vest in kantpatroo |
Reageer |
Autheur | |
mergrite
Newbie Lid sinds: 09 Mei 2016 Locatie: thuis Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 Mei 2016 om 16:29 |
hallo! ik zoek hulp bij het dropspatroon 139-12 een vest in kantpatroon het telpatroon op zich lezen en breien vormt geen probleem maar in de toepassing wordt het telpatroon in 3 delen verdeeld waarvan je het middelste deel een aantal maal herhaalt. Daardoor vallen een aantal kruisingen en omslagen weg en zodoende de mooie steek. Waarschijnlijk mis ik een voor de hand liggende oplossing/verklaring. Is er een meer ervaren kantbreister die mij uit de nood kan helpen? megrite.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5580&cid=7
Zoals ik het lees valt er nikske weg. Eerst 6 steken ribbelsteek, dan die 3 van m1a dan tig keren m1b tot er nog 9 steken op de naald staan dan die 3 steken van m1c en dan de 6 ribbelsteken. |
|
|
|
mergrite
Newbie Lid sinds: 09 Mei 2016 Locatie: thuis Status: Offline Points: 3 |
Post Options
Thanks(0)
|
vest in kantpatroon het telpatroon heeft 14st: M1a 3st/M1b8st/M1c3st bij het opzetten herhaal je M1b 8,5 maal. in de 3de nld (goed kant) kruis je de 3de st v M1a met de 1ste st van M1b hoe los je dat op in de herhalingen van Mb1? Op de foto bij het patroon zie je duidelijk dat de combinatie doorloopt. Bij voorbaat dank mergrite
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als het mogelijk is, zou ik de voorpanden tegelijk breien, dan is dat spiegelen niet zo moeilijk. De mouwen ook, die worden dan even lang en even breed. Gewoon twee oude theepotten neerzetten met een bol garen erin en de naalden telkens zó draaien dat de draden niet verward raken. Het is zelfbedrog. Qua tijd win je niets, maar als je de laatste steken van voorpand of mouwen afkant, ben je klaar om het vest in elkaar te zetten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
de derde naald is m1b toch altijd 2 averechte en dan die 2 kruisen, weer 2 averechte en 2 kruisen tot op het einde dat je er weer 9 overhebt waarvan je bij de laatste kruising ene van m1c neemt, de 2 overgebleven breit en dan die 6 ribbelsteken.
Je moet in feite die m1a en m1c bezien als begin en einde van het echte patroon de m1b |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |