ronde pas |
Reageer |
Autheur | |
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 December 2014 om 01:15 |
Ik ben nu bezig met het breien van een pull. Maar nu zit ik met een klein (voor mij een groot) probleem. Ik zou die graag met een zogenaamde ronde pas maken.
De vier delen zijn al klaar tot de hoogte waar de pas moet komen. Maar nu weet ik het nietmeer. Het patroon is simpel, voor- en rugpand zijn gewoon rechte lappen, en de mouwen zijn zoals gewone mouwen, smal aan de polsen, breed aan de oksels. Hij is gebreid met breiwol op priem nummer 12. Ik weet dat bij een ronde pas de steken geleidelijk en verdeeld moeten minderen, maar ik weet niet om de hoeveel steken ik ze moet samenbreien. Een hals zoals dit bedoel ik. In iedergeval, bedankt voor de moeite. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Uhm, ik heb geen plaatje maar een zwart kruisje. Daarnaast heb ik nog nooit een pas gebreid - ik weet wel wat het is - dat wel.
Maar omdat ik ook het plaatje niet kan zien weet ik niet of je gewoon met 1 kleur breit of zo'n Noors motief (dat heb je vaak bij die passen).
Ik kan even in knitting without tears kijken. Of kon goegel je niet helpen ?
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Deze uitleg ?
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oei, dat is spijtig. Bij mij staat die afbeelding er wel op. Ik was vergeten te schrijven dat ik met een heel aparte draad werk. Ragazza lei collor mix van lana grossa. Ik heb drie verschillende kleuren, namelijk kleur 251 / 253 / 254. De draad zelf die veranderd geregeld langzaamaan van kleur waardoor er een heel aparte kleurenmix ontstaat.
Het kan raar klinken, maar beter kan ik het niet uitleggen. Ik hoop dat de linken werken, want dit zijn de gebruikte kleuren. Mocht het alsnog zo zijn dat je niks kan zien, dan ga je op google naar lana grossa. daar zoek je dan de link waar breiwol op staat. Daar heb je dan wat lager de mogelijkheid om de kleurennummers te kiezn. Klik je een kleurnummer aan, dan komt die bepaalde kleur ook boven in het grote voorbeeldvak staan, waar de kleur met het laagste nummer staat. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.coatscrafts.be/NR/rdonlyres/582E70F5-85E8-43CE-B739-1FC9C6F863ED/180237/SMC_Truimetrondepas_Boston.pdf
Misschien kan je hier verder mee. |
|
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zie twee van de drie bolletjes en het garen snap ik wel - maar hoe je die in de trui wilt hebben zie ik niet - heb je die link naar Jessica Tromp
bekeken, daar staat onderin ook een algemene beschrijving van hoe je een ronde pas breit.
Die link van Bep is ook goed, daar staan de minderingen binnen het telpatroon
|
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
Hee, bedankt bep. Met dit breischema kan ik verder. Mijn pull trekt wat op die afbeelding van de link die bep heeft neergezet.
Met zulk een 'telpatroon' kan ik verder. Zo maak ik meestal ook mijn telpatronen. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |