Kan iemand mij vertellen hoe ik het moet breien? |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 04 September 2016 om 16:58 |
Ik ben aan het breien maar kom er niet uit
Ik heb 37 steken op de naald staan en moet dan de volgende naald breien 35 ribbels,keer 33rib keer, 31 rib keer, 29 rib keer, 27rib, keer,25rib, keerribbels tot het eind Hoe moet ik de ribbels breien? Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik het moet doen Alvast bedankt voor het lezen |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tja Niania....
Ik heb me ooit eens vergist en ik dacht dat ik toch wel een ervaren breister was/ben. Ik ging (en ga) er van uit dat een ribbbel alle naalden recht, dus heen en teruggaande naald recht, Dan krijg je een ribbel in de breedte van het werk. In dat patroon waar ik mij had vergist bedoelde ze met ribbel één steek recht, één steek averecht. Wat ik ken als boordteek 1 Bij éen steek recht, éen steek averecht krijg je een soort van ribbel in de lengte. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ribbels is alle steken recht zowel in de heengaande als in de teruggaande pen . Je breit dus 35 steken recht en dan keer je en je breit weer recht .
Ik weet niet wat het moet worden ,maar zoals het er staat brei je dan 33 steken dan houd je er dus twee over . Staat er nergens dat je de teruggaande pen helemaal moet breien en vervolgens 33 steken enz enz . In ieder geval is ribbels breien alle pennen recht . Als het nog niet duidelijk is roep je maar weer |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee ik ben het met laotse eens dat het 1 recht en 1 averecht is
Maar ik kom elke keer verkeerd uit Ik moet er denk maar een nachtje over slapen |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als het 1 recht 1 av is zit je met een oneven stekenaantal . Je eindigt dan met 1 recht na 35 steken . Je moet dan weer met 1 av beginnen als ik het goed begrijp .
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb 37 steken op de naald staan en moet dan de volgende naald breien 35 ribbels,keer 33rib keer, 31 rib keer, 29 rib keer, 27rib, keer,25rib, keerribbels tot het eind. En moet je dan de andere steken tricotsteek breien? Of ben je giganties aan het minderen, omdat he steeds 2 steken minder hebt. Zoals jij het nu omschrijft, Niania denk ik dat je een soort van driehoekribbels in je verder glad breiwerk krijgt. Met glad bedoel ik dus tricotsteek, één naald recht, één nald averecht. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
niania
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben aan het minderen voor een vleugel van een vogeltje
Ik ga kijken of ik een scan kan maken zodat je het kunt zien |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Oh, dan begrijp ik die minderingen wel hoor!
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ribbelsteek is inderdaad normaal gezien alle steken altijd rechts breien.
1 r 1 av is een boordsteek. en je moet gewoon 35 rechtse breien, keren, 33 rechtse, keren, 31 rechtse, enz. En moet je als het af is het niet dubbelvouwen? |
|
|
|
niania
Post Options
Thanks(0)
|
ja bep maar in dit patroon is het echt dat je 1 recht en 1 averecht moet breien dat weet ik zeker
ik zie het op het plaatje en ik heb het al een keer eerder gedaan in het vogeltje de pimpelmees maar ik ben vergeten hoe ik het nu moet doen |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
als het echt die boordsteek is dan is het dus 1 recht; 1 averecht tot het einde (37 st.)
je keert en breit de steken zoals ze zich voordoen, dus als je een averecht ziet dan brei je averecht, zie je een rechtse dan brei je een rechtse, totdat je 35 steken hebt gebreid. Je keert weer en breit weer een averechte als je een averechte ziet, en een rechte als je een rechte ziet tot je er 33 hebt gebreid en zo doe je voort. |
|
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het plaatje gezien.
Deze ribbel is inderdaad de boorsteek 1. Je breid dus 1 recht, 1 averecht, de boordsteek. Dat noemen ze hier de ribbel, omdat het duidelijk als ribbel te zien is op de foto. Als ik het goed bekijk en begrijp, laat je de geminderde steken rusten en aan het eind werk je ze af met een gehaakt picootje? Daarna dubbel vouwen en langs de picootjes vast naaien. Het wordt een SCHATTIG vogeltje!! |
|
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Ik hoop dat ik het duideljke heb uitgelegd.
|
|
|
niania
Post Options
Thanks(0)
|
ja dank je wel
veel plezier in Drenthe heel erg bedankt |
|
Lao-tse
Post Options
Thanks(0)
|
Het vogeltje.
Dan snappen bep en Mutti het ook beter |
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat is dat een prachtig vogeltje! Toch is het wel verwarrend dat er met "ribbel" verschillende dingen bedoeld kunnen worden. Ik kende ook alleen de volledig recht gebreide toeren zoals Mutti als eerste beschreef. Inderdaad zien de vleugeltjes eruit als "ribbels".
|
|
thian
Hobbywonder Lid sinds: 18 Augustus 2016 Status: Offline Points: 830 |
Post Options
Thanks(0)
|
heel leuk bedacht door de maker
je moet er even op komen echt schattig |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn zo'n uitleg maar ik heb altijd geleerd dat ribbelsteek de heen- en teruggaande naald recht breien is en boordsteek is 1 recht/1 averecht. De maker had dit wel even duidelijker kunnen aangeven maar het is een mooi vogeltje!
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Het is een heel mooi vogeltje en je ziet hoeveel een plaatje doet .
Het lijkt wel of je de steken die je laat rusten aan het eind veertjes moeten vormen |
|
niania
Post Options
Thanks(0)
|
de veertjes die moet je zelf nog breien door een pico randje te breien dat is voor mij nog een gekken werk daar ga ik me later een keer aan wagen ik doe nu bij dit vogeltje een pico randje haken staat ook heel er mooi |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |