Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kerstboom

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
joslin View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joslin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kerstboom
    Posted: 07 November 2013 om 16:41
hallo, ik ben op zoek naar een patroon van zon kerstboom.
heb echt overal gezocht, nergens te vinden helaas.
hopelijk kan 1 van jullie me helpen?
groetjes joslin
/DIV]

Zelf maken voor Kerst ... Lief ...
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 17:18
Joslin ik kan je helaas  niet  helpen sterker nog als  iemand het  patroon heeft  hou ik me erg aanbevolen.

Maar ik  wil je wel even de tip  meegeven om je e.mail adres  weg te halen uit  het  topic want  hier  kan iedereen het  lezen ingelogd of niet en dat  maakt heel veel spam los. j

Je kan beter je e-mailadres bij messenger zetten in het profiel. 

Bovenaan de bladzij links staat Member Control Panel, klik je daarop dan kun je je profiel aanpassen bij Wijzig je profiel. 
Als je wilt weten waar je precies je adres neerzet, klik dan op de naam van een oudere hobbydoos en dan op Member's profile, dan zie je waar haar e-mailadres staat. Onderaan kun je dan je profiel bevestigen.

Ik  hoop  dat  het zo duidelijk is en dat iemand je kan helpen aan het  patroon en dan hoop ik  dat ik het  ook  van iemand  mag  ontvangen.

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 17:24
het patroon heb ik niet.  maar als je de foto vergroot kun je de steken gemakkelijk telen.
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 17:59
Dat wilde ik ook net gaan beweren Bloem. Hier heb je bijna geen patroon voor nodig, gewoon tellen en beginnen. En als het niet naar wens is: uithalen en opnieuw beginnen
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
woollymammoth View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer woollymammoth Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2013 om 23:24
Als je toch persé wil bestellen, kan dat hier:
http://www.ravelry.com/patterns/library/christmas-tree-20
Succes en veel plezier met het haken!
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 07:42
http://www.ravelry.com/patterns/library/christmas-tree-20

zo kan je hem direct aanklikken :-)
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
joslin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joslin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 10:43
dankjewel!
heb alleen nog nooit iets besteld via ravelry.
is dit gemakkelijk te doen, heeft iemand hier ervaring mee?
want moet betalen in dollars..
groetjes joslin
Back to Top
joslin View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer joslin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 10:45
o, zie nu trouwens dat het helemaal niet gaat lukken.
moet betalen met credit card, en die heb ik niet Unhappy
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 10:48
oeps,
probeer de foto eens te vergroten en bekijk/tel de steken eens.
schrijf het uit en probeer een keer. Je maakt er 2 dezelfde en je haakt ze dan rondom vast.
Je kan ook op google een applicatie van een kerstboom zoeken gelijkend aan deze en ze ook dubbel maken :-)

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 10:58

This pretty crochet Christmas Tree is quite easy to make, you do not need too much time or material.

The pattern is for the tree only, which is a crochet work made from wool. Our tree is about 10,5 x 12 cm.

The stand was hand made too. All you need is a smaller block of wood and a stick. Glue it together and that is all :-).

We hope you will enjoy making it and would be happy to see your own tree made by our pattern.

Dit staat er als uitleg bij. Een kerstboom van 10,5 bij 12 cm. Dan heb je al een idee van de verhouding. Het houtgedeelte is een stokje op een blokje hout en is ook de bedoeling dat je dat zelf maakt. Zou moeten lukken.

Groetjes, Lida.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2013 om 13:19
Ik denk ook dat als je een beetje ervaring hebt met haken dit niet zo lastig is. Ik denk zo twee haken Wink
beetje vulling ertussen en aan elkaar haken.

Ik heb op pinterest gezocht en zag hier: http://www.patternsforcrochet.co.uk/tree-decs-usa.html

een kerstboom waarvan je misschien het patroon kan gebruiken.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2013 om 13:24
Nog een, misschien wel dezelfde boom maar dan gratis................

Maaike
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2013 om 22:08
Ik heb het bewuste kerstboompje klaar. Nog een stokje er aan fabriceren en dan zal ik een foto plaatsen met patroon. Ik ontdekte toen ik klaar was dat er op ravelry een project was. Overigens van dezelfde ontwerpster, daar was het iets anders van model.
Groetjes, Lida.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2013 om 23:36
Leuk, Lida! Thumbs Up
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 13:01
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 13:17
De link doet het. En ik heb mijn patroon klaar. Foto volgt nog, moet ik nog maken.

KERSTBOOM

Maak een ketting van 33 lossen

1.   Begin in de 2e losse en haak 32 vasten. Keerlosse.

2.   30 vasten. Beginnen in de 2e vaste. Aan het einde de laatste 2 vasten samen haken. Keerlosse.         

3.  Haak zo verder en minder in ieder rij aan het begin en einde tot er nog 18 steken zijn.

9.  16 vasten, 5 lossen, 1 keerlosse

10. In de 2e losse beginnen. 21 vasten (5 en 16), 5 lossen, 1 losse extra om te keren

11. 25 vasten, aan het einde minderen      

12. 23 vasten

13. 21 vasten

14. 19 vasten

15. 18 vasten. Geen keerlosse maken, wel meteen 1 vaste in de eerste vaste, aan het einde minderen

16. 17 vasten. Als toer 15.

17. 15 vasten. Aan het begin en einde minderen. Aan het begin dus met een keerlosse en in de 2e

losse beginnen.

18. 13 vasten. Wel met keerlosse.

19. 12 vasten, alleen aan het einde minderen.

20. 11 vasten + 4 lossen. Alleen aan het begin minderen. 1 losse extra om te keren.

21. 15 vasten (11 +4) + 4 lossen. 1 losse om te keren.

22. 18 vasten, aan het einde minderen.

23. En alle volgende: aan het begin en einde 1 steek minderen tot er geen steek meer over is.

Als ik aan het einde niet minder heb ik geen keerlosse gedaan, vond ik een mooiere schuine lijn worden.

Als ik aan het einde 2 vasten samen haak, maak ik een keerlosse als ik aan het begin ook weer wil minderen. Ik begin dan in de 2e vaste.

Haak dit “boompje” 2 keer. Daarna op elkaar leggen en samen haken.

Het is handig om tussendoor al een beetje vulling in de hoekjes te doen. Verder opvullen als je bijna klaar bent. Eventueel versieren en/of op een stokje zetten. Volledig eigen fantasie.

Groetjes, Lida.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2013 om 11:15
Handig, dank je wel.
Maaike
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 15:38
Ik zag bij de Blokker kleine houten hartjes, precies goed voor de gehaakte boom, misschien wat te dik, maar mijn man ziet er niet op ze in tweeën te zagen, hij zal er ook twee gaatjes in maken. Iets van 10 stuks voor 99 cent.
Maaike
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 16:14
Dank je wel voor de tip. Ik had toevallig hartknoopjes en daar heb ik er een van gebruikt. Uiteindelijk hoeven het ook niet persé hartjes te zijn, kan ook iets anders. Daarbij is mijn man niet zo handig.(pssst hij weet dat zelf niet).
Groetjes, Lida.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns