Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verjaardagstrui

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verjaardagstrui
    Posted: 07 November 2017 om 19:29
Hier is dan de trui die mijn man op zijn verjaardag krijgt. Vanmiddag heb ik 'm zelf even gepast zodat ik kan zien hoe de trui bij hem zal staan. Veel kleurtjes waar ik hem ongetwijfeld heel blij mee maak. Dus ook veel draadjes ingestopt... Het dichtnaaien heb ik ook, voor zover mogelijk, op kleur gedaan. De kleuren van het achter en voorpand lopen netjes door, de mouwen zijn symmetrisch, maar de strepen van de panden en de mouwen zijn bewust niet aansluitend gemaakt. 


Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3618
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 20:06
een waar kunstwerk
daar zal je man heel blij me zijn
 
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 21:13
mooie trui ben benieuwd de reactie denk dat die er wel blij mee zal zijn
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 21:18
Mooi, kleurrijk
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 22:02
Wauw leuk! Wat een werk
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 22:47
Mooi werkstuk!
Ben echt benieuwd naar zijn reactie!


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 05:11
heel mooi!Thumbs Up
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 08:26
Hij is echt leuk geworden zeg...
Maar als ik al denk aan al die weg gewerkte draadjes ...
Het eindresultaat is echter fantastisch...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 08:39
Bedankt voor jullie gezellige berichten.

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte over zijn reactie... maar dat duurt nog 3 weken. Ik moet zo oppassen dat ik niet per ongeluk mijn mond voorbij praat.

Het draadjes instoppen was inderdaad een "kleurenfeest". Maar er is nog een voordeel: ik ben een kilo aan wolrestanten kwijt. Een indirecte vorm van je huis opruimen dus.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 08:46
heel mooi gebreid.
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 09:10
Heel mooi en echte winter kleuren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 10:52
Indirecte vorm van huis opruimen...hahahaha...
Die moet ik onthouden als er weer eens gezegd wordt dat het huishouden er ook nog is...
Zelf dan ook al goed aan het opruimen geweest 2,5 bol garen in de afgelopen 3 dagen dus das echt opruimen...
Ssstt...vandaag weer nieuwe halen kom te kort voor mijn project...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 11:03
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Zelf dan ook al goed aan het opruimen geweest 2,5 bol garen in de afgelopen 3 dagen dus das echt opruimen...
Ssstt...vandaag weer nieuwe halen kom te kort voor mijn project...




Dat is pas dweilen met de kraan open, he. Maar we hebben het natuurlijk over een hobby en daar mogen van genieten.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 13:06
Ik vind het een hele prestatie, heb je voor- en achterkant tegelijk gebreid ? Of heb je heel precies het aantal naalden bijgehouden ?
Des te langer ik er naar kijk des te mooier vind ik de trui Thumbs Up
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 13:56
Bedankt, LW.   

De panden heb ik afzonderlijk gebreid, want ik heb maar een stel pen 5. Wel heb ik vooraf een kleurenschema en een exacte gewichtsverdeling gemaakt met behulp van een brievenweger. Het tellen van toeren binnen elke kleur was heel makkelijk. Als een restant bijvoorbeeld 28 gram woog, maakte ik er direct al twee bolletjes van 14 van, bestemd voor een pand en een mouw. Van die 14 gram gebruikte ik dan 9 gram voor een pand en 5 gram werd gereserveerd voor een mouw.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 14:02
Knap van die trui ,maar nog knapper dat je je aantekeningen niet kwijt geraakt ben ,daar heb ik zo'n handje van .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 14:51
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Knap van die trui ,maar nog knapper dat je je aantekeningen niet kwijt geraakt ben ,daar heb ik zo'n handje van .


Het kwijt raken van aantekeningen is ook bij mij vaak aan de orde. Maar omdat deze trui stiekem moest, was ik verplicht telkens alles netjes op te ruimen, de aantekeningen zorgvuldig met een wasknijper te bundelen en het boeltje te verstoppen. Zelfs de afknipte draadjes mochten niet zichtbaar in de afvalbak.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 19:35
Leuke trui. Je hebt er een hele organisatie mee gehad. Je hebt dus waarschijnlijk ook een werkje gehad dat je deed als hij er bij was. Heeft hij zich niet afgevraagd waarom dat zo slecht opschoot?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 22:58
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Je hebt dus waarschijnlijk ook een werkje gehad dat je deed als hij er bij was. Heeft hij zich niet afgevraagd waarom dat zo slecht opschoot?


Geen extra werkje erbij genomen, maar een tafel vol met boeken en schrijfwerk waar ik heel hard mee bezig was als hij binnen kwam. Hij vroeg zich ineens wel af wat ik maandagmiddag op de haak en breiclub deed... Met een diepe zucht zei ik: "Oh, ik had nog wat verstelwerk te doen."
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2017 om 23:22
Wat zijn wij vrouwen toch eignlijk heksen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns