Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

stomme geknal

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 11:45
Verbieden zou mij te ver gaan. Het hoort toch wel bij de jaarwisseling vind ik. Hou je dan als oom agent aan de regels en bekeur mensen die het te vroeg afsteken. Nu krijg je dan ook een behoorlijk hoge boete, mijn zoon had nog een siervuurwerkding liggen, stak die in okt. af (geen lawaai alleen prachtige kleuren) en oom agent die dichtbij ons woont kwam er aanrennen op zijn vrije dag en mijn zoon kreeg een bekeuring, € 100,00. Dus gewoon een paar dagen extra agenten inzetten, evt. in burger en ze schrikken wel zo erg af van dat bedrag, dan zullen ze het niet snel weer doen. Bij mijn zoon vond ik de bekeuring in eerste instantie kinderachtig, 1 ding aansteken zonder geknal en bekeuren, terwijl je geen dienst hebt. Maar, regels zijn regels dus eigenlijk kreeg hij die bekeuring terecht.
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 12:21
Laat ik het anders omschrijven, verbieden en alleen afsteken met de jaarwisseling, alles daarvoor en daarna bekeuren.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2012 om 11:36
Het is al verboden, je mag alleen afsteken op oudjaarsdag ik geloof vanaf 10 uur tot nieuwjaarsdag (hoe laat dan weet ik niet). Verder mag het alleen als je een vergunning hebt.
Hier in het dorp controleren ze nu denk ik wel heel streng want je hoort amper vuurwerk terwij het andere jaren veel erger is.
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2012 om 11:46
nou  is het rustig omdat het zondag is maar gister gooide ze er weer eentje vlak voor de deur. schrok me kapot en de vogels idem. en politie. ik heb nog geen politie gezien hioero. ben toch gister half sliedrecht doorgeweest. een geknal van jewelste en geen politie. nou als ik degene betrapt die het steeds hier gooit dan krijgt tie een oplawaai ben het meer dan zat.
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
bolletje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 December 2012
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bolletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2012 om 12:48
Tot nu toe hier nog geen last,gelukkig maar!!
Ik heb hier een hele bange spaniel lopen van 14,5 jaar.
 
Die kreeg in OKTOBER  2005  een rotje tussen de poten gegooid door een groep jongens op de fietsAngryVanaf dat moment is het een puinhoop met hem,best zielig!!
http://www.lenie-sieradenenzeep.blogspot.com

www.sieradenenzeep.nl
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2012 om 13:07
Ah dat is echt zielig voor de hond,je zou ze toch zo van de fiets trekken,ik liet gisteren mn hondje uit maar die jongens stopte even met afsteken,totdat ik voorbij was,maar je begrijp luca was weer klaar met buiten zijn.
Groetjes jenny
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 00:00
Ik vind vuurwerk geweldig. Die kleuren en zelfs de knallen. Maar... dan alleen op 31 december en dan van 12 tot 2! Ik heb een hekel aan dat onzinnige geknal vooraf en nadien. De idioterie van voor die tijd laten afschieten en niet nadenken hoe ergerlijk het is voor dieren, zelfs het gevaar er niet van inzien. Mijn hond deed ik ieder jaar naar het asiel om een dag te laten logeren. Asiel kon er weer voer voor kopen en mijn hond had geen angst en de grootste lol met al die andere logeetjes.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 01:03
hier bij ons wordt er enkel om 12u s'nachts vuurwerk afgeschoten om de jaarwisseling in te luiden . Voor of na wordt dat hier noot gedaan , is een klein half uurtje en dan is het meeste afgeschoten .
Ik hou de poezen tegen die tijd lekker binnen Wink zo kunnen ze niet weglopen
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 09:54
Voor mij hoeft het ook niet, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik snap best dat er jeugd is die dat prachtig vinden. Vind het zonde van het geld dat nu weer wel. Maar ook mijn kinderen hebben er gewoon aan meegedaan. Nu zijn onze kleinkinderen al blij dat wij één kinderpakketje hebben gekocht en dat de buurjongens meer hebben. Het hoort er bij.
Wij hebben ook dieren maar die zoeken gewoon een plek op waar ze rustig kunnen liggen en die komen er wel weer overheen. Nu wonen wij tegenwoordig wel erg rustig zonder vuurwerk gedoe voor 12 uur vannacht. Maar ook toen wij in de stad woonden hadden onze honden er geen last van. Komt misschien ook omdat ik als baas mij er niet druk om maakte? Wink
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 10:37
je kan merken dat ze het vandaag mogen afsteken. het is een kabaal van jewelste mijn kinderen hebben nooit vuurwerk mogen kopen van mij . ik heb altijd gezegd dat doe je maar als je op je eigen woont. stiekm deden ze het naturlijk wel maar bij mij is nooit vuurwerk aanwezig geweest in his.ik ben er als de dood voor. ben vroeger door een gillende keukenmeid achtervolgt . waar ikook heen rende dat kreng volgde me gewoon Cry sinds dien ben ik bang. en nu moet ik zo er nog uit ook want de mais voor charly is op en die eet hij altijd s`ochtends. zit nu al te hyperen Cry
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 11:07
ooohhhh ben ook zo`n schijterd, zit te stuiteren op mijn stoel.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 11:29
Hoe oud zijn jullie????????????
Shocked
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 11:43
Ha ha ha maakt dat iets uit?
Ik ben als de dood voor omweer en ik ben 52
Groetjes jenny
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 11:49
nou ik word a; een paar dagen hoorndol van die heeele zware klappen, politie?????? waar zijn ze dan, nou die zijn bezig jongetjes van 8 a 9 jaar te pakken die met kleine sterretjes bezig zijn. Die gasten die met die  illegale hele zware knallen bezig zijn, die lopen rustig door de buurt. Het ergste zijn nog die gasten die dat geknal in je tuin gooien en dan zich kapot lachen omdat de vogels krijsend wegvliegen en mijn kat een rolberoerte krijgt. Ik woon op een hoek, dus lol aan 3 kanten. via de brandgangen kunnen ze alle kanten op dus pakkans nihil
groetjes margriet
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 14:08
Ik heb er ook een vreselijke hekel aan. Hier zijn ze ook al druk aan het knallen met Carbid nota bene in de bebouwde kom, maar blijkbaar wordt dat gedoogd. Onze poes loopt ons ook al de hele dag achterna en kruipt "gezellig" op schoot.
Vanochtend ff op de fiets oliebollen halen, maar er lopen allemaal kleine kids (onder de 10!) met vuurwerk, braaf met een beschermbril, maar waar zijn de ouders en hoe zit het met de oren en die gevaarlijke polyhester jasjes die zo van die vreselijke brandwonden maken. Onverantwoord!! Gooien zo de knallers voor je fiets.
 
Onze dochter van  1 1/2 jaar ligt nu in bed ook al boem, boem te roepen, dat is dan wel weer het grappige. Gelukkig is het maar voor een paar dagen.
 
Enne verbieden, ik denk dat je dat niet lukt in Nederland, dan kopen mensen het wel illegaal in Belgie en Duitsland. Hier in Twente wordt het ook massaal over de grens weggehaald, blijkbaar niets geleerd van de vuurwerkramp in Enschede.
 
Dames een creatief en bovenal gezond nieuwjaar!!Handshake

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 14:24
Volgens mij is het geen Carbid, het is iets nieuws wat harder knalt.

Onze katten hebben zich verschanst, één op de bank en één op een hoge kast. Straks blokkeren we de luikjes en dan komt er niemand meer in of uit. Als het tussen 24.00 en 1.00 echt losbarst zitten ze even samen onder de bank, dat is de enige keer in het jaar dat ze vlakbij elkaar zitten.

Dan gaan we de deur niet uit, al bellen alle buren van "Hè kom er gezellig bij" niks gezellig dan is het ieder (knalt) voor zich en God voor ons (kn)allen. Dat is het enige moment dat ik 7 kleuren enz enz.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Humpiedum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 07 Oktober 2012
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Humpiedum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 14:32
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Onze katten hebben zich verschanst, één op de bank en één op een hoge kast. Straks blokkeren we de luikjes en dan komt er niemand meer in of uit. Als het tussen 24.00 en 1.00 echt losbarst zitten ze even samen onder de bank, dat is de enige keer in het jaar dat ze vlakbij elkaar zitten.

Ja precies, met angstige ogen en oren die alle kanten op vliegen omdat ze zo alert zijn.
Ons konijn vindt het op dit moment ook niet leuk, hij is boven in zijn hok gaan zitten. Vanochtend gingen, bij iedere knal, zijn ogen wijd open! Gelukkig is het geknal (grotendeels) morgen weer weg! Wink
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 14:44
Carbid schieten heeft 1 voordeel vanavond om ca 8 uur is dat afgelopen en gaan ze naar huis (kunnen zwe de bal niet meer vinden). Het vuurwerk is hier gelukkig een heel stuk minder als in zuid holland. Bij de vogels gaat het grote licht aan en alle ramen en luiken zijn verduisterd, dus ze horen nog wel iets maar zien geen vuurpijlen of zo. De kat wordt bijtijds in z'n eigen huisje gestopt met ook verlichting aan en de hond is lekker binnen, de kippen op stok en luikje dicht, de ponies hebben er gelukkig niets van, die horen de hele dag al carbidschieten. Moet zeggen dat carbidschieten gaat hier heel georganiseerd. Van te voren is er al een tent (lees kroeg) gebouwd en alle jongelui tussen 18 en 30 stromen samen en hebben lol en drank. Voor de inwendige mens zorgen een paar ouders en de frietkraam, een grote pan snert en een pot stampot en de jongelui zijn tevreden. Moet ook zeggen, morgen komen ze allemaal weer terug en ruimen alles keurig op (ook de laatste drank) voor wie er nog behoefte aan heeft. Maak dit nu zo'n vijf jaar mee en sta er verbaasd over hoe dat hier loopt, geen onvertogen woord en ook de ouderen zijn welkom om even te kijken en ook iets te drinken natuurlijk (wel met een vriendelijk verzoek de melkbus te spekken met een donatie) Zo kan het dus ook. als het te dicht in de buurt is komen ze tijdens het proefdraaien even langs de deuren, is het niet te gek en de dieren hebben die geen last, anders gaan we ergens anders ons bivak opslaan.

Echt petje af voor de jeugd in Drenthe.

eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat men ontzag heeft voor de papegaaien man (daar valt niet mee te spotten).

Positief nieuws over opgroeiende jeugd mag ook wel eens.
lydia wijsbroek
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 14:44
Hier gaat het ook al goed los. Zaterdag en vandaag vanaf een uur of 9. Ik begrijp alleen niet dat ouders ook hun (kleine) kinderen buiten laten spelen. Hier zie ik steeds dat grotere jongen vuurwerk afstekene en jongere kinderen erbij betrekken. Dat is toch vragen om moeilijkheden?
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2012 om 20:09
ik heb sinds vanochtend een vernevelaar in het stopcontact gedaan. Een synthetische lucht waardoor katten relaxt raken.........dat is goed gelukt
Volgens mij is de poes lichtelijk aan het zweven. Ze reageert nergens meer op!!!
Vanavond als we gaan slapen gaat het er weer uit en morgenvroeg is ze weer fris en fruitig.
Iedereen een goede, veilige jaarwisseling
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns