Teigetje II |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 Maart 2015 om 14:27 |
Goed, met dank aan Bloem en het engelstalige patroon ben ik al een stuk verder gekomen, maar nu laten zowel het nederlandse als het engelse patroon me beiden enigszins in de steek.
Aangezien de engelse tekst in deze gelijk is aan de Nederlandse, zal ik het gewoon in het Nederlands hier neerplempen. Ik ben nu bezig met de armpjes: Toer 5-10: 1 v in elke st van vorige toer (24) (geen problemen, even als intro) Toer 11: 1 v in volgende 6 st , verander naar bruin, werk over oranje, 1 hv in volgende st , 1 v in volgende 10 st , 1 hv in volgende st , laat oranje vallen, werk keren, 1 hv in volgende st , 1 v in volgende 10 st , 1 hv in volgende st , werk keren, 1 hv in volgende st , 1 v in volgende 10 st , 1 hv in volgende st, verander naar oranje, bruin mag afgeknipt worden, 1 v in volgende 6 st (24) Toer 12-15: 1 v in elke st van vorige toer (24) Ik heb meerdere vragen. 1) Verander naar bruin, werk over oranje.... In eerste instantie dacht ik: Wat een onzin-toevoeging... ik neem een nieuwe kleur, die gaat in de oude, dus logisch dat ik "over" de oude kleur werk. Nu begin ik te vermoeden dat ik met twee kleuren tegelijk door blijf haken?? Maar moet dat dan op een bepaalde manier, dat ik moet zorgen dat de bruine draden boven blijven liggen?? Of moet ik om de oranje draad heen haken? 2) Laat oranje vallen, werk keren op zich niet veel problemen hier mee.. ik ga alleen verder met bruin, prima, maar na een steek of 12 moet ik dan weer keren, terug naar oranje en in de volgende toer(en) doe ik in elke steek van de vorige toer weer een steek... dan heb ik dus een stukje "verdikking" een stukje waar een breder stuk tussenzit of zie ik dat verkeerd? (Eyeoor en Knorretje blijven na Teigetje vast weer een jaartje wachten :) ) |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
zoals het er staat krijg je idd 'een verdikking'. Wordt dat misschien de kromming met een bruine streep van een arm?
zoals de elleboog of zo? in feite is een verkromming of verhoging beter dan een verdikking |
|
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, zou inderdaad een kromming kunnen zijn.
Maar hoe doe ik dat met het bruin en oranje samen? Allebei de kleuren tegelijk op de naald nemen of op één of andere manier zorgen dat oranje de draad wordt waar ik de bruin omheen haak? |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ge kunt die oranje draad gewoon mee omhaken, dus je legt die als het ware op die rij vasten waar je in moet haken want je moet nog een keer met bruin terug en nog eens terug en dan kom je terug uit op de plaats waar je die oranje draad al hebt gedeponeerd in die eerste gekleurde toer.
|
|
|
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier kun je het duidelijk zien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=146 Hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
bep en JokeP: Bedankt, ik ga het proberen (video'tje was ook mooi duidelijk!)
Zie jullie hopelijk weer terug bij vraag drie, want die gaat ongetwijfeld ook nog komen :) |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Laat maar komen. Een teigetje zult ge eruit krijgen, maar of het op het origineel gaat lijken dan??
|
|
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Qua kleuren vast wel :)
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Oke, even een tip voor al diegenen die Teigetje gaan maken van het Nederlandse Patroon: hou het engelse ernaast, er zitten inderdaad fouten in het Nederlandse patroon.
Op punten dat je echt denkt dat het heel onlogisch gaat worden, dan kun je erop rekenen dat er een complete zin niet vertaald is. Grootste probleemgebied in de vertaling (tot nu toe) zat in de gezichtsrand. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het idee dat jij heel goed bezig bent Teigetje nog niet achter het behang geplakt ?
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Nee hoor...
Kan je trouwens ook al melden dat er in de voet ook wat te enthousiast geminderd wordt in het Nederlandse patroon. In het engels: 2x 2 minderen, in het Nederlands 3x 2 minderen, wat heel knap is, omdat er dan niet genoeg steken zijn om te minderen |
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Ja..; Teigetje inmiddels met alle plezier achter het behang geplakt...
Ik heb even een dikke maand pauze genomen om wat andere kleine projecten te haken en ben sinds zondag weer bezig. De nederlandse vertaling faalt op steeds meer punten, dus inmiddels haak ik het hele project met de engelse vertaling, maar nu kom ik daar opeens ook problemen tegen. Is er hier al iemand die Teigetje gehaakt heeft? Mijn huidige probleem herbergt zich met de strepen op het lichaam. De eerste bruine streep zit netjes achter, even ver uitstekend aan beide kanten van de staart. Prima. Nu moet ik de tweede streep haken en die komt gewoon ongeveer aan de voorkant uit?? Als ik her en der eens foto's google van het te worden eindresultaat, dan lijken mijn strepen dus gewoon niet te kloppen.... Aargh.. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zie hier mooie foto's van de achterkant, ze lijken netjes midden op de rug te moeten zitten.
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Heej, bedankt voor de foto's, daar was ik al naar op zoek.
Hoe dan ook... ik heb het voorgaande bericht even iets te vroeg geschreven. Bij nadere bestudering heb ik de fout gevonden... Die zat alleen niet in het patroon, maar in mijn haakwerk... Ik heb het voor elkaar gekregen om per ongeluk de verkeerde kant op te haken... Tja en als je dan netjes het patroon volgt, dan komen de strepen toch op een heel ander punt te staan dan bedoelt. Schade viel mee, ik hoefde slechts 1 toer (76 steken) + 32 steken uit te halen (en mijn beschadigde ego weer een beetje op te peppen). Kortom: Het engelse patroon klopt nog steeds prima! |
|
JokeP
Hobbyguru Lid sinds: 25 Juli 2012 Status: Offline Points: 1570 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hihihi, dat heb ik ook wel eens gehad en dan wordt het product inderdaad erg vreemd. Maar gelukkig heb je je fout ontdekt en zonder al te veel schade kunnen corrigeren. Succes verder!
|
|
Groetjes,
Joke Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
een teigetje met een paar strepen op zijn buik had ook wel mooi geweest hoor maar sjaans dat ge het op tijd hebt gezien want z'n armen zullen dan ook wel eigenaardig gestaan hebben.
|
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het knap van C4th, want waar je ook leest over deze patronen, wat staat er altijd . . . ze zitten vol met fouten. Ook die blog met die foto's
wat staat er weer, er zitten vertaalfouten in.
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Met Pooh-beer had ik eigenlijk geen problemen (eeh... niet met het patroon... moest alleen af en toe wat beter lezen en gewoon precies doen wat er stond) Als beginnend haker kon ik er redelijk mee uit de voeten.
Het begin van Teigetje ging ook nog wel, maar daarna kwam ik af en toe gewoon een halve toer tekort omdat er delen misten. Met dank aan bloem heb ik de engelse patronen gekregen en die kloppen dus tot op heden wel prima (mits je je haakwerk niet per ongeluk omdraait... ) |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
ik kan ook haken, best aardig zelfs - maar goed lezen schijnt een probleem te zijn. Ik vind dat eigenlijk wel lollig en moet
dan keihard om mezelf lachen. Met breien heb ik dat probleem nooit, dat vind ik zo raar - stumper denk ik dan
|
|
C4th
Post Options
Thanks(0)
|
Erg he.. ik denk dat ik gewoon af en toe te snel wil..
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |