Ventjes |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 Juni 2018 om 17:00 |
Iemand een idee hoe deze gemaakt zijn ?ik ben vriendschapsbandjes aan het maken en kwam deze tegen ,ze zijn te koop ,maar zou ik die int klein kunnen maken ...iemand ervaring of idee?
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk. Ik denk dat ze op een soort van weefgetouw gemaakt zijn. Vroeger heb ik zoiets wel eens gezien als knutselding voor kinderen. Je hebt ook bandweef apparaten,maar daar wordt veel fijner garen voor gebruikt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het kan ook vlechtwerk zijn, eerst de benen vlechten, dan op de zelfde draden het lijf weven en dan een knoop, die de haken vormt. De armen ook vlechten.
Dit kun je samen met je kleinkinderen uitzoeken in de vakantie. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik moest uitvinden om dit na te maken, zou ik langwerpige stukken karton knippen. Daar inkepingen in maken om de lange draden (schering) op te spannen en van achteren vast te knopen. Dan zou ik de lijfjes weven met een stopnaald: draadje op, draadje neer... Als dat de goeie lengte bereikt heeft, kunnen de scheringdraden van de achterkant op het karton losgehaald worden en gevlochten. Dan armen er aan vast maken en oogjes erop.
Bij de meest linker pop met blauwe scheringdraadjes, zie ik lussen bovenaan. Dat zou ook nog kunnen betekenen dat je een dwarshoutje neemt waar een bepaalde hoeveelheid spijkers ingeslagen wordt (in dit geval 6) waar je die scheringdraden omheen lust en dan naar beneden laat hangen. Bijvoorkeur met verzwaring onderaan want dat weeft makkelijker. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik deed vroeger met de kinderen ( basis school) op school .
Je gebruikte rondhout en op de een of andere manier schoof je dat op . Ik had zowel jongens als meiden in de klas . De jongens zaagden de stokjes op lengte en aan een eind boorden ze er een gat door . De andere kant slepen we met de elektrische puntenslijper een punt . De draden gingen door de gaatjes en je legde ze plat naast elkaar Tussen de houtjes ging het weefwerk en dan schoof je het naar beneden t over de draden totdat je dat matje kreeg Dat vlechten heb ik nooit gedaan ,maar ik denk dat je dat met de draden die aan de boven en onderkant er boven en onder uitstaken wel kon vlechten De armpjes zullen wel met losse draden gevlochten zijn . Hoe het precies |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb even op google gekeken ,daar noemen ze het stokjes weven en i.p.v. houtjes doen ze het met rietjes .
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Stokjes weven! Ik doe dit op m'n werk met kinderen, erg leuk.
Maar oogjes erop plakken was ik nog niet op gekomen!
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt ,inderdaad met de kids is uitpuzzelen.....de vakantie gaat te kort zijn met die ideetjes ....ze zullen weer zeggen ,alez oma ken je dat niet het is toch poepsimpel🤣😫
|
|
|
~By MG~
Groupie Lid sinds: 26 Juni 2018 Status: Offline Points: 53 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een grappige mannetjes!!!
Ik zou ze weven, tussen door los draad vast knopen voor de armen en vlechten. De benen vlechten van de weef touwtje, zo ook de haren. Ogen erop plakken en klaar....toch?!!
|
|
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een super leuke poppetjes had ze ook nog nooit gezien...
Maar dit is echt leuk om te doen met kinderen... |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat je zulke platte mannetjes ook kunt haken of breien met alleen rechte naalden. Beentjes en armpjes punniken. Dan zijn het onderzetters en dan zien ze er geplet uit met een glas er op.
|
|
wat rozengeur. |
|
pareltje2011
Post Options
Thanks(0)
|
Ja Machtelt punnikken daar was ik nog niet opgekomen
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Als je geen punnikklosje hebt, kun je ook slierten breien op twee naalden zonder knop. Je zet twee, drie of vier steken op en breit alleen recht, maar je schuift de steken telkens naar de andere kant van de naald. Draad goed aantrekken, dan trekt hij naar binnen in het koordje en dan lijkt de sliert gepunnikt.
|
|
wat rozengeur. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ontzettend leuk gemaakt zeg!
|
|
pareltje2011
Post Options
Thanks(0)
|
Knap idee machtelt👍
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
leuk idee
|
|
oant Sjen
|
|
handwerkjuffie
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2016 Locatie: Gld. Status: Offline Points: 623 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ze zijn wel heel grappig! Misschien eerst de vlechten gemaakt, op het punt waar het 'weefgedeelte' moet gestopt, draden uit elkaar en toen doorgegaan met weven tot bijna bovenaan, en daar de bovenkant geknoopt? Ik heb ook onlangs iets op internet gezien, maar weet niet meer hoe de techniek werd genoemd: daar werd een soort breivork of zo gebruikt, zeg maar twee lange staven, bovenkant open, en onderaan verbonden met een ronding, dus een soort u met lange poten. Misschien is zoiets ook geschikt om deze poppetjes te maken? Weet iemand hoe die techniek heet? Ik kom er niet meer op. Ze maakten op die manier een aantal 'stroken' (eerst garen van links naar rechts om die vork heen, dan draaien, en dan in het midden vasthaken, zo krijg je een soort reep die in het midden dicht is en links en rechts lussen vormt) en later werden die aan elkaar gezet, zodat er een vest, rokje, sprei o.i.d. van kon worden gemaakt.
|
|
handwerkjuffie
Hobbywonder Lid sinds: 25 Augustus 2016 Locatie: Gld. Status: Offline Points: 623 |
Post Options
Thanks(0)
|
Haha, net geplaatst en inmiddels is het me te binnen geschoten: was meer een soort haaktechniek: guimpen. Ik was het hier tegengekomen voor degenen die het leuk vinden: |
|
pareltje2011
Post Options
Thanks(0)
|
Lijkt me niet simpel maar ga het toch proberen heb al verschillende ventjes maar het juiste wil nog niet lukken ,vandaag logeer ik bij de kleinkinderen, zal ze eens wat wol geven wie weet.?.
|
|
|
siska_c
Newbie Lid sinds: 20 Juni 2018 Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat ze rietje gebruiken om op te weven, met de draadjes er door heen.
|
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |