Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon omzetten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lolleke View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon omzetten
    Posted: 29 Augustus 2016 om 20:34
Hallo,
Ik heb dit patroon hier gevonden en zou dit graag breien op rechte naalden met een klassiek voorpand en achterpand.
Kan iemand mij helpen om dit om te zetten?
Bedankt
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:37
We zijn niet helderziend, welk patroon?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:38
Het zou helpen als bekend is om welk patroon het gaat.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lolleke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:44
Och, excuseer, te vlug gepost:
https://www.hobbydoos.nl/patroon/13632/tuniek-met-raglan-en-kabels
Back to Top
Lolleke View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lolleke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:49
Mij ook kort eens voorstellen.
Hallo, ik ben Isabelle en woon in West-Vlaanderen (Belgiƫ). Ik ben een fervent breister, haakster en ietwat in mindere mate naaister. Ik heb hier al veel patroontjes gevonden, voornamelijk voor mijn dochter. Dit patroon heb ik zelf omgezet van een rondbreinaald naar gewone rechte naalden: https://www.hobbydoos.nl/patroon/1610/muts.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:53
Even aanklikbaar gemaakt:  https://www.hobbydoos.nl/patroon/13632/tuniek-met-raglan-en-kabels  maar dit is niet de beschrijving dus, die moet via de mail aangevraagd worden.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 20:57
Als ik zo naar het plaatje kijk denk ik persoonlijkdat je zeker vanaf de armsgaten het beter rond kan breien.
Ik denk dat anders het fraaie effect van het ontwerp aangetast wordt.

Maar...dat is mijn eigen gedachte en gevoel hier over.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 21:34
hier is het patroon

Het wordt van boven naar beneden gebreid.

Als je het als een voorpand, achterpand en 2 mouwen wilt breien, zul je moeten uitzoeken efkes waar de markeerders komen voor de mouwen en het zo in vier delen opdelen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2016 om 21:40
Mag ik vragen waarom je niet in het rond wilt breien ?
het is nogal een klus om dit om te zetten .

Kun je niet met een rondbreipen overweg ?? Je zou dan kunnen overwegen om met 4 of 5 rechte pennen te breien
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2016 om 08:32

Wat een mooie trui, goede smaak hoor Thumbs Up 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2016 om 16:33
Als je dat patroon wilt omzetten naar twee pennen en aparte panden, dan kun je het mooie patroontje niet inbreien. En net zo goed een ander patroon uitzoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2016 om 18:38
Waarom wil je niet met rondbreinaalden breien?

Heb je het al eens geprobeerd? 
Ik zag er namelijk eerst ook nogal tegenop. Ben iets niet gaan maken omdat het op rondbreinaalden moest. Maar toen zag ik een patroon wat ik perse wilde maken, en uiteraard was dat ook op rondbreinaalden... Toen toch maar eens gaan proberen. En nu wil ik eigenlijk niet meer anders!
Ik vind het heerlijk om er mee te breien. Het liefste doe ik niet anders. Smile
Dus mocht dat het probleem zijn, dan zou ik echt aanraden gewoon eens te oefenen met rondbreien. Wie weet wil je daarna ook niet meer anders Wink

( Trouwens, ik ben begonnen met goedkope rondbreinaalden van de Zeeman.. of was het Wibra.. Nouja in ieder geval vond ik die niet fijn breien. De steken bleven hangen in de overgang van naald naar draad. Vreselijk, had het bijna opgegeven. Toen toch maar (duurdere) naalden van KnitPro gekocht en daar ben ik nog altijd superblij mee. Inmiddels al een hele verzameling haha)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2016 om 20:41
In een klassiek patroon heb je andere mouwinzetten, deze kabel komt juist zo mooi uit omdat het op een raglanmouw gestoeld is.
Als je het dan omzet zou ik het altijd nog naar raglan proberen om te zetten, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik daar het nut niet zo
van zie, waarom zou je 2 panden en 2 mouwen breien en dat vervolgens in elkaar moeten klussen terwijl je het blijkbaar ook in ene breien kunt ???
Als je er tegenop ziet, dan moet je lekker op de doos blijven en dan helpen we je gaande weg - steeds als je op een moeilijk punt bent.
Ik heb hier al hele mooie dingen gemaakt zien worden door beginnelingen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns