Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gaatjes bij minderingen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gaatjes bij minderingen
    Posted: 09 September 2014 om 11:50
hoe doen jullie de minderingen bij bv een voet/poot?
je hebt een rondje en een aantal toeren gehaakt en dan moet je om de voet te vormen vier keer achter elkaar een mindering doen en de ronde verder nog een vier keer er boven. Ik heb dan altijd gaatjes en als je de voet dan vult dan zie je de vulling erdoor. En met een beetje prullen kan je de vulling eruit trekken.
Er moet toch een manier zijn dacht ik zo om die gaatjes niet te zien en toch de minderingen boven elkaar te doen. Of heb ik het mis? Heeft iemand die manier al gevonden?

sorry voor het scheel zien op de foto maar dat komt omdat het wazig is en een felle kleur blauw
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 12:18
Als het om rondhaken gaat doe ik het als volgt

Op de plaats van mindering aangekomen pak ik van de volgende lus alleen het voorste lusje op m'n pen ( van onder naar boven )vervolgens van de volgende steek weer het voorste lusje . Ik heb dan twee lusjes op m'n pen en die haak ik gewoon als een vaste af . het is wel even een gepriegel en het kan alleen met rondhaken omdat je dan de steek aan de achterkant niet ziet .
Wel even goed opletten wat je volgende gewone steek is
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 12:32
Mutti DA WERKT!!!!!
Wreed bedankt en een dikke smakkerd

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 12:57
Dank je wel ,had ik net nodig . Ben een beetje zielig want ik kan vanwege een peesplaatontsteking niet zo goed uit de voeten .

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 13:12
o dat is wel minder natuurlijk. maar wel in ons (lees mijn) voordeel. ik zou zeggen goed laten rusten enne.... stand by blijven.

Ik was daarjuist zo blij als een klein kind naar buiten gelopen om de gatenloze poot te laten zien aan mijn man die in den hof bezig is.
En hij zei amai dat is rap dat ge daar antwoord op krijgt. En ik zo van 'ja dat is normaal daar'. 'Dat is hobby e, heel wat anders dan werk waar ge lang moet wachten op antwoord'
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 13:36
Mooi,dat heb ik ook weer geleerd!
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 18:13
Ja precies, die truuk was ik ook eens tegengekomen, maar vervolgens had ik niet door dat ik verkeerdom haak. Ik haakte een toer altijd tegen de wijzers van de klok in, dus met de haak aan de binnenkant. Waarom weet ik niet gebeurt bij mij vanzelf. Dus ik zat braaf voorste lusjes te pakken, maar dan krijg je dus een streep vanachteren. Nu weet ik dat en probeer op tijid mijn werkje binnenstebuiten te keren, maar ik kom er wel eens te laat achter.
Zijn er nog meer die verkeerdom haken?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 20:56
Vast wel, je bent misschien een beetje links, niet echt links en niet echt rechts, gewoon bijzonder zullen we maar zeggen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 21:01
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 21:04
heb daarjuist een armpje gehaakt en er is op gelet.in het rond is het ook tegen de klok in en van binnen naar buiten en dan bij het binnenstebuitendraaien is het weer gewoon met de klok mee en van buiten naar binnen. Ik denk dat dat normaal is. Alleen als het iets dun is zul je er rapper aan denken om het goed te draaien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 21:21
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Dit is mijn methode:  
http://https://www.youtube.com/watch?v=3zpnKGynwQc 

jep nu ik het filmpje heb gezien is het idd de methode die mutti heeft uitgelegd.
en nu weet ik ook dat het onzichtbare mindering heet.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 September 2014 om 22:15
Mutty bedankt. Ik kon deze truc nog niet. Ga hem zeker toepassen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 12:43
Originally posted by bep bep wrote:

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Dit is mijn methode:  
http://https://www.youtube.com/watch?v=3zpnKGynwQc 

jep nu ik het filmpje heb gezien is het idd de methode die mutti heeft uitgelegd.
en nu weet ik ook dat het onzichtbare mindering heet.

Ik had een mooie lalylala pop verklooid doordat de minderingen zichtbaar waren, daar ging ik me zo aan ergeren dat ik heeeel blij ben met deze methode :) Worden je Amigurumi werkstukken alleen maar mooier van :)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 12:52
ja dat is waar dat scheelt al meer dan de helft van het uitzicht.
maar mijn benen ergens aanzetten lukt nog niet zo goed. dat is een worsteling en een getrek.
en ik weet het, ik zou ze moeten vastspelden eerst maar dan moet ik de spelden gaan zoeken om ze daarna in het haaksel te gaan zoeken of op de grond daar komen ze ook meestal terecht.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 13:17
Dat spelden gaat mij ook niet goed af, ik neem meestal een paar draadjes van een andere kleur en daar knoop ik ze provisorisch
mee vast. En als ik dan denk dat het goed is, naai ik ze met het juiste draad vast en trek dan langzaam maar zeker die
andere draadjes eruit.
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2014 om 13:17
Je kunt ze ook vastspelden met sateprikkers als je dat makkelijker vindt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns