Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Karel de kikker

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Logo View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Logo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Karel de kikker
    Posted: 20 September 2012 om 09:51
Ondertussen ben ik een tweede project gestart...
Karel de kikker van Christel Krukkert.

De zwemband is af.
Wat de kikker betreft is het hoofdje, het lijf klaar. De achterpoten heb ik ook af.

Nu toch nog een vraagje over de voorpoten.
Het patroon zegt eerst een lossenketting te maken en deze dmv een halfvaste tot een ring te maken. Dit is simpel. Daarna staat er dat je vasten moet haken OP de ketting. Logisch gezien, weet ik nu dat ik niet in de ketting mag haken, maar nu twijfel ik of LANGS of OP de ketting hetzelfde zijn...

Wie helpt me?

Gr
Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2012 om 09:55
Back to Top
Logo View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Logo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2012 om 10:00
Bedankt, maar eigenlijk niet.

Het patroon start niet vanuit een magic loop, maar vanuit een lossenketting.
Daarna moet ik OP de lossenketting vasten haken om een voorpootje te maken.

In het boek van Christel Krukkert, is het de eerste keer dat ik deze verwoording tegenkom...
Zij werkt namelijk in haar patronen nooit met magic loops.

Toch hartelijk bedankt !!!!
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2012 om 10:04
.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2012 om 16:37
Hoi Logo. Het betreft de bovenkant van de arm, je werkt bij dit patroon naar de vingers toe. Dit maakt dat je anders begint dan anders. 

Je kunt de vasten om de ketting heen haken, danwel de vasten in de bovenste lus van je lossen haken. Bij de eerste methode krijg je een wat stevigere rand, wat wellicht lastiger is met vastnaaien aan het lijfje achteraf (toch vind ik dit persoonlijk fijner). Bij de tweede methode mis je een stukje stevigheid waardoor het wellicht wat lastiger is om een net begin van je armpje te maken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns