Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon "chinese rose

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ollekebolleke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ollekebolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon "chinese rose
    Posted: 14 Februari 2015 om 10:32

Goedemorgen allemaal

Zo af en toe lees ik dit forum mee. Leuk en verhelderend.
Nu heb ik zelf een vraag. Ik heb een (misschien wel heel stomme) fout gemaakt. Ik ben bezig met het vest "Chinese rose" van Kaffe Fassett.
Omdat ik hier voor het eerst wat instuur, weet ik niet hoe ik een foto van dit werk kan meesturen. Maar het is te vinden op internet. Nu mijn fout:
Rugpand.
Ik heb, volgens patroon, 5 naalden gerstekorrel gebreid als boord op naald 3.5
Vervolgens ben ik met het inbreipatroon begonnen op naald 4. Rugpand bijna af. Prachtig. Maar ik kan er bijna niet naar kijken: de boord lubbert en blubbert dat het een aard heeft. Rijgdraad erin en aangetrokken, maar met rijgdraad en al slaat hij om (naar de verkeerde kant natuurlijk).
Weet een van jullie wat te doen?

Alvast bedankt voor het meedenken en groetjes, Olleke

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 10:46
is het deze?

zo te zien is hier de onderkant een stukske naar binnen 'omgenaaid'.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 10:51
Wauw Olleke, wanneer je daar mee bezig bent kun je zeker breien! Prachtig vest. 
Ik heb even bij de project notes van dit vest op Ravelry gekeken in de hoop dat ik daar een oplossing zou zien voor je probleem, maar helaas.
Hopelijk weet iemand anders hier wel de oorzaak en dus ook de oplossing hiervoor
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ollekebolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 10:56
Ja dit is hem!! En op deze foto zijn de vijf naalden niet omgenaaid, denk ik. Want na die vijf naalden begin je vrijwel direct met het inbreipatroon. Mooie foto trouwens. Heb jij hem ook gemaakt?
Bedankt voor je reactie en groetjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 10:57
Ik kan me voorstellen dat je er van baalt .

Je zou achter je boord een niet rekbaar band kunnen naaien in de kleur van het boord terwijl je het boord iets toegeeft .

Je zou ook steken op kunnen nemen aan het begin van je pand en dan de andere kant op breien . Ik zou het dan denk ik in 1r 1av doen . Eventueel er een dubbel boord van maken als je het in gerstekorrel wilt houden
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ollekebolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 10:58
Dank voor het compliment Hulten!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 11:01
neenee, foto gewoon gepikt op het internet.

misschien zo'n elastiekdraad in de verkeerde kant, rij per rij door de averechte steken halen(dus 5 rijkes)

en in het voorpand dan ineens meebreien.

Ik heb ergens gelezen dat er veel mensen zijn waar het een jaaaaarenproject is geworden.

Hij is wel heel knap.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 11:01
http://www.ravelry.com/patterns/library/chinese-rose-jacket  
Ik denk niet dat je een fout hebt gemaakt.
Dit is volgens mij is dit het patroon. Ik heb naar de projecten gekeken. Niemand heeft het probleem beschreven. Bij sommigen kun je het wel een beetje zien. Ik denk dat de gerstekorrelrand te licht is voor dat zware inbreiwerk. Alles is immers dubbel. Daar hebben randen altijd een probleem mee. Wacht af totdat je het geheel geblockt hebt. Is het dan nog niet naar je zin heb je 2 mogelijkheden. Je zou de opzet kunnen loshalen, de steken opnemen en er een stuk aanbreien in tricotsteek dat je later naarbinnen naait als zoom. De hele boord loshalen en de boord langer breien. Mij lijkt de 1e optie het mooiste omdat dan de dikte van de zoom meer in verhouding is met de rest.  (nog een 3e mogelijkheid: helemaal uithalen haha, stel je voor, foei)
Zelf heb ik het probleem gehad met een dwarsgebreid vest. Ik heb een zoom gemaakt en ik ben heel tevreden. Destijds heeft op Ravelry toen iemand geoppperd dat het ook aan het garen kan liggen dat je gebruikt. Bij een zacht losgetwijnd garen schijnt het sneller te gebeuren.
Bij dit vest was dus geen zoom bedoeld, maar ik vind het er goed uitzien. Bij de mouwen heb ik er met kreeftsteek omheen gehaakt. Dat werkte, maar bij de onderkant werkte het niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ollekebolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 17:06
Bedankt voor de reacties en voor het meedenken. Ik ga, als het achterpand af is, de onderkant verlengen en dat stuk dan naar binnen naaien, zoals iemand voorstelde. Ik twijfel nog over 1 recht 1 averecht of 2 recht 2 averecht. Maar tijd genoeg om hier over te dubben, ik moet nog zo'n 50 naalden breien. Per avond tien, meer lukt niet met al dit getel.
Maar het is leuk om dit te breien.
Groetjes, fijn weekend allemaal
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 17:25
Ik vind 10 toeren op een avond al heel wat met al dat tellen. Succes!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2015 om 17:26
Ik zou tricotsteek doen. Door een boordsteek te nemen wordt het misschien wat te dik. Misschien moet je zelfs af en toe een steek minderen, tricotsteek wordt breder dan gerstekorrel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns