pompoenen maken |
Reageer |
Autheur | |
mariadeknutselkoning
Newbie Lid sinds: 16 Oktober 2014 Locatie: Huizen Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 Oktober 2014 om 19:11 |
Hallo allemaal, als ik pompoenen maak, dan komt het soms voor dat de pompoenen niet rond zijn, maar ovaal! Heeft iemand een idee hoe dat komt?
groeten van Maria de Knutselkoningin |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Alle newby's en terug-van-weggeweeste hobbydozen welkom. Voor degenen die net hebben leren haken en breien is onze rubriek Tips en trucs een bron van informatie,
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoe maak je die pompoenen dan ???
|
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, zijn het gehaakte/gebreide of échte pompoenen?
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Zoiets ?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
da is wel een toffe pompoen.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je aan de bovenkant begint en je ziet het misgaan en weer ovaal worden, paar toeren uithalen en verder gaan in het patroon waar het aan de andere ronding begint. Je moet waarschijnlijk een paar toeren zonder meerderen of minderen maken en daar gaat het dan verkeerd.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
pfff iw! das hogere pompoen kunde!!
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jammer dat ze wel een vraag stelt, maar niet blijft rondhangen om een antwoord te krijgen...
Die pompoen ziet er wel dusdanig ingewikkeld uit, dan ik het toch maar hou bij het ouderwets zaaien in de moestuin :) |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Da's ook niet mijn pompoen, maar ik hing daar rond en zag hem en deze vraag was er - dus plop.
Want inderdaad, deze vraag hoort in de koffiecorner waar we lekker kunnen OH-en over de pompoenen, die de
moestuin verlaten en vervolgens het halve gazon bedekken. En dat ik bij god niet wist wat ik met die dingen aan moest toen ze groot waren.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Verkopen. Heel wat mensen leggen ze als ornament in de voortuin.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik had blue hubbards, beetje rare dingen beetje vorm rugbybal alleen iets groter en dan blauw/groen. Ze waren ook eetbaar, maar na
drie pompoenen was ik er wel een beetje klaar mee - hoeveel pompoentaart en pompoensoep kan een mens eten ???
En dan te bedenken dat ik eerst heel teleurgesteld was toen de 1e paar vruchtjes eraf waren gevallen
|
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat hangt af van heel veel verschillende factoren... of was het geen serieuze vraag? |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Het is een retorische vraag, daar hoef je geen antwoord op te geven. Ik eet in deze tijd één keer in de week pompoensoep, ik vind het heerlijk. Ze passen in allerlei groenteschotels en misschien kun je er stamppot van maken ook.Je ziet ze in diverse kleuren, vormen en maten, dus je kunt een heel kunstwerk in je voortuin leggen.
|
|
wat rozengeur. |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de pompoenen ingeruild voor komkommers (zalig) en courgettes (ik koop tegenwoordig geen zure bommen meer).
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |