Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe houden jullie je draad vast met breien?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claudia13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claudia13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe houden jullie je draad vast met breien?
    Posted: 15 Februari 2013 om 16:27
Ik hou de draad gewoon vast maar daardoor moet ik steeds een grote slag maken. Op you tube zie ik filmpjes waar ze draad om de vinger draaien, hoe doen jullie dat?
je kunt pas zeggen dat je iets kan als je het helemaal hebt geprobeerd en niet half
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2013 om 17:12
Ik houd de draad met de linkerhand vast. Ik brei dus continentaal, heb mij dat aangeleerd via plaatjes en filmpjes. Als je van plan bent het te gaan leren kan ik je het advies geven dat je naar verschillende filmpjes moet kijken. Sommige dames zijn zo drammerig over de manier waarop je naald en draad moet vasthouden. Kijk je verschillende filmpjes dan zie je dat er meer wegen naar Rome leiden em kun je de voor jou handigste methode kiezen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2013 om 17:13
Ik sla de draad om m'n rechter pink met een beweging naar mij toe  Vervolgens loopt de draad onder m'n ringvinger en middelvinger door naar boven over m'n wiijs vinger . IK heb m'n breipen vast zoals ik een pen vasthoud IK maak dan zonder m'n pen los te laten steeds een omslag met m'n ringvinger over de naaldpunt . Het is dus een heel kleine beweging .Als ik erg veel steken op de pen heb pak ik de naald over in een bovengreep maar ik blijf hem vasthouden en de beweging blijft het zelfde en het gaat heel snel
Kun je er nog wijs uit ???
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2013 om 18:03
Hallo Mutti, de manier die jij beschrijft is voor mij helemaal duidelijk. Ik zat in 1958 op kostschool en daar vond men dat ik zo omslachtig breide. Gewoon medeleerlingen. Dat moest anders volgens hen. Met veel moeite heb ik geleerd met de draad zoals jij beschrijft. Maar... ik heb het nooit klaargepeeld om zonder de pen los te laten de draad om te slaan. De pen zat dus steeds onder mijn arm gekneld en dat werkte perfect totdat ik zo'n 25 jaar geleden iets kreeg dat leek op een knobbeltje in de borst. Kun je je de schrik voorstellen? Was niets, maar het gevolg was dat ik dus niet meer gebreid heb tot 3 jaar geleden. En toen toch op continentaal over gegaan. Ging niet naar wens. Tot de hobbydoos. En ik de rondbreinaald ontdekte en you tube. En nu gaat het weer als vanouds.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2013 om 19:33
Hallo Lidia

Ik heb het zo van mijn moeder  geleerd en zij deed het net zo Ik denk dat ik nog soepele vingertjes had in die tijd
Mijn pen gaat niet onder mijn arm ook mijn linker pen niet- die heb ik in een bovengreep-, maar ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent

Ik kan en doe het ook wel met een rondbreipen en continentaal maar het snelst gaat het bij mij nog steeds op mijn oude ingesleten maniertje en omdat mijn omslag steeds evengroot is is het breiwerk  ook vrij gelijkmatig
Maar het is net zoals jij zegt je moet breien zoals je het zelf het prettigst vindt je doet het tenslotte voor je plezier toch ?
Back to Top
Esther12 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2013 om 22:56
Lidwina, zo breide mijn moeder ook. Ging reuze snel. Zelf heb ik het echter nooit helemaal goed onder de knie gekregen. Ik kreeg op een gegeven moment echt last van arm, pols en vingers. Heb mezelf sinds kort continentaal leren breien en nergens last meer van. Het begint inmiddels ook wat minder onwennig te worden en wat sneller te gaan.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2013 om 15:29
Ik hou mijn rechter naald onder mijn oksel en mijn draad draai ik om mijn pink en boven mijn wijsvinger. En beweeg alleen mijn vinger naar voren zodat de draad om de naald heen gaat.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2013 om 15:49
hoi ,
met averecht  pak ik de draad vast en met recht doe ik iets met mn wijsvinger en draad eromheen gehaakt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns