Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hoe begin je met weven?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Regina1 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regina1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hoe begin je met weven?
    Posted: 11 Augustus 2016 om 17:05
Ik heb een vraag,ik heb een weefgetouw met gespannen draad.Ik pak een bol wol en knoop het wol rond het "latje".Als ik dan ga weven moet ik de hele bol opmaken,snappen jullie mijn probleem? Hoe begin ik nou goed?
Groetjes van Regina
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 18:21
ik denk dat je een deel rond het latje moet winden en dan kan je weven tot die draad op is. Vastknopen en dan terug rond het latje winden en vastmaken enz..... Er zijn van die doorsteekdingen waar een spoeltje inzit waar je de draad kan op opwinden. Maar ik denk dat je toch altijd op verschillende punten knopen hebt.

En als je het echt uit 1 bol wilt doen denk ik dat je verschillende latjes moet maken zodat je die er allemaal kan doorsteken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 18:42
Er zijn op you-tube vast wel instructie filmpjes te vinden voor beginnende wevers

( Enne...beginnen met: Hallo ik ben Regina  wie wil mij helpen?  is wel zo beleefd)
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 20:34
je gespannen draad heet schering .

De draad die erdoor heen gaat is je inslag .
Als je een getouw hebt met pedalen kan je met behulp daarvan zorgen dat je je spoel tussen de schering door kan .Anders zal je het met de hand moeten doen . Vervolgens moet je je scheringdraden laten wisselen en gaat de draad vanaf de andere kant er doorheen . Als je je scheringdraden niet wil zien moet je je draden aanslaan met een weefkam
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2016 om 23:17
Originally posted by Regina1 Regina1 wrote:

.... en knoop het wol rond het "latje". 

Als jij het woord "latje" gebruikt, heb ik het vermoeden dat het om een kindergetouwtje gaat met een "twee-schachtssysteem". Klopt dat? Zelf heb ik er eentje met 3 bijbehorende "latjes". Daar wind ik de wol op en zoveel dat de bolling die daardoor ontstaat nog tussen de scheringdraden door kan. Wanneer het latje leeg is, kan je met dezelfde kleur weer verder door een nieuwe latje te vullen met wol. Als het lapje af is, kan je, net als bij een breiwerk, de losse draadjes aan de zijkant instoppen.  
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns