Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenUitslag scintigram

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2010 om 21:52

Vandaag een redelijke dag gehad. Zitten ging erg goed. Helaas vanavond erge rugpijn. Weer in bad geweest, maar ik merk nog niet echt verlichting. Er zit nu ook een soort brede strook pijn in mijn bovenrug.

Hoop dat het morgen een beetje weg is, heb een drukke en lange dag voor de boeg.

De arts heeft ook het woord hernia laten vallen... Een aantal personen die ik nu spreek en vertel van mijn pijnen denken daar ook aan...


Meia: Bij de diclofenac heb ik geen maagbeschermer. Heb gelukkig geen last van mijn buik als ik die slik.
Tramadol heb ik voor kortdurig gebruik gekregen, heeft me 1 dag geholpen daarna kwam de pijn erdoor.
Vanaf morgen mag ik geen pijnstillers meer gebruiken vanwege de fysiotherapie die maandag begint.

Dames, dank jullie wel voor de lieve woorden en de tips!

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2010 om 09:33
Zo als je zegt kan dat wel wijzen op een hernia ,maar dat je dat bij ons hebt moet men eerst fysio en dat niet helpt spuiten 3 maal en als dat niet helpt operatie maar dan ben je al 4 à5 maanden ver .Zo is er een vriendin van mij ool die stappen ondergaan en die word maar eerst geopereert in maart
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2010 om 10:04

Ik heb nu ook eerst fysio, 4 maart de scintigram waar 15 maart de uitslag van komt. Misschien dat er dan iets uit komt.

Vannacht een rotnacht gehad, het duurde lang voordat ik in slaap viel door de rugpijn. Voor half 6 was ik alweer klaarwakker. Nu met die rugpijn kan ik niet blijven liggen. Maar ja wat moet je om half 6 uit je beddoen?? Heb op mijn bureaustoel een boek gelezen en een sudoku gedaan daarna maar weer even het bed in; met erge pijn... Half 10 werd ik weer wakker maar de pijn is helaas niet te harden. Heb om 6 uur vanmorgen toch 2 paracetamol ingenomen. Neem er straks een diclofenac bij terwijl ik eigenlijk vanaf vandaag niets meer mag nemen.
Maar zo kom ik de dag anders echt niet door!! Zeker niet met de gladheid en sneeuw die er nu ligt bij ons...

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2010 om 10:25
Balen hoor. Eerlijk gezegt kwam bij mij het woord hernia ook in gedachten. Maar ik wilde je niet iets op de mouw spelden en je ongeruster maken dan je al was. Ik hoop maar dat de fysiotherapie helpt maandag. Sterkte!
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2010 om 14:23
Veel sterkte voor maandag
Back to Top
thelo View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Januari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 224
Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2010 om 14:19
heel veel sterkte Ennas voor maandag
groetjes thea
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2010 om 23:34
Dank jullie wel!
Hier gaat het minder, heb weer heel veel pijn. Vooral in mijn rug. Mijn voet was gisteren blauw, toch een teken dat de PD niet geheel weg is...
Morgen alles melden bij de fysiotherapeuten en hopelijk weet ik dan meer.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 14:08

Ik ben vanmorgen naar de fysiotherapeuten geweest. Het blijken inderdaad verkrampte spieren te zijn. (on)bewust ben ik zelf mijn spieren gaan verkrampen in angst om PD.

Ze heeft me los gemaakt en dat heb ik nu ook als oefening meegekregen: Alles loslaten!!!
Ook heeft ze liever dat ik stop met fitness, daar ben je toch meer gefocusd op je spieren en dat zal voor mij een gespannen houding opleveren. Een `betere' sport zou voor mij pilates, zumba achtig iets zijn of zwemmen. Daar ben je meer op een ontspannen manier met je spieren bezig.

Een hele opluchting dus. Ze heeft me nu losgemaakt en (mijn tenen) gekraakt (au au au) maar het voelt al wat beter aan.

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 14:12
zo dat is wel geweldig nieuws, nu alleen het koppie leeg maken en lekker gaan zwemmen of gaan zumba dansen
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1139
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 16:04
Kun je een beetje handig van je fitnessabonnement af dan? Soms kun je het laten bevriezen tot je het wel weer kunt gebruiken, dan hoef je in de tussentijd niets te betalen. Zwemmen is heel fijn denk ik, vooral als het in lekker warm water is. Zie je het zelf een beetje zitten, veranderen van sport?

Maar het klinkt wel als goed nieuws! Lekker rustig aan doen, Sanne! Gelukkig heb je nu vakantie (of hebben juffen het druk in de voorjaarsvakantie?).
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 16:25

Originally posted by caelum caelum wrote:

Kun je een beetje handig van je fitnessabonnement af dan? Soms kun je het laten bevriezen tot je het wel weer kunt gebruiken, dan hoef je in de tussentijd niets te betalen. Zwemmen is heel fijn denk ik, vooral als het in lekker warm water is. Zie je het zelf een beetje zitten, veranderen van sport?

Maar het klinkt wel als goed nieuws! Lekker rustig aan doen, Sanne! Gelukkig heb je nu vakantie (of hebben juffen het druk in de voorjaarsvakantie?).

Volgens mij zit ik bijna aan het eind van het kwartaal voor fitness. Wat dat betreft zou ik dus makkelijk kunnen stoppen. Als ik daar Pilates wil gaan doen kan dat overgezet worden. Ook zou het volgens mij wel `bevroren' kunnen worden.
Veranderen van sport vind ik niet heel erg. Ik zal vast wel weer kunnen fitnessen en anders maar niet. Als de andere sport leuk/gezellig is, is het geen probleem.
Het is nu gewoon even alles bekijken hoe of wat.

Ik heb nu vakantie idd. Heb vorige week de klas niet gedraaid dus er is voor mij weinig nu te doen. Alles ligt al klaar voor na de vakantie. Kan nog wel wat voorbereiden voor het nieuwe thema maar heel druk heb ik het niet.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 17:49

wat fijn dat ze weten waar de pijn vandaan komt. dan kun je er aan werken.

doe het rustig aan en laat alles los.

 

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 18:35
Wat fijn dat ze het gevonden hebben ,op naar zumba dansen
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2181
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 19:29
wat fijn dat ze het gevonden hebben, nu op weg naar het herstel en het komt vast goed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 19:43
Wat fijn dat ze het gevonden hebben. Wel moeilijk omdat je dat verkrampen onbewust doet en nu bewust niet moet doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2010 om 20:47

goed dat je weet wat het is!!! wel uitkijken met zwemmen dat je een goede houding hebt, desnoods met toezicht van de fysio of zo? Ik deed het "fout" en ging mijn schouders verkrampen, ik zwem nu om en om buik/rug...

van Zumba hoor ik veel leuks vertellen, schijnt wel tof te zijn!

hoe is het nu met de pijn na dat losmaken? hopelijk morgen haalbaar!

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 02:21

Sanne, bij diclofenac horen ze standaard een maagbeschermer te geven tegenwoordig! Er om vragen hoor als je ze blijft slikken. Ik heb er maagzuur van overgehouden en het is wel 13 jaar geleden minstens dat ik ze slikte.

Als het je helpt kun je beter paracetamol en brufen samen slikken( brufen ook maar tijdelijk) en paracetamol dan als basis doorslikken.

Zwemmen is heel erg goed voor je spieren en het belast je lijf verder helemaal niet. Pylatus is misschien ook wel goed maar volgens mij ben je dan ook wel erg bezig met je spieren. Zuma zegt me niks maar fitness is idd wel erg spiergericht!

Sterkte ermee, wees maar blij dat het in ieder geval misschien geen Pd is.

     All you need is love.

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2010 om 09:08
Ik hoop dat de fysio aan gaat slaan. Heel vervelend allemaal.
Hopen dat zwemmen je goed doet.


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2010 om 12:54

Hier gaat het goed! Doe wel weer te veel.
Dinsdag naar Burgers Zoo geweest, veel gelopen. Gisteren stof gezogen, gedweild en de was gedaan; Vandaag erge spierpijn.

Vanmorgen naar een pilatesles geweest om te kijken. Ik mag nog een keer meedoen, maar ik weet nu al dat dit niks voor mij is. Je bent wel ontspannen bezig met je spieren, maar er is weinig/geen contact met anderen en ik heb het idee dat ik mijn energie niet kwijt kan.

De vrouw in Al.mere waar ik logeer zit op hockey. Daar ga ik ook een keer kijken of dat misschien iets is voor mij.
Paardrijden en tennis trekken mij ook wel weer, het lastige is dat ik alleen vrijdagavond, zaterdag, zondag en maandagochtend/middag tijd heb in L.eusden, de rest ben ik in Almere. Maar ook in Almere ga ik rondkijken!

Zwemmen heb ik nog niet gedaan, vind het wel leuk om te doen. Weet alleen niet of ik het leuk vind om een heel uur alleen te zijn en alleen baantjes te gaan zwemmen.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2010 om 13:41
Blij dat alles zo goed meevalt
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns