Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stokhaak-sjaal

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Stokhaak-sjaal
    Posted: 30 September 2011 om 13:37


Dames, ik heb inmiddels al zo'n 70 cm gestokhaakt en ik kan jullie zeggen, het is erg leuk om te doen...

Ik zat te denken om deze sjaal te gaan verkopen voor het goede doel... Ik dacht aan Pink Ribbon... Enorm goed doel (net als alle andere goede doelen) en oktober borstkankermaand lijkt me dan wel toepasselijk om een roze sjaal te doen...

Mijn vraag is hoe ik dit zou kunnen doen. Ik kan de sjaal op mijn blog plaatsen en hier natuurlijk, maar ik wil dat zoveel mogelijk mensen de sjaal zien en een bod uitbrengen. hoe hoger de prijs, hoe meer geld voo rhet goede doel...

Daarna wil ik nog een sjaal gaan haken voor het Rode Kruis, voor Magtelt en Jips... Maar deze leek me wel mooi voor Pink Ribbon...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:39

Oooooooooooooo Ieke, prachtig en wat een superkleur! WOW.

Neem anders ff contact op met NLdutchy, Marlène verkoopt voor Pink Ribbon
Kun je even met haar overleggen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 13:42
ik vind dat een heel goed initiatief
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 14:36
mooi hoor !!!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:07
wat gaaf zeg
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:29
Oh ieke wat goed van je. Succes met de verkoop. Zet hem anders ook op Marktplaats en zet er bij dat het voor het goede doel is. Misschien een advertentie in de supermarkt? Ik bedenk ter plekke iets hoor. Gewoon op zo veel mogelijk plaatsen laten zien dat je hem wilt verkopen. Een datum stellen en de hoogste bieding tot die datum mag hem komen halen. Mijn fantasie slaat misschien op hol. Maar je weet nooit!
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 16:56
Hij is heel mooi Ieke en wat een mooi doel.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 21:31
Wat mooi zeg, ook die kleur. Ik wist eerst niet eens wat stokhaken inhoudt.
Het idee erachter om hem te gebruiken voor een goed doel, hartstikke goed van je!
Hopelijk gaat íe veel geld opbrengen. Succes met de verkoop.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 15:17
Ik denk dat ik een aparte blog ga maken! Vandaag is het 1 oktober en begint de Pink Ribbon-maand... Ik hoop dat ik eind van de maand m'n sjaal af kan hebben... Zou mooi zijn als het lukt, maar er liggen ook nog andere dingen!

Als jullie in ieder geval allemaal meebieden dan komt het goed ;)

Heb even op de site van Pink Ribbon gelezen hoe je kunt doneren en ook dat is een koud kunstje! Ik heb er zin in!
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 15:39

Mooi Ieke!! de kleur is ook heel toepasselijk.

Een lief gebaar van je, wat ongetwijfeld gewaardeerd zal worden.

Héél veel succes met de verkoop, er zullen vast veel mensen gaan bieden.

 

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:52
Klaar!!!

Straks even foto's proberen te maken als het weer nog wat op wil klaren... Tis nu maar saai en grijs buiten!

Sjaal is zo'n 130 cm lang... Net genoeg om een keertje dubbel te slaan (links onder rechts, of rechts over links, of hoe je het ook wilt doen). Twee keer om je nek gaat je niet lukken, tenzij je een smal nekje hebt. Lijkt mij persoonlijk niet zo fijn met een dikke wintersjaal, maar dat moet de toekomstige eigenaar maar zelf gaan uitvinden...

Nog even een question: wil een mooi bedrag voor pink ribbon proberen bij elkaar te krijgen. Wat zou een mooi startbedrag zijn?
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:22
Wat is die mooi!
En voor wat een goed doel, ga je hem verkopen! Succes!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 12:51
Ik zou beginnen met € 7.50 of 10. Je kunt er bij vermelden dat het om een heel oude handwerktechniek gaat, die vrij onbekend is. Dat maakt het nog exclusiever.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 11:14

ik wil ook dolgraag zo'n sjaal maken

moet even kijken of ik ook ergens een dikke stok of zo heb liggen

ik heb de filmpjes inmiddels gevonden bij topic wat heb je op de pennen

maar wil graag weten welke haaknaald en welk garen je hiervoor gebruikt!!

wie helpt mij

ik wil eigenlijk ook een katesjaalhaken mhmmmmm

kan ik daar ook meteen garen/wol voor halen

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 11:17
@ Drempt: ik heb de eerste (Pink Ribbon-sjaal) gemaakt met Saskia garen van de Wibra, breinaald 25 mm en haaknaald 5 mm... 35 lossen opgezet (dus 7 groepjes van 5 maken).

De tweede (ben ik nu mee bezig) is van Bianca. Heb hiervoor 45 lossen opgezet. Rest is hetzelfde... Heb hier wel meer garen van nodig, om een beetje lengte te krijgen. Mams wilde graag gemeleerd garen...

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 11:18
Dames, bedankt voor jullie reacties...

Klik hier als je meer wilt weten over deze sjaal...

Kun je niet reageren op mijn blog, dan mag je me altijd mailen of een pm sturen!
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 11:45

hallo ieke

wat een mooie sjaal is dit die ben je vast snel kwijt

voor het goede doel,

mag ik je v ragen waar je zo een grote breinaald kan kopen????

 

GROETJES HESTER
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 12:14
Wij hebben een enorm goede fourniturenkraam op de dinsdagmarkt op de Eglantier in Apeldoorn. Daar komen ze vandaan, nr 12, 15 ,20 en 25.

Maar als je een gladde bezemsteel van hout of plastic hebt, kun je die (laten) afzagen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 12:27

hoi magtelt

ik heb een beetje zitten speuren op het net

maar bij de 1 zijn ze perstuk 2,55

en bij een ander de 2 voor 8 euro

dus best wel een groot prijs verschil.

 

GROETJES HESTER
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 13:04
Ik heb 'm van Magtelt geleend!

Ga de buurman even lief aankijken of hij voor mij wat stukken rondhout wil voorzien van een punt...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns