Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Stokhaken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Stokhaken
    Posted: 05 September 2011 om 19:43
Het lijkt me leuk om een vest te stokhaken. Let wel op dat je altijd een veelvoud van 5 (of een ander aantal) nodig hebt, dus dat je voor armsgaten en hals enzo ook 5 of een veelvoud van 5 mindert.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 12:41
Proeflapjes maak ik eigenlijk nooit (zonde van de tijd) maar in dit geval zou het wel handig zijn denk ik. Ik heb  een partijtje wol liggen waarvan ik denk dat het genoeg moet zijn voor een vest, maar weet het niet helemaal zeker. Het zou zonde zijn als ik te kort zou komen toch? 
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 12:25
Niet zo heel veel meer, er ontstaan gaatjes, net als bij ajourwerk. Als er gewicht en looplengte op je wikkel staat, zou je je proeflapje op de keukenweegschaal kunnen leggen en kijken hoeveel je gebruikt hebt in grammen en dan een ander proeflapje wegen en vergelijken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2011 om 12:06
Weet iemand of je veel meer wol nodig hebt dan bij gewoon breien?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 20:45
Jazeker, met niet te dikke wol en haaknaald 3 of 3,5. Zo ben ik begonnen, ik heb pas veel later naald 12, 15 en 20 kunnen bemachtigen. Ik heb toek ook de luie wijven steek geleerd met breinaalden 3,5 en 10. Later leerde ik dat je twee of drie keer kunt omslaan en dan in de volgende naald maat één zo'n lus breien en de rest laten afglijden, zodat je een soort ladder effect kreeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 19:04
Ik heb breinaalden 10 mm, zou het daar ook mee lukken?
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 18:46
Originally posted by Prideke Prideke wrote:




?????????
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 18:03

Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 15:20
wij hebben bezemsteel gebruikt
top scherpen het gaat veel vlotter dan met de dikke breinaalden
daar zijn de toppen een beetje lang en als beginneling vergeet je dan
soms de stekenlussen door te schuiven waardoor je dan problemen krijgt.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
klamadi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 709
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer klamadi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2011 om 14:36

hallo dames ben een poosje hier niet geweest maar ga de draad weer op pakken

wil nu gaan stok haken kijken of het lukt ik vind het zo mooi maar ik ben geen haakster dus zal wel even moeilijk worden maar als je het niet probeerd weet je zeker dat je het niet kan

groetjes
        KLAZIEN
Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2009 om 21:24
ik heb een stuk pvc pijp gebruikt gaat ook heel goed.
groetjes janny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2009 om 12:57
Ik heb breinaalden van 10, 12, 15 en 20 mm. Maar ik wil altijd nog eens een echte bezemsteel uitproberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marjolein47533 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 16 December 2008
Status: Offline
Points: 152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marjolein47533 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2009 om 07:31

Dank je wel.

http://www.crochetcabana.com/specialty/broomstick_lace_jiffy _lace_.htm

Hier vind je nog een keer precies met plaatjes hoe het moet. Ik vond het echt heel leuk en ga proberen hoe het staat onder aan mijn top.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 22:39

Ik hoorde pas van iemand dat zij de stok van een wcrol houder gebruikt had en dat dat erg goed ging ;) Het is maar een idee.

Groetjes Simone

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 19:55
als je zoekt onder Broomstick Lace vind je een heleboel
groetjes janny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 12:20
Je hebt een ketting van lossen, nu leg je de lus van de haaknaald om de stok (dikke breinaald), je haalt met de haaknaald een lus op door de volgende losse en zet die ook weer op de stok, tot het einde van de ketting. Zeg dat je een veelvoud van 5 steken hebt gemaakt, dan neem je aan het eind 5 lussen van de stok apart en haak daar 5 vasten in, dan de volgende 5 lussen enz. Aan het eind van de vastentoer zet je de lus van de haaknaald weer op de stok en begin je van voren af aan. Kan ook met een veelvoud van 4 lossen en dan 4 vasten op de vier lussen, of met 3. Kijk maar wat je het mooiste vind en of het voor Barbie of een babydekentje is.













Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 09:04

Wat is stokhaken ??? Of is dit hetzelfde als tunisch haken ???

Nadinel

Back to Top
Marjolein47533 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 16 December 2008
Status: Offline
Points: 152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marjolein47533 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2009 om 08:20

Dank je wel. Toen ze het me had laten zien en ik het zelf probeerde was het helemaal niet ingewikkeld. En ik vond het ook heel leuk om te doen.

Ik denk dat dit zoiets is dat moeilijker op te schrijven is dan te doen.

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 22:44

ik heb een boekje waar het ook in staat. Ik vindt het er maar ingewikkeld uit zien, maar ik wil wel vragen of hier iemand het even inscant morgen en dan mai ik je het als je wilt.

 

 

Back to Top
Marjolein47533 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 16 December 2008
Status: Offline
Points: 152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marjolein47533 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2009 om 22:41

Tijdens de meeting heeft iemand (machteld dacht ik) me geleerd om te stokhaken. Maar nu ben ik vergeten hoe het precies ging.

Het was iets met 5 steken op de stok en dan????????????

Ik wil het graag gebruiken onderaan een top die ik gemaakt heb. Dusse HELP!!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.266 seconden.
Lang Yarns