de kleur gaat af tijdens het breien |
Reageer |
Autheur | |
hileka
Newbie Lid sinds: 29 Maart 2013 Locatie: belgie Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 Oktober 2014 om 09:10 |
ik heb een leuke gilet gebreid met rode baby alpaca, maar nu de kleur ging reeds met het breien al af, kan ik hier iets aan doen om dit tegen te houden ?
Wie kan mij tips geven.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uhm wat bedoel je precies, is het garen niet kleurecht of geeft het alleen maar af. Rood is altijd een kleur die befaamd is om afgeven.
Meestal blijft er wel rood achter, ziet het er nu heel raar uit qua kleur ?
Het afgeven houdt meestal na een paar keer wassen op, dan moet er eigenlijk wel rood achterblijven, het zou toch raar zijn dat je
het uiteindelijk zelf opnieuw zou moeten verven.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou als de gilet af is, die een nacht in koud water met een goeie scheut azijn in leggen om de kleuren vast te houden. en dan spoelen en efkes een handwasje doen en laten drogen.
|
|
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik doe in de wasmachine ook altijd een scheutje azijn. Behoud van je kleuren en zou ook nog goed zijn tegen, euh, iets van zeepluis, wat dat dan ook mogen wezen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |