|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ineke P ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 187 |
![]() Posted: 21 September 2010 om 22:35 |
Ik heb schattige paddestoeltjes gezien bij deze link. http://grietjekarwietje.blogspot.com/2009/10/paddenstoel-hak en.html#links Maar ik kom er niet uit. De steeltjes worden veels te smal. Kan iemand me helpen met het patroon? Je moet 6 vasten in de ring haken. Daarna in elke 2e vasten 2 vasten. Volgens mij krijg je dan 9 vasten. Daarna moet je in elke 3e vasten 2 vasten haken. Dan kom ik uit op 12 vasten. Maar dan blijft het steeltje zo smal..... Op de foto lijken het veel meer vasten. En het steeltje ook dikker! Wil iemand mij helpen? |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Je hebt gelijk hoor, de beschrijving klopt helemaal niet. Als je naar de rijen 9 -10 - 11 kijkt zie je onmiddellijk dat je 24 vasten moet hebben ipv 12.
Dus in de 2de rij in elke steek meerderen (12 st) In de 3de rij : in elke 2de steek (18 st) En in de 4de rij : in elke 3de steek (24 st) |
|
![]() |
|
Ineke P ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 187 |
![]() |
Heel hartelijk bedankt voor je uitleg en hulp op afstand!!!!! |
|
![]() |
|
*Grietje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 717 |
![]() |
Ik heb een tijdje terug een paar regels uitleg in dat patroontje gezet (schuine gedeelte)....toen stond de nummering van de toeren scheef (stond elke keer een regel verder). Ik ben er een hele poos mee aan het prutsen geweest en ik denk dat er toen een toer 'verdwenen' is. Ik heb het nu in ieder geval weer goed neergezet. Ik zal hem van de week ook nog even zelf haken (just incase |
|
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Volgens mij staat er dat je na de 6 steken in de lus in elke steek 2 vaste moet haken en pas de toer daarna in elke 2de .......
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
*Grietje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 717 |
![]() |
Das dus de toer die verdwenen was |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja hoor, het is gelukt!!!!! Hij is alleen iets hoger uitgevallen als op de foto van het patroontje. Maar evengoed is ie schattig geworden. Mijn zoontje is vandaag jarig, ben dus druk.... Maar binnenkort zal ik een foto plaatsen! Vond het wel moeilijk nog. Ben erg slecht in rekenen, moest dus steeds aan mijn man vragen hoeveel steken je over hield na meerderen of minderen...hahahaha Maar het is gelukt! Bedankt allemaal! |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Oh, Grietje, Groeten, |
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb mijn paddestoel iets ingedrukt (zodat hij stevig blijft staan) en misschien iets minder opgevuld? Ander garen? (ik heb gehaakt met Wibra wol en haaknaald 2.5 of 3. Ik weet het niet meer zeker...denk 2.5...of was het nu 3 Leuk dat je binnenkort een foto laat zien, ik ben heel erg blij om te lezen dat het gelukt is! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
En jij bedankt voor het delen van het patroontje!!!!! Foto volgt! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |