Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stokhaak-sjaal

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 18:51
Ik ben ook aan het stokhaken en maak een sjaal.
Het is heel leuk om te doen.
Ik doe het i.v.p. met pennen om een PVC pijpje (vroegere blaaspijpje)



Hier is een site, waar je uitleg krijgt met plaatjes.
http://www.crochetcabana.com/specialty/broomstick_lace_jiffy _lace_.htm

Hier zie je nog wat meer patronen, die je maken kan, o.a een jasje.

http://www.stitchdiva.com/custom.aspx?id=222

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 19:23

Ha die Ans, Slim om het met een pvc pijpje te doen. Die ga ik ook even scoren.

Ha, mien omslagdoek hier heeft patroon voor een stola gevonden voor het stokhaken: KLIK 
Ja, die wacht nu heel ongeduldig op mij natuurlijk!

Vraagje aan de ervaren stokhaaksters: Is het beter hiervoor wat dunnere wol dan Saskia of Royal te gebruiken? Bijv. die kleine bolletjes van Zeeman waar ik nu weer niet op de naam kan komen, die van 79cent?

Want dan zorg ik dat ik de juiste wol aanschaf voor ik Magtelt lastig ga vallen voor een lesje stokhaken eind oktober

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 19:44
ho jips die is geweldig mooi

dat geeft zin om het ook eens te proberen en wat zegt men
je bent nooit te oud om te leren
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 19:48
de naam is soft en moet je dan geen dikke priem om de losse
op te nemen
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 19:59

Je gebruikt het pvc pijpje ipv hele dikke pennen (20mm) die ik niet heb en duur zijn. Dus dan is Ans haar idee een heel goed alternatief!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 20:03
Gossiemijne, ik lees NU pas het verhaal achter de stokhaaksjaal (rijmt nog ook) dat topic sloeg ik over omdat ik dacht: ik ga geen nieuwe technieken leren maar zie nu dat de Pink Ribbonsjaal ook gehaakt is op 'n stok, wát een apart gebeuren zeg....knap Ieke... en anderen die het ook doen of gaan doen, suc6!!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 20:06

Een prachtig patroon voor een 3-hoek doek waar een gedeelte van gestokhaakt is (is dit een werkwoord? ).

Het patroon staat hier: KLIK

Een prachtige stola-achtige sjaal staat hier: KLIK

Nog een mooie: KLIK

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 20:11
ik zou het niet weten maar het klinkt toch mooi
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 20:19

Heel mooi dat stokhaken, de kleur blauw vind ik ook mooi.

Goed idee van die PVC buis.

Wil het ook eens proberen, maar eerst mijn andere projecten afmaken.

 

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 20:35

IK BEN OOK EEN SJAAL AAN HET STOKHAKEN.

mijn handige man heeft voor mij een stokbreinaald gemaakt. deze en nog een iets dunnere. ik brei momenteel met Royaal van zeeman. Heb er nu bijna 1 bol inzitten en ga nog even door.

Van 2011-10-03

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 21:19
het is wel heel mooi zie je jips met de royal gaat het ook

dus je moet geen andere gaan halen
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2011 om 21:34
Iedereen in de ban van het stokhaken, ik wilde het zaterdag ook even proberen maar had geen stok maarrrr wel een afwasborstel haha om even een proeflapje te maken was het goed genoeg.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 08:08

Leuk dat iedereen hier zo enthousiast is over het stokhaken. Ik ga het ook leren. Ik hoop dat Magtelt mij ook een lesje wil geven

Ik kan het altijd beter leren als ik het zie

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 09:08
Ik ben er ook mee aan de gang, geweldig leuk om te doen. Eeen PVC pijpje is misschien nog wel handiger dan een breinaald omdat er geen punt aan zit zo krijg je meteen de juiste grootte van de lus
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 10:02

leuke reacties maar: niet vergeten te bieden hè, by Ieke  ;-))))))

Klik hier als je meer wilt weten over deze sjaal...

Kun je niet reageren op mijn blog, dan mag je me altijd mailen of een pm sturen!

___Ieke_______________

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 10:38
@ Jips: ik haak nu een sjaal met de gemeleerde bianca van de Wibra. Haakt iets lekkerder dan de Saskia en ook nog iets zachter. Zal zo even foto's plaatsen op mijn blog van het resultaat tot nog toe. Daar wordt jij waarschijnlijk helemaal wild van ;)

Ik heb zelf een behoorlijk grote haaknaald genomen. Krijg je de vasten lekker groot van en wordt de sjaal gelijk een tikje breder...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 12:44

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

@ Jips: ik haak nu een sjaal met de gemeleerde bianca van de Wibra. Haakt iets lekkerder dan de Saskia en ook nog iets zachter. Zal zo even foto's plaatsen op mijn blog van het resultaat tot nog toe. Daar wordt jij waarschijnlijk helemaal wild van ;)

Ik heb zelf een behoorlijk grote haaknaald genomen. Krijg je de vasten lekker groot van en wordt de sjaal gelijk een tikje breder...

O Ieke dank voor de tip. Ik heb nog 5 verschillende bianca's liggen en van allemaal 5 of 6 bollen!  

Wat voor haaknaald gebruik jij? 5mm of zo? Dat is mijn favoriet voor het haken van sjaals e.d.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 12:50
Ik gebruik haaknaald 5mm, breinaald 25mm, bianca roze, grijs, rood gemeleerd...

Heb nu 60 gram van de bol op en zo'n 72 cm aan sjaal. Heb 45 lossen opgezet en maak nu ds 9 groepjes van 5 lussen. Foto's komen eraan...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 12:58
Ik heb met soft eens een babydeken gemaakt, die werd heel zacht en soepel, met naald 12 en haaknaald 3,5.

Het is echt niet moeilijk, ik denk dat Ieke het in 2 minuten door had.

Je doet het over een bepaald aantal steken, meestal 5 en als je aan aan het eind van de naald merkt, dat je er 1 tekortkomt, doe je gewoon 5 vasten op die laatste 4 steken, dat komt vanzelf weer goed.

Toeren tellen is een eitje, je ziet altijd waar je gebleven bent.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 13:14




Het is echt heel makkelijk! En superleuk om te doen, want zeker met breinaald 25mm ga je supersnel! Dus helemaal mijn ding wat dat betreft...

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns