telpatronen aanpassen |
Reageer |
Autheur | |
Gert
Newbie Lid sinds: 14 April 2017 Locatie: Zwijndrecht Bel Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 April 2017 om 11:39 |
Ik brei graag tekeningen in truien in. Als dit eentje is dat ik ergens in de juiste verhoudingen vind dan is er geen probleem. Maar soms zijn de truien in een veel dikkere of dunnere wol dan de door mij gebruikte wol.
Ik kan dat wel omzetten in aantal steken voor de trui zelf maar die tekeningen zijn een hele karwei. Met een eigen Excelraster waarin de nieuwe stekenindeling van 10x10 gemaakt is geraak ik al een eind, maar dat is wel even zoek en telwerk. Bestaat er een programmaatje om zo'n tekeningen automatisch om te rekenen. Dat ik bvb in een raster de tekening overzet en dan een nieuw raster wordt gemaakt met de nieuwe tstekenverhouding. Of heeft er iemand tips om het minder omslachtig aan te pakken. Gewoon de steken overnemen kan bij miniem verschil, maar deze uil is in priemen nr 5 en omgezet naar nr 3 wordt dat een heel klein uiltje. |
|
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kijk eens bij https://stitchboard.com/
Daar kun je heel veel patronen maken voor kralen, breien, borduren haken enz. |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik weet niet zo goed wat je nu precies wilt ik moest aan deze site denken toen ik je berichtje zag als het niet is wat je zoekt neem het me dan niet kwalijk hoop dat je er toch iets aan hebt |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |