Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

toi toi toi tas

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: toi toi toi tas
    Posted: 13 April 2017 om 09:53
Oudste kleindochter gaat volgende week haar eindexamen periode in. VMBO.
Zij wil richting toneelopleiding, maar moet eerst nog een aanvullend jaar doen.
Ik heb voor haar een 'toi.toi.toi.tas. gemaakt

De oude spijkerbroek van opa ( ja juist, één die broeken) en oma heeft het genaaid.
Dus opa en oma zijn in gedachte bij haar.

Ze gaat hem morgen krijgen, misschien vind ze hem spuuglelijk en wil ze hem niet gebruiken, ook goed.
Maar dan weet ze in ieder geval dat we mee leven.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 10:17
LOL Wat een leuk idee!!! De "toi-toi-toi-tas" is ongetwijfeld heel sterk van materiaal en daar kunnen heel wat spullen in meegenomen worden. Bovendien verzacht het de pijn van opa om te zien dat zijn broek een tweede leven krijgt. 
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 10:45
Wat leuk en lief bedacht van je! Ik hoop dat ze er blij mee is en dat hij haar geluk brengt in de spannende eindexamentijd.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 10:54
Kijk zo worden die oude spijkerbroeken toch nog gebruikt...
Opa mag er meer gaan verslijten zo...
Leuk idee en mooi gemaakt en ze zal er vast blij mee zijn...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 11:32
Die heb je leuk gemaakt, een heel leuk idee om het van een oude broek te maken.
Zal ze vast leuk vinden...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:17
altijd handig zo'n tasje. Misschien nog een alcoholstift erbij steken zodat al de medeeindejaarsexameners hun naam er kunnen opschrijven, of een tekeningetje opzetten.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 16:00
Wat een leuk idee. Goed geslaagd.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 16:31
Ik doe er dingetjes in:
Kammetje: om de hersenkronkels mee te ontwarren.
Kauwgom: om de zenuwen weg te kauwen.
Zakdoekjes om het zweet ( of de traantjes) weg te vegen.
Papiertjes: spiekbriefjes, al moeten die blanco blijven. Maar de gedáchte dat je kan spieken helpt vaak al.
Een paar paracetamolletjes: voor als ze haar hersens gepijnigd heeft.
Pleisters: voor als ze haar vingers stuk heeft geschreven.
Een liniaaltje: om te meten hoeveel ze moet weten.
Zakje dropjes: symbolisch, omdat een zakje liefde niet zichtbaar is.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 17:03
Leuk idee ze zal het toch wel fijn vinden🤗
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 17:35
Originally posted by bep bep wrote:

altijd handig zo'n tasje. Misschien nog een alcoholstift erbij steken zodat al de medeeindejaarsexameners hun naam er kunnen opschrijven, of een tekeningetje opzetten.


Ook een heel leuk idee.
Ik heb niet zo'n stift.misschien kan ik er morgen nog een kopen, al heb ik geen idee waar ik dat moet zoeken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 18:46
in elke supermarkt of krantenwinkel kunt ge dat vinden. En anders markers, die fluorisceren nog erbij.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 20:25
Leuk!
december2011

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 21:30
heel mooi en schitterend idee.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 08:16
heel leuk idee!heel mooi!
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 09:07
Mooi en leuk idee.

en is manlief inmiddels al een beetje gewend aan zijn nieuwe broeken?
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 13:06
Heel leuk. Gaaf idee.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2017 om 15:14
Leuke tas en leuk idee.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2017 om 10:25
De tas was een groot succes!
Kleindochter gaat het zéker gebruiken.
Het idee van bep werd met grote instemming ontvangen en vinden ze een geweldig plan, dank dus voor de suggestie bep!

Ja hoor C4th, hij begint er aan te wennen, nog een jaartje en ze hebben de status van de oude broeken. Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2017 om 13:48
Die tas doet me denken aan mijn middelbare schooltijd; ik had nl. ook zo'n tas en wel zelf gemaakt van een oude spijkerbroek. Was geweldig in die tijd maar zoals je ziet komt alles weer terug! Leuk gemaakt dus.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2017 om 16:16
Lao, als ik zo'n tas zie komt ook mijn middelbaar naar boven, net zoals bij Dilianne. En ik had altijd zo'n tassen, die volgeschreven waren. Zelfs mijn floeren broeken (fijne ribfluwelen voor in de zomer) waren volgekrabbeld. Werd toen in die tijd niet zo geapprecieerd door de volwassenen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.812 seconden.
Lang Yarns