Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Sylvester

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Sylvester
    Posted: 04 Januari 2016 om 10:36
Na wat grotere projecten dacht ik even leuk snel Sylvester er even door te drukken. Het patroon zag er niet lastig uit, zal het ook vast niet zijn, maar... ik loop vast.

De benen heb ik al met hangen en wurgen voor elkaar gekregen... die lijken ook wel enigszins op hoe het moet worden (denk ik), maar met de armen ben ik ondertussen al met poging vijf bezig...

Het patroon (waar het mis gaat is rood weergegeven):
Haak een ketting van 10 lossen en vorm een cirkel met een halve vaste.
1 10 vasten op de ring
2-6 10 vasten
Nu komt de elleboog, we gaan over in rijen, keer na iedere rij het werk).
1 2 v in de volgende v, 1 hv keer
2 1l, 3 v, 1 hv, keer
3 1l, 1 v, 2 v in de volgende v, 2 v, 1 hv keer
4 1l, 6 halve stokjes, 1 hv, keer
5 1 l, 7 v, 1 hv, keer  (vanaf hier past die halve vaste niet goed, die haak ik dan half aan de zijkant)
6 1l, 3 v, 2v in de volgende v, 3 v, 1 hv, keer
7 1l, 7v, 1 overslaan, 1hv, keer
8 1l, 7v, 1 hv, keer

Nu weer in ronden:
1 1l, 12 v
2-5  12 v

Het ziet er nu heel raar uit... had graag een foto getoond, maar heb hem alweer uitgehaald...
Het is nu net alsof er een flapje over een buisje getrokken wordt, zoals je een brillen etuitje sluit, met een flapje over de koker (dus gaten aan beide kanten).
Kan er geen arm/elleboog in zien...

Ik hoop ergens dat iemand hier hem al gemaakt heeft en me even op weg kan helpen... Begin het "kleine tussendoor projectje" namelijk behoorlijk zat te worden.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 11:09
Als ik nu nog wist wie of wat Sylvester is, nu begrijp ik er niets van. Deze vond meneer googel voor mij.
Zoals ik het lees, maak je dus de elleboog. Om die gebogen te krijgen haak je een gedeelte heen en weer, daarna weer in de rondte. Ik ga het proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 11:41
Oh sorry... ja wellicht had ik even moeten uitleggen dat het de kat van de Looney Tunes is, de kat waarvan Tweety (wellicht bekender) altijd zegt "I sssink I sssaw a pussssycat"

Zou het heel fijn vinden als je dat stukje even uitprobeert.
Duurt niet lang voor je bij het probleemstuk komt... Weet ik uit ervaring... veel ervaring... zucht
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 11:43
Ik heb het geprobeerd, maar inderdaad raar.
En ik was natuurlijk koppig en een nieuwe poging gedaan. Ik geloof dat het wel klopt, maar niet erg duidelijk beschreven. Je moet steeds een steek van de rondte erbij nemen. De hv doe je op waarschijnlijk op een steek van de arm. Je neemt dus ieder keer een steek van de arm erbij. Ik heb het op die manier gedaan en dan krijg je inderdaad een elleboog. Ik kan er geen foto van maken, ik kom uiteindelijk niet op 12 steken, ik zou het dus nog eens moeten uithalen om te proberen. Ik denk echter dat je er op deze manier uitkomt. Ik zou een hulpdraad hangen iedere keer als je keert. Ik was met rose bezig en dan zie je het al bijna niet, dus als het bij jou zwart is!!!! Het gaat er uitzien als zo'n brace die je om een knie kunt doen bij een blessure.
Groetjes, Lida.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 11:56

heb het ook 3 keer moeten doen, maar ik kom wel op 12 steken uit

tot en met toer 6 geloof ik heb ik de halve vaste op een steek van het oorspronkelijke rondje van 10 gemaakt.

En dan kom je toe met de steken van de elleboog (ik dacht 9 steken) en er schieten er drie over van het oorspronkelijke en dan heb ik (om geen gat te hebben) 1 steek aan de zijkant van het flapje genomen om aan 12 te komen.

Duidelijk? Waarschijnlijk niet als ik het zo terug lees

a ja en er staat sla 1 steek over, daar heb ik gewoon 2 vasten samengehaakt. die overslaan was waarschijnlijk wel bedoeld om eneke te minderen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:14
Bep en Lidwina... jullie zijn toppers, dank.

Het klinkt op zich logisch dat je die halve vaste dan in de rij ervoor gaat plaatsen. Ik heb dit echter niet gedaan, omdat het niet in het patroon stond. Bij andere onderdelen meldden ze het namelijk altijd als er iets in een rij ervoor moest komen.
(soms alleen in het spaanse patroon, soms alleen in het Nederlandse patroon, maar nooit beiden niet).

Ik ga er vanavond direct mee aan de slag, je hoort van me.
(enne ja Lidwina... ik haak met zwart... heb voor het eerst de neiging me toch eens te gaan verdiepen in die haaknaaldjes met lampje, want wat is zwart een vervelende kleur...)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:18
Maar Sylvester is wél erg leuk!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:18
dan ben ik de nuchtere René Froger.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:19
Zie je Bep, ik had dus toch nog een 3e keer moeten proberen. De mijne ziet er ook ongeveer uit. Mijn rose in donkerder dus moeilijker te zien. Niet slim van mij, maar die had ik als eerste in mijn handen. 
Groetjes, Lida.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:20
Originally posted by bep bep wrote:

dan ben ik de nuchtere René Froger.

Ik  lig in een deuk!

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2016 om 12:47
Nou dames, allemaal heel veel succes met Sylvester! Hij is wel heel leuk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns