Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stomme geknal

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: stomme geknal
    Posted: 27 December 2012 om 16:53
gisteravond waren een stel van malloten die zoon soort vuurwerkbom in de vuilcontainer hadden gedropt. schrok me rot. de vogels vlogen dr eigen bijna dood tegen de tralies en charly schrok zo dat hij van zijn kooi fladderde en zijn pootje nu heeft bezeerd. en vannacht trilde ik weer bijna me bed uit van dat rot vurwerk. hebben jullie er ook zoon hekel aan?
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:02
Ik schrik er natuurlijk wel van, maar heb er dit jaar nog geen last van gehad.
Gelukkig hebben onze dieren er ook geen last van. En zijn ze er niet bang voor.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:03
heb er een bloedhekel aan en ook onze dieren, gelukkig is het bij ons niet zo fanatiek, alleen het carbietschieten, maar daar stoppen ze al om 10 uur mee.
lydia wijsbroek
Back to Top
Ing View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ing Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:05
Ik woon op het platteland dus hier valt het aan geknal wel mee maar van mij mogen ze het per direct verbieden.
Elk jaar vallen er zoveel slachtoffers door vuurwerk en te vaak zijn het onschuldige slachtoffers die er niets aan kunnen doen. Daarnaast vind ik het ook sneu voor alle dieren en dan niet alleen voor de huisdieren maar voor alle dieren in de natuur. Hier is er met oud en nieuw na de eerste knal grote paniek in de meeuwenkolonie en dan is het ook nog eens megaslecht voor het milieu.

Ik ben voor een particulier afsteekverbod en in plaats daarvan zou er per gemeente/dorp/ stad een georganiseerde profesionele vuurwerkshow gehouden kunnen worden, een stuk mooier, een stuk veiliger en veel rustiger.
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:07
Het knalt hier nog niet zo veel.. De honden hebben er geen probleem mee, en ikzelf ook niet ^^ Mag er graag naar kijken, en afsteken haha..
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:20
Ik vind vuurwerk vreselijk. Al dat geknal. En maar klagen dat de tijden zo slecht zijn...
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 17:55
Ik heb altijd een dubbel gevoel. Ik snap beide kanten, zowel de voor- als tegenstanders.

Ja, ook ik schrik wel eens als er dan van dat illegale spul de lucht ingaat met een rotklap. En ook ik erger me er aan dat er al dagen van te voren zoveel de lucht ingaat, de stank, de rommel achteraf. Ook ik denk dan aan die gezinnen die daar geld wegknallen dat ze eigenlijk niet kunnen missen, de dieren die in doodsangst dagen onder het bed liggen.

Maar evengoed is er dan zo'n verlangen om het nieuwe jaar te begroeten met één enkele vuurpijl. Die ik dan naar boven stuur met de wens op een geweldig, liefdevol en gelukkig jaar voor mezelf, mijn kinderen, hun kinderen, mijn moeder, broers, andere familie, vrienden, kennissen, kortom: voor iedereen. 
De hoop dat die ene pijl die wens uit laat komen.

Dus ja, voor mij is er ook dit jaar weer één pijl, gewoon een simpele pijl die ik in mijn eentje afsteek, ondanks dat we met velen samen zijn oudjaarsavond en ook dit jaar geef ik hem mijn wens mee.... 
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 19:23
Ik heb er ook een hekel aan omdat mn hondje er doodsbang voor is
Groetjes jenny
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 19:33
Heb een hekel aan vuurwerk, in onze wijk zamelen ze 10 euro per gezin in en dan wordt er professioneel siervuurwerk afgestoken op een centraal veld. Blijft wel overeind dat er nu al idioten vuurwerkbommen afsteken, we horen af en toe knallen!! Dat is niet normaal. Onze kat is er beslist niet blij mee!!
Vraag me ieder jaar weer af of het écht wel zo slecht gaat met de economie als je de bedragen hoort die in rook opgaan...
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 19:34
Ik vind het vreselijk, ons hondje is gelukkig niet bang. Ik blijf veilig binnen. Want het is altijd een zooitje alle prullenbakken , brievenbussen en bushokjes gaan eraan.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 19:51
Hier zijn ze zo nu en dan ook al aan het knallen en af en toe hoor ik in de verte een carbidknal, maar op Oudejaarsdag kom ik niet buiten. Ik ben er toch wel bang voor. Ik zie zo vaak dat jongelui rondlopen en vuurwerk van zich af gooien en niet eens kijken waarheen en of er niet toevallig iemand loopt of fietst. Mij niet gezin op die dag, ik blijf lekker binnenv
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 20:58
ik vind het voor de dieren het ergst . al die arme eenden ook die zijn vaak doelwit. als het zover is gaat alles dicht hier radia aan en ik blijf gewoon thuis altijd. maar die arme charly zit nu wel met een zeer pootje die arme ziel. hij voelt zich daarom ook erg zielig LOL
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Humpiedum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Humpiedum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 21:21
Op een afstandje siervuurwerk kijken vind ik prachtig en daar maak ik dan ook graag foto's van. Meer dan siervuurwerk hoeft van mij niet. Vorig jaar hebben jongens hier in de buurt stevig vuurwerk op de golfplaat van onze schuur geworpen. Het gevolg was dat er een gat in de golfplaat zat, met een diameter van +/- 5 cm! Ook werd het vuurwerk hier in de buurt in de putten gegooid. Het gevolg was dan dat het wc water heen en weer schommelde door de verplaatsing van de lucht (luchtdruk enzo) en de knallen extra hard gingen. Het hoeft van mij dus niet! Thumbs Down
Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 21:35
het was hier eind oktober al raak, vuurwerkbom bij mensen voor het raam......... vader en twee kleine kinderen waren net naar boven, ruiten lagen eruit!! sindsdien steeds politie in de wijk....... alleen het helpt niet, hier dus heel wat overlast!
3 van mijn honden geven er niks om, 1 is afgelopen jaren toch bang geworden(eerder niet) wat ik me overigens goed kan voorstellen.

het mag van mij verboden worden, laat de gemeente het maar organiseren.
Op http://www.vuurwerkoverlast.nl kun je een klacht zetten, als je tenminste op de site kunt komen. Misschien dat ze ons dan eens serieus nemen.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 23:01
Wij blijven ook altijd thuis met oud en nieuw voor de hond,hij zit dan in een hoekje te bibberen zooo zielig.
Groetjes jenny
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 23:16
Hier hoor je af en toe een knal, maar dat wordt de komende dagen wel erger, wij hebben geen huisdieren dus daar ook geen zorgen over. Zelf kom ik de laatste dagen van het jaar de straat alleen op als het echt nodig is. Maar onze oudste twee mogen sinds vorig jaar ook knallen en die hebben er zoveel zin in, dat kan ik me ook best voorstellen, vroeger knalde ik ook heel wat kleine knallertjes de lucht in. Ze dragen dan wel verplicht een vuurwerkbril.
Groet,

Yobsje
Back to Top
hitsje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hitsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2012 om 23:20
HEt valt hier gelukkig ook mee.
Ik kan me voorstellen dat er niks aan is als het constant door knalt.

Groetjes Hitsje

http://pinterest.com/hitsje/

Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 07:57
Hier knalt het niet zoveel. Maar als het knalt voel ik het huis meetrillen. Die vuurwerk bommen zijn echt erg. Ook van mij mag de gemeente het vuurwerk verbieden en een centrale vuurwerk show aanbieden. Siervuurwerk vind ik wel prachtig om te zien.
Ik heb zelf nooit vuurwerk gekocht, ik heb kijken altijd leuker gevonden.

Onze huisdieren reageren er niet echt op. Zelfs de kat niet, terwijl in het asiel werd aangegeven dat ze bang is voor onweer. Dus ging ervan uit dat ze ook bang zou zijn voor vuurwerk.

Gelukkig zijn we dit jaar lekker thuis.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 10:25
iedereen moet gewoon een handtekening sturen om die zooi te verbieden. slecht voor het milieu ook. ze knnen dat geld beter aan een goed doel geven in plaats van het de lucht in schieten en je ziet er alleen de rotzxooi van terug. ga zo ff vlug nog naar de winkel en daarna kom ik niet meer buiten. blijf dan konstant bij de vogels. met charly zijn pootje gaat het gelukkig beter nu zijn er nog vogeltjes buiten bij het voer maar zodra ze meer gaan afsteken zullen die ook wel een veilig heenkomen gaan zoeken pffffffffff zal blij zijn als het weer 1 jan is 
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 11:38
Wij wonen ook buiten en hebben er weinig last van. Wij hebben een honden en kattenpension en ook honden in pension die bang zijn voor vuurwerk. Maar gisteren schrokken we ons werkelijk een hoedje, er waren jagers bezig en het leek wel of ze met bazuka's bezig waren, zelfs mijn eigen zo stabiele honden schrokken zich werkelijk ongans.... Ik heb er zo'n bloedhekel aan.... gelukkig steken ze hier weinig tot geen vuurwerk af maar van mij mogen ze het ook verbieden!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns