Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vest zonder knopen met gedraaide boordband

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vest zonder knopen met gedraaide boordband
    Posted: 16 Maart 2017 om 19:52

behalve aan de hals/nek en voorpanden. Dus in feite alleen onderaan en aan de mouwen.




met een eigenaardig draadje bestaande uit 48%katoen en 52%acryl



en een fantasiesteekje

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 21:13
Tsjonge Bep... dit lijkt wel cryptisch breiwerk. Allereerst: prachtig! Clap Heb je bovenaan de sluiting een broche zitten of is het geborduurd? In ieder geval is het een heel subtiele blikvanger.

Maar ik snap er nog niet alles van:
--- zonder knopen, blijft het vest altijd open hangen?
--- wat is een gedraaide boordband?
--- het draadje op de 2de foto lijkt gehaakt. Is het dan een soort (gehaakte) koordwol?
--- het fantasie-steekje, zijn dat telkens een groepje "luie wijven-steken" die er tussendoor zitten?



Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 21:24
wat een mooie steek en is een prachtig vest geworden
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2017 om 23:24
Ik heb er een broche opgestoken omdat het toch enigszins toe zou blijven. De rest hangt open. Op mijn lijf, dat toch een paar maten groter is dan die paspop, ziet het er zo uit :


die gedraaide boordband is dezelfde als van die groene trui met de konijntjes voor de kleindochter en de uitleg ervan kan je hier vinden.

Het garen is Schachenmayr nomotta Aurelia Color en het ziet er in feite een heel fijne gepunnikte draad uit.

De 'gaten' gaan over 5 steken en bij de 1ste wordt de draad 1 keer rond de pen gedraaid alvorens die steek te breien, bij de 2de 2 keer, bij de 3de   3 keer en dan terug 2 en 1. En in de teruggaande naald MOET ge die lussen laten vallen.
En dan die 2 streepkes gaan ook over vijf steken, 1ste steek breien, draad aan de goede kant houden en drie steken afhalen en de vijfde breien. In de teruggaande naald nog eens draad aan de goede kant en drie afhalen en dan in de volgende naald alles gewoon terug breien.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 08:47
Bedankt voor de uitleg, Bep. Nogmaals een compliment! Inderdaad noemt mijn moeder dat vaker omslaan van de draad de luie-wijven-steek. Hoe officieel die term is, weet ik natuurlijk niet. De "streepkes" zijn ook heel leuk bedacht!  
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 09:48
heel mooi vest Bep
ik blijf de uitleg van de breitermen een raadsel vinden
met verbazing leest ik de teksten en snap er helemaal niets van
ik vind dat gij kunt goochelen

Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:00
Mooi! Leuke afwerking Bep!
december2011

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:25
prachtig vest. en mooie kleur
oant Sjen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 12:54
Mooi vest...
En volgens mij ook heerlijk warm...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2017 om 15:07
Het is een heel mooi vest.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 08:29
heel mooi!!!!!Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 08:46
Ik heb nu pas die uitleg van die gedraaide boord gezien, dat ziet er reuze interessant uit. Ik kon het op de foto niet zo ontdekken
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 11:29
Een heel mooie vest, ja soms werkte het ene garen prettiger als het andere hé
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 13:58
Mooi vest Bep. Hoe breit dat garen? Op een of andere manier staat dit soort garen mij tegen al weet ik niet waarom!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 14:23
ik had er ook mijn twijfels over maar het is me 200% meegevallen. En wat ook plezant is als ge het gebreid ziet is, dat ge dus uw eigen gemaakte steken ziet maar ook nog eens piepkleine steekjes erin. Het geeft in ieder geval een heel schoon effect. En mijn man kan het weten want het is de eerste keer van zolang dat ik brei dat hij 2 maal achter elkaar heeft gezegd dat het een schoon vest is, een heel schoon.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 16:05
Dank je wel Bep. En als de baas het zegt zal het zeker kloppen!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 11:30
mooooooi Beppeke, ik kan het ''hierboven'' supergoed bekijken en: uwen man heeft smaak. daziedemarweer!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 12:12
He Bep, hartstikke mooi gemaakt. Mag ik vragen waar je dit patroon hebt gevonden (is ook iets voor mij en ik denk ook voor anderen)?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2017 om 19:12
Dilianne, het spijt me maar daar is geen patroon van, gewoon naalden en draad pakken en beginnen. De boord stond al vast hoe ik die ging doen. En de ribbels ook maar na 7 naalden was ik het al beu en dan begint ge gewoon een siersteekske (staan boven beschreven) erin te doen, zodat het precies lijkt of het vlugger vooruit gaat. Siersteek van 5 steken en 5 steken ertussen. En dan om de 5 of 6 naalden verspringen. En als ge denkt het is goed van lengte dan doet ge er nog maar een dik aantal naalden bij en zal het goed van lengte zijn. (Ik meet ook nooit maar doe het dus op zicht of zo tegen mij houden en proberen te schatten hoever het komt, en daaruit is mijn methode ontstaan van : ik denk dat het goed is maar doet er nog maar wat bij. Ook voor de kindertruien trouwens)
Back to Top
Elizabteh View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2010
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 2524
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Elizabteh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2017 om 21:31
Prachtig mooi.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns