Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gewei Rudolf

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gewei Rudolf
    Posted: 09 November 2014 om 12:48
Hallo,

Ik heb nog even een vraagje ivm een gewei.
In Christels kerstboek van Christel Krukkert staat Rudolf het rendier.

Nu loop ik vast met het gewei.
Zo staat het beschreven; (haken)

Haak met donkerbruin een ketting van 12 l en haak deze met een hv tot een ring. Toer 1; haak 12 v op de l, Toer 2 t/m 5; 12 l, Toer 6; 2 l, sla 6 v over, 1 v in de 7e v, 5 v. Haak verder over de cirkel van 6 v en 2 l die is ontstaan. Toer 7; 2 v in de rechterlussen van de l en 6 v (=8v). Toer ; 8 v. Toer 9; haak alle v 2 aan 2 samen (=4v). Hecht af. Haal de draad door de overige 4 steken en trek aan. Werk de draad naar de binnenkant.
* Hecht de donkerbruine draad aan in de 1 v naast de 2 l. Toer 1; 6 v, 2 v in de linkerlussen van de l (=8v). Toer 2 en 3; 8 v. Toer 4; 1 v, 2l, 4 overslaan, 1 v in de 5e v, 2 v. Toer 5; 1 v, 2 v in de l, 3 v (=6v). Toer 6; 6v. Hecht af. Haal de draad door de overige 6 steken en trek aan. Werk de draad naar de binnenkant.

Het begint al met toer 2 t/m 5; zou daar v moeten staan ipv l?
En met deel 2, aangeduid met *, ben ik helemaal niet meer mee.

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 13:16
Vasten lijkt mij - net als jij denkt.

Bij deel 2 met het sterretje ben jij weg - uhm als je "van 12 vasten naar 6 vasten en 2 lossen gaat" rechts zou noemen dan
heb je links nog 6 vasten over en daar gaat ze bij het * mee verder + de linkerlussen van die 2 lossen.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dat er straks uitziet Wink
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2014 om 22:13
Het gewei is best wel een moeilijk klusje maar het klopt zoals het er staat. Het is vaak ook een kwestie van goed en een paar keer lezen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 10:29
Originally posted by Geerlig Geerlig wrote:

Het gewei is best wel een moeilijk klusje maar het klopt zoals het er staat. Het is vaak ook een kwestie van goed en een paar keer lezen.
Heb jij het boekje ? Staat er ercht toer 2/5 12 lossen ? Is dat ook goed ?
Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 14:45
Hallo,

Sorry voor mijn late antwoord.
Ik heb het boekje inderdaad en er staat duidelijk toer 2 t/m 5; 12 l. Dus ik veronderstel dat het fout is. Anders zou ik echt niet weten hoe eraan te beginnen.

De vleugels van de engel, die er ook instaat, waren ook best moeilijk op het eerste gezicht, maar dat wees zichzelf uit. Het gewei vind ik echt moeilijk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 18:42
Ik vroeg het eigenlijk aan Geerlig, ik heb het boekje zelf niet en zij schreef dat het ingewikkeld maar goed was. Ik zou denken dat ze dan
niet dat deel van die 12 lossen bedoeld.
Snapte je wat ik schreef, over dat je waarschijnlijk die 6 overgebleven vasten vanaf * moet haken ?
Of lijkt dat ook nergens op ?
Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 19:40
Ja, ik denk dat ik het snap.
Maar stel; de 12 lossen zijn wel juist gedrukt. Moet ik dan misschien over de 12 steken die ik heb, 12 lossen (dus 1 losse per steek) haken en dan telkens een vaste? Langs de ene kant lijkt me dat totaal niet logisch, maar bij de engel heb ik dat, gedeeltelijk, ook moeten doen. (vleugel; telkens 10, 7,... lossen op de basis en dan verder vasten, nadien moest ik op de lossen vasten haken) Alleen was dat dan wel totaal anders uitgelegd. Gelezen snapte ik er ook niet veel van, maar toen ik eraan begon loste alles zichzelf op. En ik heb inderdaad identieke vleugels gekregen als op de foto.
Het gewei heb ik geprobeerd (voor ik het hier vroeg) maar dat was een boeltje.
Ik weet niet of ik hier een foto kan plaatsen? Het gewei ziet er inderdaad uit als de 2 t/m 5 de toer vasten, maar er zijn 3 "stekels" aan het gewei. Hoe kom ik daaraan?

Dit is een moeilijke! (vind ik)

Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2014 om 19:44
Ik vind niet direct hoe je een foto kan plaatsen, maar als je op google "rudolf rendier Christel Krukkert" intikt, zie je bij afbeeldingen een rendier met een rode neus en een rode sjaal. Dat is hem!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2014 om 10:50
Lijkt mij niet logisch die 12 lossen, want dan hadden ze de vasten ook moeten beschrijven denk ik dan.
Maar zo'n gewei is zo'n mini ding - ik zou gewoon even vasten proberen en het dan vergelijken met het fotootje.
3 stekels, de eerste is denk ik toer 6 t/m 9
de 2e stekels begint bij het sterretje en daar haak je op een bepaald moment weer lossen en sla je vasten over, daar verwacht ik dat
stekel 3 gehaakt wordt.
Back to Top
Snowyke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snowyke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2014 om 11:53
Heel erg bedankt en we zullen het eens proberen hé!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns