Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenU zoekt, wij vinden ???

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 05 September 2007 om 22:48

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande.  Vind ook dat mensen zich op zijn minst moeten hebben voorgesteld.

Maar zeg nu zelf het is toch reuze makkelijk al die hobbydozen die (bijn) alles klaar hebben liggen .

odette
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 00:13

Voor dat ik hier lid was zat ik bijna nooit achter de computer. Deed alles met de patroonboeken die ik heb liggen.  Ik werk de iedere dag 6 uren op mijn werk met de computer en dat vond ik welletjes.  Ik wilde een centuur haken en daar had ik nu net geen patroon van en iemand had eens tegen mij gezegd ik zoek veel op via het internet.  Ik zocht en vond de Hobbydoos. Ik kreeg hier dadelijk hulp en een pagina met linken doorgestuurd. Er ging een nieuwe wereld voor mij open. Ik wist niet dat er zoveel te vinden was en dat er zoveel verwante zielen waren. Ik vond het allemaal interessant nieuwe mensen allemaal nieuwe creaties om te bewonderen. Ik vond gezelligheid en mensen die mekaar verder helpen tal van linken en patronen. Nu zit ik minstens 2 uur per dag op de computer forums en linken te bekijken en dingen te zoeken. Ik werd dan ook een blijvertje.

Ik stel me dan ook de vraag gaan we niet te sellectief worden een paar linken doorsturen en hulp bieden is soms zo vlug gebeurd. Ik was echt ook eerst een newbee en wist echt niet waar ik wat kon vinden.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 00:20

Ben blij met deze topic want ook ik zat er erg mee in mijn maag

De laatste dagen heb ik zelfs het forum om die reden een beetje gemeden omdat ik vervelende mailtjes kreeg van eendagsvliegen die ook graag de dvd's wilden hebben en boos waren dat ik ze niet toestuurde en zelfs een mailtje met als titel: vertalen aub.... .... Nou ja, zegt meer over hen dan over mij  Ik ben blij dat de "vaste kern" (en daar horen gelukkig ook een heleboel "newbies" bij die zich absoluut niet aangesproken moeten/hoeven te voelen!!!!!) eigenlijk allemaal hetzelfde erover denken.

De afgelopen dagen heb ik een paar dingen voor mezelf op een rijtje gezet (voor zover dat mogelijk is met mijn ene hersencel ) en stuur alleen nog dingen door of beantwoord ik vragen als ik daar tijd en zin (al naar gelang de vraagstelling) in heb. Dit geldt uiteraard niet voor de "vaste kern"!!!!!!!!!!!!! Ik vind het moeilijk om dit te moeten doen, maar ik moet ook aan mezelf denken

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 00:30
Nu ik dit zo lees van line en marike voelde ik precies zoals ik het bedoelde, alleen had ik het mss beetje onhandig neergezet... als je hulp vraagt en krijgt is dat mooi mee genomen, maar ga er niet van uit dat je hulp krijgt want niets moet en alles mag.. dus ook vragen en antworden staat vrij.. ook ik ga wat meer aan mijzelf denken en wat minder overalbijspringen... het is wel jammer om te merken dat het forum de laatste tijd anders is geworden kwa gevoel bij sommige mensen (maar dan spreek ik mss alleen voor mijzelf!!)
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 00:30

Ik stel me dan ook de vraag gaan we niet te sellectief worden een paar linken doorsturen en hulp bieden is soms zo vlug gebeurd. Ik was echt ook eerst een newbee en wist echt niet waar ik wat kon vinden.

Ben het helemaal met je eens Line dat is ook niet het probleem denk ik. We kunnen op deze manier een heleboel mensen op weg of weer verder helpen en ik weet zeker dat we dat ook gewoon blijven doen (als ik naar mezelf kijk zeker ) maar dan met het verhaal van de eendagsvliegen in het achterhoofd...

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 02:54
En zelfs al komt hier iemand alleen naar een patroon zoeken en wil iemand anders dat door mailen: heb blijft een kwestie van beleefdheid om op de één of andere manier te laten weten dat je het patroon ontvangen hebt en dat je even een bedankje stuurt. Als iemand mij een patroon mailt mail ik even terug met een bedankje. Kleine moeite, groot plezier voor de verzender.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 07:45
Als iemand, zelfs bij haar eerste bezoek, voor de tigste keer hetzelfde linkje toegestuurd krijgt dat al in tigvoud op deze site staat, is dat natuurlijk geen probleem. Éen van je favorieten kopieren, plakken, klaar.

Maar opsturen en inscannen van spullen, vertálingen zelfs (die kosten echt onnoemelijk veel werk). Daar ben ik echt heel erg selectief mee.Zelfs naar veel mensen mailen is best een heel gedoe, al staat het al op de harde schijf. Linkjes hebben dan ook echt mijn voorkeur.

Van het verhaal van Marieke schrik ik écht. Hoewel ik (via mijn site) ook al eens van wildvreemden verzoekjes voor patronen heb gehad, terwijl ze niet eens een berichtje in mijn gastenboek zetten ! (Dat doe ik dus ook niet meer, pas als ik ze naam herken uit mijn gastenboek.). Ik doe graag iets voor een ander, maar niet omdat ie lui, gemakzuchtig of gierig is, sorry !
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 07:59

Het is vaak een kleine moeite om te helpen, soms heb je dingen al op de pc staan. Maar het blijft natuurlijk niet leuk als iemand dan niet reageert of nog eens terug komt op het forum. Wat mij ook opvalt is dat af en toe iemand gewoon zonder voorstellen een vraag om patroontjes plaats en dan gelijk bij meerder topics.

Ik denk ook dat het heel erg af hangt van de vraag, soms zijn het heel kleine dingen en soms zijn het makkelijk te vinden dingen op internet (maar misschien is die gene wel niet handig met google), een paar linkjes doorsturen is tenslotte zo gebeurt.

Ik weet dat ik het ook heel leuk vond toen ik als newbie het patroon van het hoofddoekje van Joke doorgstuurd kreeg.

Het is een ander verhaal als het gaat om boekjes inscannen, patronen vertalen, cd's met patronen of dure gekochte patronen doorgeven. Maar dan nog is het aan ieder voor zich om te besluiten of die wel of niet wil helpen. Ik denk niet dat je een regel kan maken van minstens zoveel berichtjes voordat je patronen mag vragen.

Maar als je een beetje dit forum doorleest kan je zoveel linken en patroontjes vinden. Met al die 'vrij' gegeven dingen kom je al een heel eind als nieuweling.

odette
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 08:28

ben geschrokken van het verhaal van Marike,dit kan natuurlijk niet!!

het is prettig om nieuwe mensen te helpen,tenslotte moet je ergens  beginnen.en ben je blij dat er een reactie komt,ik ben erg slecht in google,ga dus ook niet zoeken voor iemand,alleen als het bij mijn favorieten staat,geef ik het door.

Maar een bedankje blijft leuk,en marike ,ik had je al gemist,jammer dat dit de reden was.Laat niet met je lopen,en denk aan jezelf,dit geld natuurlijk ook voor iedereen.

Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 08:40
Hihi Corry... komt wel goed hoor!!!
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 11:46
Marike wel blijven komen hoor anders komen we je halen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 13:13
Het is allemaal een kwestie van normen en waarden. Ik ben de vaste dierenoppas in de buurt. Soms bellen mensen me pas op als ze gepakt en wel klaarstaan om weg te gaan, of zelfs al onderweg in de auto. En als ik dan naar de diertjes ga, ontbreekt er eten of kattegrit. Dat moet ik dan bij ons thuis halen of kopen. En als ze dan weer thuis zijn, melden ze dat niet even, dan tref je ze 's morgens in hun huis aan. Vind ik niet leuk, maar ik doe het voor de beestjes, niet voor de mensjes. Het lijkt wel of de omgangsvormen de laatste jaren veranderd zijn. Zou dat door de moderne communicatiemiddelen. zoals mobieltjes en Internet komen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 14:51
Ik zit hier bij elk berichtje wat ik in dit topic lees iets witter te worden (en dan niet omdat ik niet lekker ben maar meer omdat ik me schaam voor dat soort mensen en dingen.) Een bedankje is toch het minste wat je kan schrijven als iemand zo lief is om wat voor je op te zoeken of je ergens mee te helpen. Maar het lijkt af en toe wel alsof dat iets smerigs is bij sommige mensen.
Groetjes Teunie
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 17:31

het is de tol van het succes, vrees ik... Het is een kwestie van beleefdheid en respect voor een ander... Soms is dat ver zoek...

ik snap marike dan ook heel goed, zoiets slaat je echt even uit je lood... 

Gelukkig kan het ook anders! Ik heb hier alzoveel lieve mensen leren kennen waarvoor ik erg blij ben! en als er dat nog meer worden: zoveel te beter dan!

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 18:49
eigenlijk is dit forum voor mij méér dan alleen patronen vragen. Het is echt, zoals al gezegd geweest werd door...*ben naam even vergeten, sorry*...dat het hier is alsof je in een huiskamer terecht komt waar iedereen gezellig praat met elkaar. Zo voelt het ook voor mij aan. Ik heb een aantal patroontjes en vertalingen gekregen waar ik zeer dankbaar voor ben. Nu ben ik weer bezig met mijn studie en verhuis waardoor ik minder tijd heb om echt te haken. Maar dit forum probeer ik wel nog dagelijks bij te houden. Het is voor mij een thuiskomen in de haak- en breiwereld en ik kom hier gewoon graag om te praten.
een top-forum is dit!
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 19:21
Ik heb hetzelfde! Moet gewoon elke dag eventjes kijken en bijkletsen. En lieve mensen, we moeten ons niet laten ontmoedigen door de zgn. "eendagsvliegen". We hebben een gezellige club met elkaar, laten we dat gewoon zo proberen te houden.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 19:28

Originally posted by miep miep wrote:

Ik heb hetzelfde! Moet gewoon elke dag eventjes kijken en bijkletsen. En lieve mensen, we moeten ons niet laten ontmoedigen door de zgn. "eendagsvliegen". We hebben een gezellige club met elkaar, laten we dat gewoon zo proberen te houden.

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 19:55
mee eens!!!!
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 19:58
Ook ik heb het "huiskamergevoel" en ben blij dat ik het toch even kwijt kon  want ik zou het forum niet willen missen!!!!!!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2007 om 20:34

Originally posted by Marike Marike wrote:

Ook ik heb het "huiskamergevoel" en ben blij dat ik het toch even kwijt kon  want ik zou het forum niet willen missen!!!!!!

en wij ons marike zeker ook niet!!!!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns