Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eigen teelt

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eigen teelt
    Posted: 18 April 2017 om 15:08
Ik ben altijd wel te vinden om dingen uit te proberen. Nu heb ik dus een tijdje geleden wat plakjes tomaat in het zand gelegd om te kijken of daar plantjes uit zouden komen. De kern van een krop sla in een glaasje met water gezet en een de onderkant van een prei. Nu is het al aardig aan het groeien. Vind het wel grappig dat zoiets kan.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:16
Wat leuk!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:30
Wat een grappig probeersel. Dat van die slastronk kan je een beetje vergelijken met de aangroei van witlof. Alleen doordat je de sla in daglicht laat ontwikkelen, krijg wijduitstaande groene blaadjes. Naar de prei ben ik erg benieuwd.

Wat doe je met de tomatenplantjes? Die hebben op de duur wel ruimte nodig. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:33
Ik heb ooit gehoord dat dat ook zou kunnen met de bovenkant van een ananas, maar ja waar laat je in NL een ananas Geek
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:34
Tomaten deed ik ook wel, in huis ontkiemen en voortrekken en dan later naar buiten,
Ik nam daar het zaad van echt lekkere tomaat voor.

Als je het leuk vindt om dingen te laten ontkiemen kan je dat ook proberen met mangopit, of dadelpit en dergelijke.
Top van een ananas in de aarde zetten, dan groet daar ook een soort palmpje uit.
Enz... probeerdingen genoeg en heel leuk!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:34
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


Wat doe je met de tomatenplantjes? Die hebben op de duur wel ruimte nodig. 

De tomatenplantjes ga ik nog verpotten en dan na de ijsheiligen gaan ze naar buiten. Het zijn kleine trostomaatjes.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:35
Lollig topic, dit. Smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:38
Leuk om te zien dat dit soort dingen toch weer gaan groeien...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:39
Ik heb gewoon heel saai kers-tomatenzaadjes gekocht en daar half maart wat van gezaaid binnenshuis. Op dit moment heb ik 4 prachtige tomatenplantjes van zo'n 20 CM hoog die in het zonnetje staan te zonnebaden. Na 15 mei mogen ze in de volle grond.   
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:45
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ik heb gewoon heel saai kers-tomatenzaadjes gekocht en daar half maart wat van gezaaid binnenshuis. Op dit moment heb ik 4 prachtige tomatenplantjes van zo'n 20 CM hoog die in het zonnetje staan te zonnebaden. Na 15 mei mogen ze in de volle grond.   

Dat kan toch ook. Ik had toevallig nog 1 tomaatje over en heb die toen in plakjes gesneden en in het zand gelegd. Had nooit gedacht dat daar iets uit zou komen. Van prei wist ik dat wel.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:47
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:



Als je het leuk vindt om dingen te laten ontkiemen kan je dat ook proberen met mangopit, of dadelpit en dergelijke.
Top van een ananas in de aarde zetten, dan groet daar ook een soort palmpje uit.
Enz... probeerdingen genoeg en heel leuk!


Ooooooooooh, mango dat is ook erg lekker. Ga ik ook een keer proberen.


Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 15:49
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

 Had nooit gedacht dat daar iets uit zou komen. Van prei wist ik dat wel.

Een zaadje is een zaadje... of die nou uit een tomaat van de groenteboer komt, of uit een zakje van de zaadhandel. Ik heb ook wel eens zaad gezaaid dat ik aan tafel van mijn bord gehaald had. 

Heb jij ervaring met sla en prei in water te zetten? Het lijkt me dat de plant groeit vanuit de voedingsstoffen die hij nog in de stronk verzameld heeft. Zodra dat op is, zal de kwaliteit van de groene blaadjes achteruit kunnen gaan. Zet je die stronkjes nadat ze goed aangeslagen zijn dan ook weer in voedingsrijke grond? 
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 16:46
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


Originally posted by Jondala Jondala wrote:

 Had nooit gedacht dat daar iets uit zou komen. Van prei wist ik dat wel.


Een zaadje is een zaadje... of die nou uit een tomaat van de groenteboer komt, of uit een zakje van de zaadhandel. Ik heb ook wel eens zaad gezaaid dat ik aan tafel van mijn bord gehaald had. 

Heb jij ervaring met sla en prei in water te zetten? Het lijkt me dat de plant groeit vanuit de voedingsstoffen die hij nog in de stronk verzameld heeft. Zodra dat op is, zal de kwaliteit van de groene blaadjes achteruit kunnen gaan. Zet je die stronkjes nadat ze goed aangeslagen zijn dan ook weer in voedingsrijke grond? 


Ik heb hier nog geen ervaring mee. Had ooit ergens gelezen dat dit weer aangroeit en ik wilde dat gewoon eens uitproberen
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 16:50
Dit is leuk om met (klein)kinderen uit te proberen. Kan ook met een eikel of kastanje. Of een boon, hielden mensen die vroeger niet in de pennendoos?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 16:53
[URL=http://http://www.24kitchen.nl/news/nieuws/food/15-groentes-en-kruiden-die-je-zelf-opnieuw-kunt-laten-groeien][/URL]
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 18:41
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 20:14
ja dat is plezant. Ik heb zo een avocadoplant, maar heb juist in de link gelezen dat ik er een stuk zou moeten afgeknipt hebben.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 21:02
Inderdaad een interessante link. Ik ben al helemaal lekker gemaakt om eens champignons te proberen te kweken.  
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 08:07
Weer iets bijgeleerd,ik kreeg bij AH een moestuintje er zitten drie komkommers in ,zal mooi staan op mijn terrasje op drie hoog😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 10:33
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Weer iets bijgeleerd,ik kreeg bij AH een moestuintje er zitten drie komkommers in ,zal mooi staan op mijn terrasje op drie hoog😁
Kan har-stikke goed, in een grote pot met schotel planten, veel water geven en dan langs het balkonhek leiden.
Ik ben dol op komkommer Big smile
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns