gevecht ging. Daarna heeft hij verzwakt een paar dagen gelegen tot hij dood was.

Maar toch heeft hij nog een paar goede jaren gehad.


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 20:48
Ik zou niet te snel oordelen veel boeren beregenen met grondwater, de BOA's zijn overal onderweg om te controleren maar hier in de buurt is het
redelijk simpel de sloten zijn droog - dus als er gesproeid wordt komt het water uit de grond. Ook wij hebben een put (puntstuk) geslagen om
te kunnen sproeien. Want het ging me aan het hart de tuin zó erg te zien aftakelen. En nu zo naar buiten, met een gietertje de potten en de kas langs.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 21:22
Wij hebben ook een put laten slaan dus we sproeien met grondwater

Laatst las ik ergens dat er boeren zijn ,die om de een of andere reden ontheffing hebben om een een gedeelte van hun grondoppervlakte mochten besproeien .Gras lieten ze dan onbesproeid en de gewassen besproeiden ze .
Gras trekt meestal weer bij
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 21:24
Wij gieten niet en sproeien ook niet. De natuur komt er wel weer bovenop. Zelf zit ik binnen en naai overdag. 'S avonds brei ik.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 21:31
Lidwina hier begint het te rommelen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 23:32
wij hebben hier klank gekregen zonder het lichtschouwspel erbij maar wel met ik denk een 100tal druppels water waarvan er 6 mij hebben geraakt.
Eerst dacht ik dat de boesson was begonnen maar we blijven nog efkes in het droge seizoen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:19
In Rotterdam schijnt het noodweer geweest te zijn ,het heeft zelfs een leven gekost .

Een radio reporter die daar in de buurt woont vertelde vannacht, dat er zelfs hagel gevallen was .
Een paar kilometer verderop niets aan de hand ,toen hij naar de studio reed .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:32
Gisteravond hier veel gerommel en bliksem.
Toen regen...HOERAAAA dacht ik.
Maar nee....  niet eens een buitje voor het stof...slechts een paar druppels.

Ik vind het voor de tuinbouwers echt erg... het is hun broodwinning.
Dat mijn hortensia's op apegapen liggen is niet leuk, maar ik hoef er niet van te eten.




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:33
Oh ja...vandaag weer eens kijken naar een woning.
Dikke kans deze keer.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:39
Succes.

Je weet in iedergeval hoe het voelt als de zon erop staat .

Ik hoop echt voor je dat dit voor jullie de oplossing is

Ik zal duimen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 09:25
Succes met de bezichting vandaag.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 11:38
Cry

Niet dus...
Mooie flat, ruim, pas gerenoveerd.
Maar...... een doorgaande weg voor het balkon.
Teveel verkeerslawaai, dan kan ik niet  op het balkon of met de ramen en deuren open binnen zitten.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns