Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tristar sm-6000 naaimachine

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tristar sm-6000 naaimachine
    Posted: 22 Maart 2016 om 11:29
Hallo,

Ik heb sinds vorige week een tristar sm-6000 naaimachine, om te leren naaien.
Maar nu weet ik niet hoe ik de draden erop moet krijgen. De foto's in de handleiding zijn erg onduidelijk waar ik dus niks uit wijs wordt.
Wie wil mij hiermee helpen, met eventuele duidelijke foto's.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 11:36
en de tekst samen met de foto's?
Want in de gebruikshandleiding staat ook geschreven uitgelegd hoe het moet.
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 12:36
Daar wordt ik ook niet veel wijzer van
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 12:38
en staan er dan geen tekentjes met pijltjes of cijfertjes aan de punten die je moet 'aandoen' om de draad erdoor te rijgen?

https://www.gebruikershandleiding.com/Tristar-SM-6000/preview-handleiding-235516.html

Toen ik een naaimachine kocht (wel geen tristar) zat er al een rode draad doorgelust en dan was het goed opletten en het maar na te doen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 12:42
Boven of onderdraad ? En als het boven is, welk punt snap je dan niet ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2016 om 14:48
ga eerst eens op een blaadje de nrs opschrijven met daarnaast de betekenis van de nrs .

Dan ga je de Hoofdletters volgen en de uitleg die erbij staat . Eerst naar links dan naar B enz enz . Als je de stippellijn volgt kan het haast niet mis gaan

De stippellijn geeft soms ook aan een draad die binnenin loopt .
Dit klinkt misschien gek,maar mijn dochter had een stippellijn = draad die aan de buitenkant liep ook maar gewoon met een bochtje aan de buitenkant laten lopen . Ik spreek dus uit ervaring .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 09:12
Kun je de foto's niet scannen en vergroten? Misschien zie je dan duidelijker wat er moet gebeuren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 10:04
Het is de bovenrand. En het punt wat ik niet snap is
* de draad door de lage geleider van achter naar voor
* Breng de draad door de draadprotector
* de draad door de naald van voor naar achteren.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 10:34
als je op het kleine tekeningetje ziet naast de naaimachine waar je de letters allemaal op vind, dan zie je dat er onder de 'bak' zogezegd een 'pinneke of een oogske' denk ik steekt en daar moet je de draad achter steken en terug naar voren
dan zie je aan de zijkant van de arm waar de naald aanhangt een haakske en daar moet je de draad achterhaken en dan door de naald en de draad moet je van voor naar achter door de naald steken.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 10:52
Ik heb in een ver verleden ook eens een naaimachine aangeschaft.
Dat gedoe met die draad en het spoeltje vond ik zenuwslopend gefriemel, dus ik heb hem gauw weer de deur uit gedaan. 
Was er toen maar een Hobbydoos geweest..........Cry
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 11:54
Ik heb het zover gekregen dat ik de draad door de naald heb gedaan. Toen een stukje geprobeerd, maar sprong de draad na een tijdje er weer uit.
Wat is het verschil tussen onder en boven draad? En moet het er allebei inzitten?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 11:59

Als je een t-shirt aanhebt pak dan even de boord vast aan de buitenkant zie je stiksel aan de binnenkant ook. De buiten en binnendraad

is niet dezelfde - de ene komt van het spoeltje, dat onder je naaiwerk in de machine ligt en de ander komt van boven van je klos met garen.
Als het er niet allebei in zit kun je die draai zo weer uit je werk trekken, een van de dozen zegt ook dat je beter kunt leren naaien
cirkels enzo - door eerst zonder draad te oefenen.
Maar je boven draad is dus gelukt, nu het spoeltje er op de juiste manier inleggen . . .
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 12:34
Dank je voor de uitleg. Alleen sprong bij mij de boven draad er na een paar keer weer uit. Wat kan ik hier aan doen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 12:34
https://www.youtube.com/watch?v=gclkCmz1Fy8

misschien heb je hier wat aan en anders efkes verder goegelen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 12:35
als hij afknapt wil dat zeggen dat je toch ergens de draad er niet goed ingeregen hebt en dat kan al zijn bij het bobijntje dat je er bovenop zet dat daar de draad aan de verkeerde kant vertrekt.
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 12:44
De draad springt dan weer uit de naald. Voor de rest zit hij volgens mij overal wel goed.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 12:59
heb je het eindje dat uit de naald komt ver genoeg getrokken, dus een lang eindje draad? want de naald gaat op en neer en neemt die draad mee en als het losse eindje niet ver genoeg erdoor zit dan wordt dat uit de naald getrokken.
Dus de draad door de naald van voor naar achter en dan een stukje (ongeveer een 10 cm) verderdoor trekken
Back to Top
Marijke01 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marijke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 13:08
Oké ik zal het nog een keer proberen.
Dank jullie wel allemaal voor de uitleg.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 13:28
Ik heb geleerd (ooit lang geleden) allebei de draden iets verder trekken, dan met de hand heel voorzichtig de eerste paar steken maken
Zodat je ziet dat de draad pakt. Die uiteindes hou je vast zodat de naaimachine jou niet te slim af is, als dat gelukt is kun je verder - als de
draad dan knapt - zit of de draad ergens fout of staat de spanning verkeerd ingesteld - maar dat zal weer in het boekje staan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2016 om 15:07
Als je begint te naaien beide draadeinden vasthouden bij de eerste drie of vier steken. Zet eerst de naald in de stof, terwijl je ze vasthoudt. Dan voorzichtig beginnen te trappen of eerst met het wiel een paar steken doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns