Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Threads verwijderd

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 12:27
Vandaag weer een brief over schending van auteursrechten
binnen gehad uit singapore.

Er staan nogal wat details in over gebruikers hier op het
forum (die stonden ook in de vorige brieven deze week).
Met complete mails in het nederlands van onderling mail
verkeer. Compleet met ip adressen en mailadressen.

Er is dus iemand op het forum die de auteurs aanschrijft.
Met wat voor bedoeling dan ook.

Begin hier een beetje schoon genoeg van te krijgen. De
volgende met links naar patronen wordt gelijk van het
forum verwijderd. Ook het besloten gedeelte valt hier
onder.

Renske
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 12:54
Originally posted by hobbydoos hobbydoos wrote:


Er staan nogal wat details in over gebruikers hier op het
forum (die stonden ook in de vorige brieven deze week).
Met complete mails in het nederlands van onderling mail
verkeer. Compleet met ip adressen en mailadressen.

Er is dus iemand op het forum die de auteurs aanschrijft.
Met wat voor bedoeling dan ook.

Renske


Ik neem aan dat je met complete  email verkeer onderling,  pm email bedoel, ik vraag me af hoe derde dat kunnen zien, mocht dat wel zo zijn dan is er iets goed mis.
Ik hoop ook dat degene die zo stoer is om de boel te verlinken ook zo stoer is om zich bekend te maken.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:00
Nee geen pm's maar emails. Gewoon outlook en gmail
berichten. Zag geen pm's ertussen staan.

ik wilde het eerst voor me houden, maar ik denk dat er nog
wel meer brieven zullen komen over auteursrechten.

Misschien een boos ex-lid.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:06

Originally posted by Claire Claire wrote:

Originally posted by hobbydoos hobbydoos wrote:


Er staan nogal wat details in over gebruikers hier op het
forum (die stonden ook in de vorige brieven deze week).
Met complete mails in het nederlands van onderling mail
verkeer. Compleet met ip adressen en mailadressen.

Er is dus iemand op het forum die de auteurs aanschrijft.
Met wat voor bedoeling dan ook.

Renske


Ik neem aan dat je met complete  email verkeer onderling,  pm email bedoel, ik vraag me af hoe derde dat kunnen zien, mocht dat wel zo zijn dan is er iets goed mis.

Ik persoonlijk vind dat dit bericht wel bovenaan mag blijven staan,zodat iedereen dit leest. Ik denk namelijk dat de meeste forumleden dit bericht na een paar dagen overslaan. Maar bij wat ik nu lees gaan mijn nekharen overeind staan. Hoe kan dit en wat is het nut ervan???Degene die dit doet moet toch wel over een behoorlijke kennis van de computer beschikken,lijkt mij. Ik heb er geen woorden voor. Is het echt niet mogelijk om uit te zoeken wie hier de boel loopt te verlinken???

groetjes Frea.
Ik hoop ook dat degene die zo stoer is om de boel te verlinken ook zo stoer is om zich bekend te maken.

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar


Lid sinds: 09 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1047
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobbydoos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:12
Ik kan wel aan de emails komen, maar persoonlijk heb ik
geen zin om er achter te komen wie dit gedaan heeft.

Renske
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:20

Zal ik hier dan maar even voor de duidelijkheid ook iets neer zetten opmdat
ik een paar mails heb gekregen dat ik het mischien was...??

Info over de dropbox kreeg ik niet van 1 van jullie, terwijl jullie weten wie ik ben
ik kreeg de info via mijn webwinkel op Etsy van een andere ontwerpster die ook
in de dropbox stonden en later kreeg ik weereen melding weer van een andere
ontwerpster via ravelry. Deze hadden zelf alle gegevens zoals jullie email
adressen, namen etc. Zelfs de uitnodiging die verzodnen is voor de dropbox,
die ik niet heb. Deze meldingen kreeg ik 1 dag later dan dat ik het probleem
opgelost dacht te hebben, aangezien dropbox schijnbaar ingewikkelder in elkaar
zit dan dat ik dacht. Ik dacht jullie wissen het en klaar, de ontwerpsters die hier
rondsnuffelen op dit forum zagen het nog in de prullebak staan anders was er
niets aan de hand geweest.

Ik krijg vaak PMs op ravelry en etsy in mijn box van designers die vragen
stellen over hobbydoos, aangezien mijn nederlands beter is tja... ik ben NL.
Ze gebruiken google translate en kunnen gewoon alles zien op het forum wat
er gebeurd, wat ik doe het mail adres van renske geven en verder nergens
op in gaan.

Bij deze dames val mij niet lastig met mails met wat ik gedaan zou hebben
en niet gedaan heb want er is dus iemand anders die dit doet (ook een hele
uitnodiging van dropboxdoor stuurt) en er zijn een aantal designers lid hier
op het forum onder andere namen die alleen mee kijken en niet posten.

Zoals ik al zei ik heb het probleem op willen lossen voor dat de andere
ontwerpsters dit zagen, maar die kregen melding en ik krijg zelfs van hun
een mail toen ik vertelde dat het al opgelost zou worden dat ik de boos
doener was en jullie in bescherming nam.... ik heb geen mail naar renske
gestuurd over de drop box of wat dan ook, aangezien ik hoopte dat we het
onderling konden oplossen (wat na mij weten ook gebeurd is?)

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:21
Ik heb er maar één woord voor BAH, wat ben je zielig zeg als je zoiets doet!!!!

Ben ik ff blij dat ik niet weet wat Dropbox is...
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:43
Even een reactie van mijn kant omdat de problemen deels door mij gekomen zijn.

Het spijt me zeer! Ik zal het nooit meer, ik heb mijn lesje wel geleerd.

Ik wil nog reageren op het bericht van Carola. Er is een andere ontwerpster geweest die toegang heeft gehad tot de dropbox. Het is niet Carola geweest. Deze mevrouw heeft mij in het engels mail gestuurd, maar die heb ik doorgestuurd naar iemand anders, omdat ik toen al mijn toegang tot de dropbox opgeheven had.

Ik denk dat we het met elkaar eens zijn, als we zeggen dat we in het vervolg geen patronen met copyright meer zullen gaan doorsturen. Aan niemand niet, ook niet aan m'n beste vriend, buurmeisje, etc.

Wel heb ik een vraag: Wat mag wel en wat mag niet? Ik denk dat daar bij velen van ons onduidelijk over is.

- Ik denk, maar dat weet ik dus niet zeker, dat je patronen die gratis op internet te vinden zijn, onder de aandacht mag brengen van anderen. Misschien moeten we dit niet meer via de mail doen, maar alleen link naar de site?
- Patronen waarvoor je moet betalen niet meer doorsturen. Dat lijkt me simpel. Maar mag je een ander er wel op wijzen wat een verschrikkelijk leuke patronen het zijn?
- Hoe zit het met hele oude patronen, bijv. uit de Ariadne? Mag je die inscannen en doorsturen?
- Hoe zit het met patronen die je zelf aanpast. Wanneer wordt het jouw patroon?

Klopt dit zo'n beetje?
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 13:44
Ik heb er de ballen verstand van wat hierboven allemaal wordt beschreven, maar als hier oneerlijk spel wordt gespeeld, zeg ik alleen maar : BAH.
En Carola: zoals altijd krijgt weer de verkeerde de schuld.
Ik snapte niet waarom er hobbydoosjes afhaakten, vond dat héél erg, maar nu voel ik toch achterdocht en gemeen spel.
Ik word hier verdrietig van, heb zoveel plezier hier
(gehad).
Ik wilde dat ik een oplossing wist, maar sorry, nee dus.
Dit is een impulsieve reactie na het lezen van bovenstaande.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 14:02
Misschien is het helemaal geen hobbydoos, maar een hacker. Ik heb zelf de grootste moeite om gewoon op internet iets op te zoeken en hyves enzo gaat hoog over, maar er zijn genoeg mensen die probleemloos in andermans bestanden kunnen komen.

Ik geef mijn ontwerpen gratis weg, maar als ik het voor mijn boterham deed, zou ik ook wel een handig slim neefje vragen om geregeld op zoek te gaan naar mensen die mijn patronen gratis verspreiden.

Ik vind ook dat dit topic bovenaan moet blijven staan, er zijn heel wat hobbydozen op vakantie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Butterfly1979 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Juni 2011
Status: Offline
Points: 62
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Butterfly1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 14:05

Hallo meiden,

Ik ben nog niet zo lang lid hier... en snap de toeters niet van dit bericht... Laat staan de reacties;)
Ik ga me hier dus ook niet mee bemoeien of in mengen, maar misschien is dit wel een tip voor de beheerder van deze site; geef nieuwe leden een 'overeenkomst' waarin duidelijk staat wat mag en wat niet op dit forum. Door dit te ondertekenen of accoord te verklaren weet je als nieuw lid ook wat gewoon (wettelijk) niet mag. Al snap ik als leek ook wel dat ik niet mag copiëren uit boekjes die nog te verkrijgen zijn in de handel. Al is de vraag die hierboven ergens gesteld werd ook reeël; mag het uit oudere boeken/tijdschriften wel? Die niet meer te verkrijgen zijn?

En dan een persoonlijke noot:
De opmerking dat mailadressen en ip adressen kenbaar zijn bij heel veel mensen maakt mij toch wat voorzichtiger en dus denk ik er ook over om mij uit te schrijven. In zoverre dat kan... want wat voor privacy hebben wij hier op het forum? En nog belangrijker; als men zoveel van ons kan vinden, kan men dan ook makkelijk in onze computers komen?
Ben best een leek als het op computers aankomt, maar dit klinkt allemaal niet fijn.

Laten we hopen dat het hiermee afgedaan is.

Groetjes,
Butterfly1979

Je wordt niet creatief geboren, je maakt je eigen leven en dus je eigen ding; "CREATE"
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 14:11

DANKJEWEL IEKE!!! Ik begon me al af te vragen of mijn linker helft wel wist
van mijn lijf wat de rechterhelft deed whahahaah Ik hoop dat het na jouw uitleg
nu dan echt afgelopen is met de beschuldigingen richting mij.

NOGMAALS BEDANKT IEKE (en iedereen kan wel eens een fout begaan,
gewoon er van leren en leren vergeven gelukkig doen we dat hier altijd!)

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 14:17
hoop dat alles nu is opgelost en dat we elkaar niet argwanend gaan bekijken en niets meer voor elkaar over hebben, vindt het best vevelend dat we niet weten wie het is, je gaat iedereen verdenken en misschien beschuldigen, denk niet dat dat de bedoeling is, maar ik denk voortaan wel 2x, zoniet drie keer na voordat ik iemand help. tis nu nog steeds niet duidelijk of patroontjes inscannen/doorsturen van oude ariadnes mag?
lydia wijsbroek
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 14:48

wel nu moet ik ook nog wel eens iets vragen over die dropbox . Ik kreeg een uitnodiging van iemand betreffende die patronen op dropbox. Ik was eerst wat argwanend maar heb me toch aangemeld . Toen waren de patronen waarover het ging (die van carola dus) er al niet meer te vinden .

Ik heb toen dropbox maar snel verwijderd (dacht ik ) zelfs op de pc heb ik er op regedit alles uitgehaald wat met dropbox te maken had .

klaar is kees (dacht ik weer)

gisteren kreeg ik weer een mail van dropbox , ik klik erop en wat zie ik ...... ik moest me zelfs niet eens meer inloggen want ik was al ingelogd voor ik het goed en wel besefte

blijf je soms voorgoed op dropbox eens je één keer bent ingelogd , ik snap er niks meer van . de patronen die er nu nog opstonden kon ik probleemloos downloaden  pfffffffff ik weet het echt niet meer hoor

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
natie.83 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 678
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer natie.83 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 15:43
Ik Heb me dropbox account
gewoon helemaal verwijderd ik
wil geen problemen
groetjes nathalie
Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 16:00
Jeetje, ik heb hier even bijgelezen maar wat
verschrikkelijk dat hier iemand is die blijkbaar allerlei
mails doorstuurt en daardoor niet alleen Renske in de
problemen brengt, maar ook een forum verziekt waar veel
mensen plezier van hebben...

Het hele dropbox verhaal snap ik niet veel van en heb me
daar ook nooit voor aangemeld. Ik kan er alleen maar over
zeggen dat ik hoop dat iedereen daar wat van geleerd heeft.
Groetjes,
Marcha
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 16:18
Ik heb in ieder geval een paar patronen weggegooid, waarover ik mijn twijfels had. Mochten die topics weer bovenkomen, jammer dan. Ik geef ze niet meer door.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 16:26

Als er hier ontwerpers meelezen en niet posten en die ook gewoon een uitnodiging voor dropbox krijgen dan kan je natuurlijk wachten op problemen.

 

ik snap alleen niet dat ze ook echt mailverkeer tussen leden kunnen overleggen. Dat zou niet moeten kunnen, wel eigen mails, maar toch niet die van een ander?

wat een toestand dit en dat voor patroontjes van vaak nog geen 3 euro.

Back to Top
sjaak View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 587
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sjaak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 16:47
Ik wordt hier echt een beetje naar van.Vind het een rot idee en ik weet nog niet goed wat ik hier precies mee aan moet.Heel jammer
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 18:06
Wat je zegt Jolanda. Overal zet ik mijn fake gegevens neer om maar niet "gevonden" te kunnen worden. Als ik dit zo lees dan ben ik overal bekend als je de weg maar kent 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns