Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

streep over in rust gezette steken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nelly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2017
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: streep over in rust gezette steken
    Posted: 26 September 2017 om 17:30
Hallo mede breisters, heb een vraagje over het breien van een trui vanaf de hals.Als ik zover ben dat ik aan de mouwen kan beginnen, moet ik de steken voor de mouwen op een draad of een naald zetten en dan het lijf eerst af breien. Ga ik daarna verder met de mouw, krijg ik als de mouw af is, een streep precies op de plaats waar de steken op de draad of de naald gestaan hebben. Heb het geprobeerd met een draad en ook met een rondbreinaald maar de streep blijft. Weet iemand een oplossing?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2017 om 17:53
Wat bedoel je met een streep ?

Een averechte pen ? Staan de steken verdraaid op je naald ?

Ik heb al vaker zo een mouw erin gezet en ken dit niet .

Misschien als je wat meer vertelt dat WE je kunnen helpen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2017 om 18:00
Als ik jouw uitleg lees, lijkt het erop dat jij bij het overhevelen van de steken naar de hulpnaald of draad, de steken verdraait. Als je een toer met verdraaide steken gaat breien alsof ze recht staan, krijg je een soort streep. Dat verdraaien zonder dat je dat bewust doet (!) herken ik ook. Ik voel bij de eerstvolgende toer dat ik de steken dan anders in moet steken waardoor de draaiing weer gecompenseerd wordt.

Heel soms heb ik wel gehad dat een breiwerk een half jaar lag te wachten om afgebreid te worden. Dan zag je iets aan de steken, maar zeker geen streep. Na de eerste wasbeurt was dat verdwenen. Verdraaide steken komen niet meer goed in de was.

Misschien kan je je in deze uitleg vinden.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 16:41
Hallo breisters, ]. Ik zit helemaal vast met het telpatroon van een kinderfeest nr 4 van phildarboek nr 141.
Tot aan de pas gaat t goed, dan heb ik 290 steken en komt er een telpatroon met 16 steken , ik krijg steeds 18 steken, dan komt de volgende toer erboven niet uit.
Ik probeer de foto er bij te sturen.
Wie kan mij helpen??
Ik heb t al 5x uitgehaald. Ik geef t bijna op, maar weet echt niet wat te doen?? N
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2017 om 16:59
Boek heb ik niet .

Je zult wat meer van je telpatroon hier neer moeten zetten om je verder te kunnen helpen .
Hoe kom je aan die 290 steken en is dat goed . ??
En zo zijn er nog veel meer vragen die ik althans zonder meer te weten niet kan beantwoorden .
Back to Top
nelly View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 September 2017
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2017 om 21:13
Hallo Kamilla, zou misschien wel kunnen dat ik ik onbewust de steken verkeerd terug opneem. Ben me dat niet bewust want "voel"toch meestal ook wel als ik ze verkeerd om brei. Maar zal er met een volgende trui beter op letten. Vind het breien van boven naar beneden best wel fijn, in een keer je trui klaar! Heb de vorige dus twee keer uitgehaald vanwege die strepen en dat op nld. 3. Wil het nu nog een keer proberen.
Bedankt voor de aandacht en de tip.
Groet voor allen Nelly
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2017 om 08:46
Als je iets moet uithalen in tricotsteek, kun je een dunnere naald door alle, maar ook echt alle, rechte steken halen en tot daar uittrekken. Je ziet de v-tjes duidelijk zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns