vest drops |
Reageer |
Autheur | |
JanetSimone
Duizendpoot Lid sinds: 31 Mei 2012 Status: Offline Points: 104 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 08 Juli 2015 om 21:40 |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=157&d_id=45&lang=nl
goedenavond, ik zit dit patroon te bekijken en zie iets vreemds. waarom moet je gelijk na de boord van het rugpand zoveel steken minderen? En halverwege het rugpand moet je aanzienelijk gaan meerderen. Wie weet wat voor effect dit heeft. Ik heb nog garen waar ik dit vest van kan maken, het voorpand mat de sjaalkraag vind ik prachtig. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik denk om een mooie boord te krijgen, die niet nauwer is dan de rest.
Dus mooi recht. en bijna halverwege dat minderen en meerderen is voor het zandloperfiguur dat wij vrouwen allemaal hebben. |
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht dat de korsetten afgeschaft waren buiten de Disney-films?
|
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Haha, ja dat dacht ik ook, ik houd meer van de a-lijn dat staat me beter. Kan ik dit patroon zo aanpassen dat het een a-lijn wordt, zo ja hoe doe ik dat met de meerderingen en minderingen. Kan iemand me dit vertellen?
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat je na de boord moet minderen omdat je op een dikkere naald, van 4,5 naar 5, moet overgaan. Aan de schematekening zie je dat het vest naar boven toe smaller wordt. Waarom je later die steken weer moet meerderen, geen idee. Zal met het losse model te maken hebben. Het lijkt meer een: Inwegkruipvest bij heel koud weer.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Lidwina is het een idee om die meerderingen halverwege niet te doen, zo krijg ik meer een a-lijn ,of zie ik dat verkeerd. Ik vindt namelijk de sjaalkraag zo mooi.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het hele patroon nog eens gelezen en bekeken, ook de opmerkingen die je helemaal onderaan kunt aanklikken. Over dit meerderen is er een vraag of het verdeeld moet, ja dus. Ik ben bang dat je niet uitkomt met de breedte als je niet meerdert. Ik denk dat die meerderingen in de taille zijn en niet opvallen als zijnde breder worden van het vest. Het is over de hele breedte verdeeld en niet geleidelijk aan de zijkanten. Houdt die opmerkingen bij het patroon in de gaten, lijken mij handig bij kraag en schouder.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
JanetSimone
Post Options
Thanks(0)
|
Hai lidwina, ik wist niet dat je ook naar opmerkingen en vragen kon op drops, ik heb een berichtje achtergelaten. Ik denk dat je gelijk hebt met bovenstaande, ben benieuwd wat drops hiervan zegt. Ik heb garen van schoeller en stahl felia in de grijze kleur, lijkt me prachtig om hiermee het vest te maken.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |